2020-06-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This is extremely unlikely as we have seen infection rates shoot up past 80% in heavily infected regions in the world. No natural immunity has been recorded in any scientific studies to my knowledge and this is what gives this coronavirus the “novel” honorific. I think a second wave in Stockholm is absolutely inevitable if the current strategy is followed through on, but it won’t just be Rinkeby and Tensta that suffer the most the second time around.
Infektionerna kan ju bevisligen vara av varierande svårighetsgrad. Är det inte användaren ParMobil, eller var det Chantre, eller kanske santos_deville, som tydligen har antikroppar mot SARS-CoV-2 men inte kan erinra sig någon sjukdom?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
No it's not. Triage is nothing new..

Hej nioårig.
Triage har alltid funnits. Stämmer bra det. Pre-triage är nånting helt nytt. Det har tillämpats bara i Svärje. För att lura dumma får som du att allting går bra. Gå tillbaka till din måltid med Tegnell skit. Lägg till lite äpplemos på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har inte kollat online utan på det apoteket som jag handlar fysiskt. Där finns olika märken och storlekar sedan ett par veckor tillbaka.

Oki, sitter i karantän så jag fixar bara online...
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Herregud !! " Gång på gång". .
Tror du, på fullaste allvar, att det finns något land i hela världen som avundas Sveriges strategi?
Vilket land skulle det vara??

De enda som tycker vår strategi är bra är antingen analfabeter eller socialdemokrater, inga andra.

Jag läser och läser, men kan inte se nånstans att du bemöter att r-talet stiger?

Att införa en lockdown är som att pissa på sig, skönt i början men inte så skönt sen.
Citera
2020-06-22, 14:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att se till att tio miljoner svenskar inte har D-vitaminbrist på vintern är visst ett problem. Det är ett omfattande praktiskt problem. Tio miljoner människor, eller personer runt omkring dem, ska ändra beteende, och i många fall träffa läkare. Sen att du tror att Sverige är en omgång SimCity, där man bara trycker på en knapp för att implementera en samhällsomfattande åtgärd, det är en en annan fråga.
Ja, det är ett problem det där att någon fått för sig att D-vitaminbrist är så oiliiiiidligt dödligt att det är ett oliiiiidligt större problem än en pandemi som i skrivande stund haft ihjäl en halv miljon människor.

Hemskt det där, med doseringen av D-vitamin, det måste vi ha koll på, det är farliga saker...

Somebody, please just shoot me...
Citera
2020-06-22, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Nej, inte larvigt. Det övriga är rekommendationer.

Samlas mer än 50 personer får man, så länge det inte är ett tillståndspliktigt evenemang.

Rekommendationer som nästan 90% av befolkningen följer, dvs ungefär lika många som följer lagen.
Citera
2020-06-22, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag läser och läser, men kan inte se nånstans att du bemöter att r-talet stiger?

Att införa en lockdown är som att pissa på sig, skönt i början men inte så skönt sen.

"Höhöhöhöhö alla länder som öppnar upp, där kommer det folk dö som flugor höhöhöhöh"
Men Johan, vad säger du om Norge, Danmark, Finland..
Ack, vi släpper det, höhöhöhöhöhhöhöhöhöhö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Låter ju trevligt, men det är ju bara en fantasi, du vet inte.

Vi lär se 100 tals fler utbrott i Sverige,typ Gällivare, mer här än på andra ställen då smittan är mycket mer spridd här, och det gäller även Stockholm.

Sen kommer ett vaccin och vi kommer att vara ett av de länder i världen som blivit värst drabbad, till ingen som helst nytta eller fördel, tvärtom faktiskt,
bilden av vårt land har fått sig en rejält otrevlig knäck, det kommer att kosta multum både ekonomiskt och prestigemässigt.

Nobelprisen i år? vem vågar åka hit?
Du vet inte heller när du säger att vi kommer få ond bråd död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sverige har grävt sin egen lila grop nu under en lång tid. Frågan är bara när minoriteten av svenska folket ska förstå detta? Sossar, vänstermuppar samt MP fortsätter att förneka och ljuga för svenska folket. Att det får fortgå är fan ett under?

Hade man gjort så här i Frankrike, Tyskland etc så hade man haft uppror och tvingat sin regering att avgå. Men i landet lagom så händer inget.

Jag uppskattar att svenskarna inte är känslostyrda mähän som kommer med lastbilar fulla med kobajs framför riksdagshuset för att uttrycka sin åsikt i en demokrati där alla har möjlighet att rösta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla

Sverige har ju mycket mer +fall och +döda vad är då inte Sveriges R tal?
Citera
2020-06-22, 14:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om jag formulerar mig såhär. Det är inte säkert att det RÄCKER för den som har D-vitaminbrist.
Jag sa milligram men det ska vara mikrogram 0,5 dagligen står t.ex. min mor på. Här lite om doseringen för att immunförsvarsreglera:

Alfacalcidol Treatment Restores Derailed Immune-Regulation in Patients With Undifferentiated Connective Tissue Disease

Där talar man om 1 mikrogram om dagen:
Abstract

Vitamin D deficiency may contribute to pathological changes in the number and function of CD4+ T helper cell subsets (CD4+Th1, CD4+Th17, CD4+CD25(bright)Foxp3-natural regulatory T cells-nTreg) in patients with undifferentiated connective tissue disease (UCTD). The aim of the present study was to evaluate, whether alfacalcidol could restore immune-regulatory changes in patients with UCTD. We assessed the optimal dose of alfacalcidol that could normalize the elevated levels of IFN-γ expressed by the CD4+Th1 cells and the IL-17 expressed by Th17 cells. Furthermore alfacalcidol decreased the Th1 and Th17 related cytokine levels, repaired the nTreg/Th7 balance, and restored the functional activity of nTreg cells. Twenty one UCTD patients with Vitamin D deficiency (<30 ng/ml) were administered with three different daily doses of alfacalcidol. Seven patients were supplemented with 0.5 μg/day, 7 patients with 1.0 μg/day, and 7 patients with 1.5 μg/day alfacalcidol treatment during 5 weeks. Our results indicated that 1.0 μg/day alfacalcidol during 5 weeks was the optimal therapeutic regime to increase the vitamin D levels, repair the nTreg/Th17 balance and raise the capacity of nTreg cells to suppress the proliferation of autologous CD4+CD25- cells. 1.5 μg daily dose alfacalcidol was not more effective than the 1.0 μg/day treatment. In this study we described that vitamin D deficiency can contribute to the complex immune-regulatory abnormalities in patients with UCTD and vitamin D substitution therapy can improve the fine balance of pro- and anti-inflammatory processes in the disease.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20868777/
Citera
2020-06-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Rekommendationer som nästan 90% av befolkningen följer, dvs ungefär lika många som följer lagen.
Efter att ha läst den här tråden har jag fått intrycket att ingen följer rekommendationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in