2020-06-09, 09:23
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
https://twitter.com/smurfan79/status/1269897847702519809
Så länge svensken inte kan lyfta SD över 17 % säger något om hur få röster AFS kommer få, dom kommer följa varandra.

Folk tror att detta är hittepå siffror, men uteslut inte att sossarna får
över 30 % 2022 och SD 19.9 och AFS 0,4

Det är två år till valet. Statens ekonomi faller som en sten. Kommunerna var redan innan på fallrepet och nu kommer flödet av stålar från stat till kommun att sina. Därför kommer många kommuner tvingas höja skatten eller spara hårt eller båda. Arbetslösheten kommer skena och bidragsmassan kommer därför tvunget spädas a la per capita.

Du ska nog inte titta så mycket på dagens S-siffror i opinionen.

När det gäller AfS så får vi se. SD är inte längre det naturliga valet för alla oppositionella på nationalistkanten. Inte heller har SD hegemoni i altmedia. AfS fyller definitivt en funktion. Skulle partiet upphöra idag, så är vi nog rätt många som inte skulle rösta på SD.

Av totala antalet röster i kommunalvalet, hade SD 12% i valet 2018. Partiet hade alltså mååånga röster i riksdagsvalet som var rena proteströster. Det är inte otroligt att dessa väljare röstade borgerligt i kommunalvalet. Något att fundera på för de förståsigpåare som envist hävdar att ett nationellt parti inte kan föra en ekonomisk högerpolitik.

Fan vad jag avskyr sossar i SD-skrud. Urk.
Citera
2020-06-09, 09:43
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Så länge svensken inte kan lyfta SD över 17 % säger något om hur få röster AFS kommer få, dom kommer följa varandra.

Folk tror att detta är hittepå siffror, men uteslut inte att sossarna får
över 30 % 2022 och SD 19.9 och AFS 0,4

Lägg den demografiska utvecklingen på detta. Det är nästan så att det är kört för SD att bli större såvida dom inte inriktar sig på att få fler invandrarröster.

Allt medan folk som kallar sig för den "nationella oppositionen" samlas i nån liten förening och grillar korv i Säffle och lägger ut bilder på Instagram på sin "aktivism".
Citera
2020-06-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Colombia är bara ett exempel som du tog upp. Det finns många länder som inte bara har helvit befolkning som är OK. Sydamerika skriver inte medierna så gärna om. Familjen är stark bl.a genom katolicismen som motverkar kaoset. En vit utlänning är inte säkert mer välkommen i de "vita" utvecklade Argentina eller Chile. Fast USA har nog mycket kontroll under ytan i Latinamerika.

Många länder som varit blandade länge verkar fungera. På Mindanao samsas ofta muslimer och kristna tycker jag man ser, trots medierapporter om motsatsen, och så vissa självstyrande områden förstås. På Cuba ser man dock en del segregering mellan svarta och vita, tycker jag.
Den där artikeln kommer göra skillnad när den publiceras av en tidning som ligger på samma nivå som
den Arpi skriver i. Nu publiceras den i en skyddad verkstad.

Man kommer oavsett inte slå igenom eller locka nya väljargrupper via internet aktivism öh, att tapetsera tunnelbanan etc är enda sättet att göra AFS kända, och man borde börja i tid.
Citera
2020-06-11, 17:56
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har äntligen fått några hundra flygblad. Kommer att börja dela ut dem ikväll. Ett problem är att många fastigheter har portkod. Är det någon här som vet en "universalkod"?
Citera
2020-06-11, 23:37
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Lägg den demografiska utvecklingen på detta. Det är nästan så att det är kört för SD att bli större såvida dom inte inriktar sig på att få fler invandrarröster.

Runt 2045-2050 är etniska svenskar i minoritet i Sverige. Majoriteten är då muslimer från MENA.
Då införs sharia över hela landet. Där någonstans kanske kanske svensken förstår vad som hänt och ångrar sig.
Men då är det försent sedan lääänge.
Finns idag bara en räddning från att Sverige blir ett muslimskt kalifat. Det är på riktigt stängda gränser och en massiv återvandring.
Det innebär i verkligheten ett utträde ur EU och att svenskarna gör SD 45% stora och AfS 6% stora.

Detta kommer ju inte att hända då svensken är begåvningshandikappad, cuckad, fredsskadad och inte kan förstå ens en antydan till orsak och verkan.

Därför är det bara se om sig själv och sina nära och se till att man kan lämna det sjunkande skeppet.
Citera
2020-06-12, 06:35
Medlem
JOBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
En annan sak, JOB: Har du för avsikt att svara på de två längre inlägg jag skrev till dig för ett tag sedan?
Jag tyckte att jag hade sagt det mesta som behövde sägas från mitt perspektiv. Det är möjligt att jag missade något viktigt, men det var nödvändigt att dra ett streck för mitt diskussionsdeltagande någonstans.
Senast redigerad av JOBengtsson 2020-06-12 kl. 06:38.
Citera
2020-06-12, 08:03
Medlem
Vad exakt vill denna parti. Jag har läst deras parti och allt låter egentligen bra och skönt för Sverige. MEN! Jag får inte fram mitt svar riktigt. Hur blir det med dem som har invandringsbakgrund men är födda i Sverige som begått kriminellt handling. Oavsett om de numera skärp till sig.

Vilka ''sorters'' invandrare/människor med invandrarbakgrund får obligatorisk lämna detta landet?

Tack för svar!
Citera
2020-06-12, 11:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag har äntligen fått några hundra flygblad. Kommer att börja dela ut dem ikväll. Ett problem är att många fastigheter har portkod. Är det någon här som vet en "universalkod"?

Den där metoden är nog för gammaldags, bara villor har brevlådor på gammalt vis. Många hus har inte ens någon kod utan du måste ha en tagg.

Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vad exakt vill denna parti. Jag har läst deras parti och allt låter egentligen bra och skönt för Sverige. MEN! Jag får inte fram mitt svar riktigt. Hur blir det med dem som har invandringsbakgrund men är födda i Sverige som begått kriminellt handling. Oavsett om de numera skärp till sig. Vilka ''sorters'' invandrare/människor med invandrarbakgrund får obligatorisk lämna detta landet? Tack för svar!

Ja det är otydligt. De kan nog inte specificera det för mycket med risk för att dömas för HMF. Jag tror att de går mycket på vilken kultur invandraren har. De kommer inte utvisa västerländska invandrare och troligtvis inte Östasiater. Men invandrare från MENA, västra Asien, Afrika och Sydamerika vill de nog inte ha. De är ett etnonationalistiskt parti. Men jag gissar bara.
Citera
2020-06-14, 01:50
Medlem
adolf512s avatar
Det är plågsamt uppenbart att AFS inte håller måttet.

Ex på problem AFS vägrar lösa är

0. låga födsotal hos svenskar.
1. psykisk ohälsa och psykiatri som bara gör situationen sämre (beroendeframkallande droger, elchocksbehandlingar, osv).
2. låg genomsnittlig intelligens.
3. allmän rösträtt.

Frågan är om det ens går att räta upp situationen via demokratiska val?
Citera
2020-06-21, 20:26
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vad exakt vill denna parti. Jag har läst deras parti och allt låter egentligen bra och skönt för Sverige. MEN! Jag får inte fram mitt svar riktigt. Hur blir det med dem som har invandringsbakgrund men är födda i Sverige som begått kriminellt handling. Oavsett om de numera skärp till sig.

Vilka ''sorters'' invandrare/människor med invandrarbakgrund får obligatorisk lämna detta landet?

Tack för svar!

AfS vill att invandrare som inte bidrar till Sverige ska återvandra. Begår du brott, inte lär dig svenska eller är samhället till last ska man återvandra. Att AfS vill "kasta ut alla invandrare och folk med utländsk bakgrund" är en myt.
Citera
2020-06-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetterberg
AfS vill att invandrare som inte bidrar till Sverige ska återvandra. Begår du brott, inte lär dig svenska eller är samhället till last ska man återvandra. Att AfS vill "kasta ut alla invandrare och folk med utländsk bakgrund" är en myt.
Om man har en utländsk bakgrund och har begått brott innan de har vunnit. Blir man utslängd ändå?

Om man är arbetslös men försöker hitta jobb. Är det samma sak där?

Nu pratar jag om människor som har utländsk bakgrund och har svensk medborgarskap. Kan svenska och så.
Citera
2020-06-21, 22:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kremlologi
"det går inte att vrida tillbaka klockan" heter det när deras vansinne har blivit vardag och folk vill se en förändring. Vi ska kombinera dåtiden med framtiden i ljuv förening. Din beskrivning av AfS som konservativa rojalister stämmer inte överens med verkligheten.
Det är så man bygger ett hållbart, vackert samhälle. Det bästa från vår historia och alla de (främst tekniska) möjligheter som framtiden för med sig. Det kan bara bli bättre -- bara vi aldrig glömmer vad Sverige var innan efterkrigstidens excesser. Låt det förflutna vara en inspirationskälla.

"Bygga om Sverige med klassisk arkitektur" lät förresten inte fel (avsett som ett angrepp på AfS).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in