Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Ett återkommande tema hos SD:
”Nä men jag minns faktiskt inte vad jag gjorde en måndagkväll för snart två år sen. Jag minns inte vad jag gjorde förra veckan!”
Han tycker att det är både slugt och mänskligt. Men, när han var på förhör 15/5 -18 då var det händelser kvällen innan det handlade om. Ungefär det enda han kan säga med visshet om den kvällen är att han tvättat den blå t-shirten, vilket får mej att misstänka att det är en viktig detalj. Jag tror att han tycker att det är lite kittlande att prata om just den tröjan.
SD kommer dessutom mycket väl ihåg att en polis sagt fel helg, ang loppisen, och det hänvisar han till exakt hur många gånger som helst om man läser förhören med honom.
Precis. Och det fortsätter på samma sätt i nästa förhör i Youtubes rättegången avsnitt 21. Här kommer en kort sammanfattning av vad man hittar där:
I början av avsnittet frågar åklagaren ut SD om sexlivet. SD har numera helt glömt cykelsexet och duckar när åklagaren undrar hur det ens var fysiskt möjligt. Även vad gäller blodsexet verkar minnesförlusten slagit till, men SD säger att har han sagt att hela nyllet var fullt av blod på kontoret, så stämmer säkert det. Åklagaren frågar om ombyteskläder, men det har han inte haft och att filten inte har blod på sig kan han inte förklara.
ca15 minuter - domaren ber SD sluta komma med långa utvikningar.
RingDNA - SD har ingen förklaring till det
20 minuter - lögner SD till LW: SD har skrivit till LW att han varit hos henne när hon inte var där och ätit. Han säger att det var han inte, utan att det bara var ett sätt de hade att skriva till varandra. Det elektriska värmeljuset: han brukade gå hem till LW och tända ett levande ljus för att det skulle vara mysigt för henne. Detta trots att han skrivit att han ville att relationen skulle upphöra. Vidare har han skrivit att han varit inne i MgLs dator (en gång när den stod hos LW) och tittat på vilka bilder LWskickat till MgL, för att "syna henne". LW tog detta för sanning eftersom SD kände till ytterligare saker hon trodde han fått ur datorn, men han säger att han bara ägnade sig åt struntprat.
ca 25 min Olikheter i vad SD sagt om vattenspridaren i förhör, att den inte verkar finnas mm. SD säger att det han kände till om BP och BOs läge kommer från media och åklagaren visar att sådan info som han givit i förhör inte fanns i media. 11/5 har SD hävdat att han ringde LW för att varna om Mållgorna men det saknas i telefonerna. Mållgornas växlande utseende i olika förhör med SD behandlas.
ca 33 minuter Tankarna om att ta livet av hela familjen har SD enligt honom själv bara haft gemensamma med HD. De tänkte sig en bilkrasch. Barnamordsgooglingen säger han att den har han inte gjort och han förstår inte var LW fått det ifrån.
Till sist säger han att LWs hot om att avslöja affären aldrig varit ett problem och att med "allt ska bli så bra nu" till HD 15/5 menar han ingenting.
ca 40 minuter in tar målsägandebiträdet (mb) över. SD säger att han avslutade relationen med LW 2015. mb påpekar att han gjort mycket som tyder på att han har fortsatt relation efter: Skrivit LWD till LW, haft daglig kontakt och setts min en ggn per vecka t.ex.
mb letar också upp ställen där SD kallat det LW skrivit till honom för hot. SD säger återigen att det bara var tjafs från hans sida. han säger att de haft sex i södra vattentornet men inte i visningslägenheter - även om både han och LW ska ha sagt det till andra. badtunnan sattes in 2016 och flyttades sent hösten 2018.
mb ifrågasätter hur det är med om SD och HD velat lappa ihop förhållandet eller inte. SD svarar snurrigt. mb ifrågasätter att SD inte berättat om försvinnandet för JG för att inte sprida rykten men väl för sin chef. (var han rädd att JG skulle misstänka paret D) och att han drar tilbaka cýklingen på mordnatten när han inser att det inte finns vittne som sett honom cykla respektive blodet överallt när det bara är på sko och tvättmaskin man hittat blod.
Känns som om SD ägnar sig åt "struntprat" mycket - även under förhör och att han nog lider av att rättsväsendet inte överser med hans spelevinkbeteende lika mycket som alla andra alltid gjort.
Edit: Jag tänker på det där "syna henne" samt att han läst HDs mail utan hennes tillåtelse (som enligt någon av väninnorna var det som fick HD at tappa förtroendet för honom helt och begära skilsmässa). Det är kanske litet av "som man känner sig själv, känner man andra" över det? Han vet med sig att han far med osanning, och därför litar han inte heller på andra utan måste "syna" dem.