Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Nu har jag inte FUP framför mej, så jag har inte årtalen aktuella, men LW och SD började inte umgås ”på det sättet” förrän efter LW och UW skilts.
Du kanske sitter på annan information?
Yoda är SD.
-------------------
Skapad av Yoda fre, december 21, 2007 22:55:43
Tja Lena!
Tack för julkortet. Sa till sambon att det kändes extra härligt att få just ett sådant kort. Vilken tid du måste lagt ner! Vi orkade nätt och jämt med att köpa och skicka "vanliga" kort. Men du/ni fick iaf en julhälsning så från oss.
Omigen; GOD JUL
// En okänd välgörare
http://lena.wesstrom.se/#comments16
---------------------
UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04 och skilde sig 2011-03-25.
LW flyttade från UW 2010-08-09.
-----------------------
Springare ställer frågor om när Stefan träffade Lena första gången.
Aktbilaga 147 förhör SD sid 15 -16. Peter Springare är PS och Stefan Davidsson är MT. (misstänkt) samt JR som bistår PS.
MT: Ja det var precis som vilken grannkärring som helst så att säga (ohörbmi) ibland så
träffades man och fikade och medan man satt och ammade barn, ja jag amma inte men, jag
gav flaska då, äh lekparken äh, sådär som småbarnsföräldrar gör ...
PS: Ja okey.
MT: I kvarteret.
PS: Men det är ju inget konstigt.
MT:Nej.
PS: Nej.
JR: När är du i tid då?
MT: Ja amningsstatus på barnen som är födda -96, -06 är dom födda ...
JR: Ja.
MT: Så äh -07 isch.
JR: Ja.
MT: Ja vi blev ju grannar då -05 egentligen, men i bötjan så hade vi väl kanske inte, jo vi
hade nog kontakt redan då, vi hade ju barn redan som var jämnåriga. Så det var väl -05 då
egentligen, mm.
PS: Okey, men som jag sa, det, det är ju inget konstigt.
PS: Jag menar det är ju som vilken average familj som helst...
MT: Ja ja.
PS: Då om man uttrycker sig ...
MT: Ja ja ja ja.
PS: Så ...
MT: Ja,ja ...
PS: Att man ...
MT:Ja.
PS: Skaffar sig vänner och det är ju inte alls ovanligt att man umgås grannar emellan så.
MT: Nej, nej.
PS: Det är absolut inte ...
MT; Dom (ohörbart) ...
PS: Ovanligt.
MT: Dom flesta har jag kvar samma sorts relation till andra, kärringar och gubbar i kvarteret,
PS: Precis, men nu pratar vi, kommer vi in kanske på ett annat, annat sätts förhållande nu då ...
MT: Mm, mm, mm.
PS: Om vi säger så här klaitext, hur, när inledde du en relation med henne?
MT: Jag får gissa det, men säg 2011, -12 njae det är ganska långt bmt så jag, men där i
trakterna.
PS: Var det något särskilt som initierade ...
MT: (Ohörbart) relation, ja det kan nog ha varit till och med lite senare faktiskt äh det börja ju
med att hon äh skildes från sin man.
PS: Och vem var det?
MT: UlfWesström då.
PS: Okey.
MT: Äh och då flytta hon till ett eget boende och äh kom väl dit utan verktyg och behövde
nån som kom och skruva upp hyllor och, ja, någon som både hade grejer och tid och så där
och, kunde lyssna också, prata och umgås och.
PS: Och det blev du?
MT: Ja det, blev jag, äh mister handyman, kom, kom med skruvdragare och tumstock och,
och sen fika man och ja, och det var väl inget konstigt så äh ...
PS: Nej det var ju inte det heller utan ...
MT: Det, det nej det...
PS: Det pågick ju ...
MT: Men, men äh då vart vi,ja jag vait väl den som hon äh, tydde sej till till stor del, hon har
ganska, hon har ganska stor umgängeskrets, eller väldigt stor vill jag säga, men jag var väl
en av dom viktiga som hon, tydde sig till.
-------------------------------------------
Eftersom Lena och Stefan hade kontakt redan 5-6 år innan skiljmässan Lena/Ulf givet bådas gränslösa sexualitet så finns fog att anta Stefan & Lenas oemotståndliga draging till varandra var anledningen till desamma.
Att Lena & Stefan skulle haft kontakt 5-6 år under Lenas giftermål med UW utan det sex som dom visat sig gå hur långt som helst för att uppnå ser jag som osannolikt. Notera att SD slirar på när dom inledde en relation för att till sist säga 2011 då LW/UWs skilsmässa var ett faktum.
Att Stefan ses av den troende UW som den som förstörde äktenskapet med Lena är väl mer än sannolikt?
Slogs redan tidigt i tråden på UWs starka agg visavi Stefan som gjorde att polisens knappt hann in genom dörren innan UW tog dom åt sidan och påekade ut mördar-Stefan. Stefan var paketerad och serverad flera dagar innan mordet uppdagats i.o.m kroppen hittades.