2020-06-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
ÅH har ju sagt för länge länge sedan att "vi kan fortsätta i evighet" och så verkar det bli.

En tanke som slog mig är att när man nu skjutit fram det hela till mars 2021 (var det väl?) så hoppas man kanske att åklagaren hinner ta sitt förnuft till fånga under tiden och lägger ner det hela. Jag antar att hon kan göra så, det vill säga ta tillbaka överklagan.

När man kommit så långt och jobbat för det vore det vansinne att "lägga ned". Finns ingen anledning att inte göra allt som går för att få rättvisa. De vet att de har rätt GM, då viker de inte ner sig!
Citera
2020-06-21, 22:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag förutsätter att det var en KK.
Att det var därför hon gick dit.

Om han ville avluta relationen så kanske LW
hotade honom, som hon gjorde med SD. Han
visste säkert om hennes anmälningar av SD
och ville inte råka ut för samma sak. Enligt
@Bradgardsindianens spelulationer. Han
kanske var gift/sambo
.
Då kunde han ha gett fasen i att inleda en relation med LW, till att börja med.
Citera
2020-06-21, 22:23
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
När man kommit så långt och jobbat för det vore det vansinne att "lägga ned". Finns ingen anledning att inte göra allt som går för att få rättvisa. De vet att de har rätt GM, då viker de inte ner sig!
Ja de kommer nog att hålla på "i evighet" som hon sa, åklagaren.
Citera
2020-06-21, 22:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Lyssnat på avsnitt 20 på YT Rättegången Wesström och här är en kort beskrivning av vad som finns var.
Till en början frågar åklagaren SD om SD inte visste att han var misstänkt 25/5 (städningen) fastän han skrivit till folk att han är den misstänkte. Slinger.
Därefter kommer avsnittet där han säger att han inte ger utredningen tillgång till hans GPSdata via Googlekontot.
9 minuter in om varför han trodde att LW blivit ihjälsparkad, därefter att han hade kod till LWs kodlås och att det var konstigt att hon lämnat dörren på glänt.
14 min SD säger att han har LWs lösenord men att hon hade tvåfaktorsinlogg på sin mail, så den kunde han inte nå.
24 minuter -SD redogör för sitt selektiva minne.
48 minuter - om varför de hade sex hos honom trots att hans barn var hemma men inte hos LW när hennes barn var hemma.
50 min Åklagaren trycker på saker som SD sagt som inte stämmer med varandra eller vad andra säger t.ex. varför han tyckte att det var ryktesspridning att berätta om LWs försvinnande för JG men inte för chefen eller den 19/5 när en kropp hittats. Om ifall han och HD ville återförenas eller inte (han kanske är totalt förvirrad om allt, faktiskt?) Om ifall han mådde dåligt eller inte våren 18. Vilken av de 5 versionerna han släppt om vad han gjorde på mordkvällen som stämmer (han minns numera ingenting). Han minns däremot att PS sagt till honom att ett vittne sett honom på cykel, men ÅH läser ur förhör att det har PS ingalunda.

Ett återkommande tema hos SD:
”Nä men jag minns faktiskt inte vad jag gjorde en måndagkväll för snart två år sen. Jag minns inte vad jag gjorde förra veckan!”

Han tycker att det är både slugt och mänskligt. Men, när han var på förhör 15/5 -18 då var det händelser kvällen innan det handlade om. Ungefär det enda han kan säga med visshet om den kvällen är att han tvättat den blå t-shirten, vilket får mej att misstänka att det är en viktig detalj. Jag tror att han tycker att det är lite kittlande att prata om just den tröjan.

SD kommer dessutom mycket väl ihåg att en polis sagt fel helg, ang loppisen, och det hänvisar han till exakt hur många gånger som helst om man läser förhören med honom.
Citera
2020-06-21, 22:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Kanske du skulle läsa på lite bättre .....det var inte bara ringen

Aktb 160 s 150. prover skickat till Nederländerna.
Sample AABP5735NL from a ring.
Sample AABP5739NL from a skirt

Ok, jag hade fel, när det gäller hur många prov man skickat till Nederländerna.

Men resultaten handlar inte om att tidsbestämma DNA.

Vad gäller provet från kjolen blev resultat "inconclusive".

"The DNA profile af Karl Stefan DAVIDSSON AABP5736NL was compared ta the mixed DNA profile and a statistical calculation af the weight af evidence was performed. The findings are inconclusive."
Citera
2020-06-21, 22:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Då kunde han ha gett fasen i att inleda en relation med LW, till att börja med.

Ja det kan man tycka, man kan också tycka att någon som ger sig in i ett förhållande med en som är gift borde vara medveten om premisserna? Att man inte får100% engagemang (det är väl kanske därför en del gärna har förhållanden med en som är gift?).
Vad jag vet är det inte någon som har ljugit till LW och påstått sig vara fri som fågeln?
Citera
2020-06-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ett återkommande tema hos SD:
”Nä men jag minns faktiskt inte vad jag gjorde en måndagkväll för snart två år sen. Jag minns inte vad jag gjorde förra veckan!”

Han tycker att det är både slugt och mänskligt. Men, när han var på förhör 15/5 -18 då var det händelser kvällen innan det handlade om. Ungefär det enda han kan säga med visshet om den kvällen är att han tvättat den blå t-shirten, vilket får mej att misstänka att det är en viktig detalj. Jag tror att han tycker att det är lite kittlande att prata om just den tröjan.

SD kommer dessutom mycket väl ihåg att en polis sagt fel helg, ang loppisen, och det hänvisar han till exakt hur många gånger som helst om man läser förhören med honom.

Det är väl den där blå tshirten han har på nästan alla foton. Kanske en favorittröja han tvättar varje dag eller något?

Jag tyckerheller inte det är märkligt att minnas något som kan fixeras till tid och rum som en loppis eller annat evenemang, jämfört med vardagliga ting som man kanske gör oregelbundet. Dock så kanske vissa alltid tvättar på torsdagar mellan 17-19 men jag tror inte de flesta gör det, särskilt inte de som bor i villa och inte måste boka en tvättid i förväg?
Citera
2020-06-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är också inne på att det är planlagt en tid före, men inte att det är med någon som lurpassar på henne.

Jag tänker att hon går ut för att de stämt möte, och att hon är övertygad om att mötet handlar om något helt annat (naturligtvis inte om mord), kanske om cachen eller om sex eller både och.

Det finns avtryck på kläderna som liknar skoavtryck. Markeringar som ser ut som hälavtryck och vissa mönster påminner om sulavtryck. Tyvärr har dessa inte gått att analysera och knyta till någon sko.

Man kan tänka sig att något av dessa kom till vid inledningen av överfallet, och att detta kom helt överraskande för Lena. Med tanke på att det första slaget sällan lämnar skvättstänk av blod, men påföljande gör det, kan man tänka sig att hon antingen slagits till marken helt plötsligt utan förvarning eller sparkats omkull. Sedan har gm haft en fot på kroppen för att hålla henne på plats medan han slagit hennes huvud med ett tillhygge som han antingen har haft gömt innanför kläderna eller som legat gömt på plats bakom planket.

Detta plötsliga och för Lena oväntade överfall har gjort att Lena aldrig hann fajtas tillbaka. Inga rivmärken eller hudavskrap under naglarna, inga sparkar på hans ben. Gm har kunnat hålla Lena från sig genom sparkar och tyngd från foten och slag med tillhygge.

Jag förmodar att ni med MVM menar morotvägsamannen?

Denne person tror jag inte på. Hans uppenbarelse flera kilometer från platsen och många timmar efter dådet länkar honom lika lite till mordet som någon granne eller någon annan bilist.

Den inloggning som sker på Lena google- konto 05:23 måste ha med mordet att göra. Att slumpen skulle spela ett sådant spratt är mycket osannolikt. Denna inloggning måste ha gjorts av någon som kände till hennes inloggningsuppgifter och någon helt "okänd" person som för släkt/vänner/polis inte gett minsta avtryck i Lenas liv i hennes mycket omfattande konversation med alla hon kände är inte sannolik. Ingen har vittnat om att hon skulle ha haft någon sådan kontakt.

Hur skulle en okänd MVM få ut henne till bakom planket? Och varför?

Utredningen har gjort ett omfattande arbete med att utesluta andra gm. Jag tror inte på någon sådan påsman.

Överklagan sid 8:

Ja, fast MVM kanske tog en vända in i hennes bostad för att ta undan något som tillhör "hennom" som hen inte ville skulle hittas där?
Klädbyte? Blodiga kläder kan ju dumpats i soptunna längs vägen (en omväg?)? Lyfter man ett par soppåsar så kläderna hamnar under dessa är väl risken för upptäckt minimal.

Det fetade: MVM är okänd för oss, liksom för polis och åklagare men det ger ju inte givet att hen var okänd för LW? Dessvärre verkar inte LW varit överdrivet hemlig med sina inloggningsuppgifter. Orsaken kan väl vara vadsomhelst, hämta eller lämna något som var brådis innan hon skulle åka bort?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-21 kl. 23:03.
Citera
2020-06-21, 23:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, jag hade fel, när det gäller hur många prov man skickat till Nederländerna.

Men resultaten handlar inte om att tidsbestämma DNA.

Vad gäller provet från kjolen blev resultat "inconclusive".

"The DNA profile af Karl Stefan DAVIDSSON AABP5736NL was compared ta the mixed DNA profile and a statistical calculation af the weight af evidence was performed. The findings are inconclusive."

Jag har inte skrivit ngt om att tidsbestämma DNA, det jag påpekade var att det inte bara var ringen, som skickades.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-21 kl. 23:10.
Citera
2020-06-21, 23:03
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Min första fetning:
Det kanske blir en sur karamell för dig att suga på men jag får faktiskt påpeka för dig att du inte är i position att avgöra vad som duger för dig. Det avgör jag.
Jag bestämmer vilken info du förtjänar att få ta del av.

Åkl Åsa Hiding har inte varit framgångsrik i detta ärende. Hon har misslyckats. Hon har använt sig av miljoner av våra skattekronor och "producerat" kalhyggen för att få fram papper till mega-FUP och mega-slask.

Min uppfattning är att åkl Åsa Hiding till stor del drivs av prestige. Att som åklagare vara ambitiös är en god egenskap. Att som åklagare drivas av prestige hamnar betydligt längre ned på stegen vad gäller önskvärda egenskaper.
Så om åkl Åsa Hiding får helt fri tillgång till statliga medel, är min tro att hon kan lägga hur mycket pengar som helst, av dessa folkets pengar, på att driva process.
Men!
Om hon skulle tvingas betala hela kalaset själv, då hade hon valt att inte överklaga.
Varför?
Jo, för att hon är medveten om att hon sitter med en väldigt svag hand; Åsa Hiding har inga ess att spela ut.
Fattar du?

OffT: Du borde lära dig hyfs. Om du orättfärdigt anklagar mig och offentligt blir påkommen med att ha farit med osanning (som ju skett i vår dialog), då hör det till god ton att be om ursäkt. Just saying.

Mitt andra fetade:
Vi är inte på det mesiga Facebook.
Här är vi på Flashback. Här råder djungelns lag: Äta -eller ätas..
USCH vilken otrevlig stämning du skapar i tråden, men för att återgå till frågan om vem som mördade LW så är det märkligt att din favorit kan hela Mega-fupen och Mega-slasken utantill, men han minns inte när han sista gången träffade LW, trots förhör dagen efter mordet. Detta säger väl en hel del......
Citera
2020-06-21, 23:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det kan man tycka, man kan också tycka att någon som ger sig in i ett förhållande med en som är gift borde vara medveten om premisserna? Att man inte får100% engagemang (det är väl kanske därför en del gärna har förhållanden med en som är gift?).
Vad jag vet är det inte någon som har ljugit till LW och påstått sig vara fri som fågeln?
Och detta var från början en hypotes ang polisspåret.
Så det är alls inte säkert att det finns varken polis, spår eller fru.
Värt att understryka!
Citera
2020-06-21, 23:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nu har jag inte FUP framför mej, så jag har inte årtalen aktuella, men LW och SD började inte umgås ”på det sättet” förrän efter LW och UW skilts.
Du kanske sitter på annan information?
Yoda är SD.
-------------------
Skapad av Yoda fre, december 21, 2007 22:55:43
Tja Lena!

Tack för julkortet. Sa till sambon att det kändes extra härligt att få just ett sådant kort. Vilken tid du måste lagt ner! Vi orkade nätt och jämt med att köpa och skicka "vanliga" kort. Men du/ni fick iaf en julhälsning så från oss.

Omigen; GOD JUL

// En okänd välgörare
http://lena.wesstrom.se/#comments16
---------------------
UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04 och skilde sig 2011-03-25.
LW flyttade från UW 2010-08-09.
-----------------------
Springare ställer frågor om när Stefan träffade Lena första gången.

Aktbilaga 147 förhör SD sid 15 -16. Peter Springare är PS och Stefan Davidsson är MT. (misstänkt) samt JR som bistår PS.

MT: Ja det var precis som vilken grannkärring som helst så att säga (ohörbmi) ibland så
träffades man och fikade och medan man satt och ammade barn, ja jag amma inte men, jag
gav flaska då, äh lekparken äh, sådär som småbarnsföräldrar gör ...

PS: Ja okey.

MT: I kvarteret.

PS: Men det är ju inget konstigt.

MT:Nej.

PS: Nej.

JR: När är du i tid då?

MT: Ja amningsstatus på barnen som är födda -96, -06 är dom födda ...

JR: Ja.

MT: Så äh -07 isch.

JR: Ja.

MT: Ja vi blev ju grannar då -05 egentligen, men i bötjan så hade vi väl kanske inte, jo vi
hade nog kontakt redan då, vi hade ju barn redan som var jämnåriga. Så det var väl -05 då
egentligen, mm.

PS: Okey, men som jag sa, det, det är ju inget konstigt.

PS: Jag menar det är ju som vilken average familj som helst...
MT: Ja ja.

PS: Då om man uttrycker sig ...

MT: Ja ja ja ja.

PS: Så ...

MT: Ja,ja ...

PS: Att man ...

MT:Ja.

PS: Skaffar sig vänner och det är ju inte alls ovanligt att man umgås grannar emellan så.

MT: Nej, nej.

PS: Det är absolut inte ...

MT; Dom (ohörbart) ...

PS: Ovanligt.

MT: Dom flesta har jag kvar samma sorts relation till andra, kärringar och gubbar i kvarteret,

PS: Precis, men nu pratar vi, kommer vi in kanske på ett annat, annat sätts förhållande nu då ...

MT: Mm, mm, mm.

PS: Om vi säger så här klaitext, hur, när inledde du en relation med henne?

MT: Jag får gissa det, men säg 2011, -12 njae det är ganska långt bmt så jag, men där i
trakterna.

PS: Var det något särskilt som initierade ...

MT: (Ohörbart) relation, ja det kan nog ha varit till och med lite senare faktiskt äh det börja ju
med att hon äh skildes från sin man.

PS: Och vem var det?

MT: UlfWesström då.

PS: Okey.

MT: Äh och då flytta hon till ett eget boende och äh kom väl dit utan verktyg och behövde
nån som kom och skruva upp hyllor och, ja, någon som både hade grejer och tid och så där
och, kunde lyssna också, prata och umgås och.

PS: Och det blev du?

MT: Ja det, blev jag, äh mister handyman, kom, kom med skruvdragare och tumstock och,
och sen fika man och ja, och det var väl inget konstigt så äh ...

PS: Nej det var ju inte det heller utan ...

MT: Det, det nej det...

PS: Det pågick ju ...

MT: Men, men äh då vart vi,ja jag vait väl den som hon äh, tydde sej till till stor del, hon har
ganska, hon har ganska stor umgängeskrets, eller väldigt stor vill jag säga, men jag var väl
en av dom viktiga som hon, tydde sig till.

-------------------------------------------

Eftersom Lena och Stefan hade kontakt redan 5-6 år innan skiljmässan Lena/Ulf givet bådas gränslösa sexualitet så finns fog att anta Stefan & Lenas oemotståndliga draging till varandra var anledningen till desamma.

Att Lena & Stefan skulle haft kontakt 5-6 år under Lenas giftermål med UW utan det sex som dom visat sig gå hur långt som helst för att uppnå ser jag som osannolikt. Notera att SD slirar på när dom inledde en relation för att till sist säga 2011 då LW/UWs skilsmässa var ett faktum.

Att Stefan ses av den troende UW som den som förstörde äktenskapet med Lena är väl mer än sannolikt?

Slogs redan tidigt i tråden på UWs starka agg visavi Stefan som gjorde att polisens knappt hann in genom dörren innan UW tog dom åt sidan och påekade ut mördar-Stefan. Stefan var paketerad och serverad flera dagar innan mordet uppdagats i.o.m kroppen hittades.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in