Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Kommentarerna på
den här YouTube-videon är rätt talande, för folk som inbillar sig att folk kollar på Sveriges hantering med "nyfikenhet".
Intressant. Tur att det inte var jag som blev intervjuad. Jag skulle nämligen haft ett och annat att säga om den ytterst osäkra situation som
Tyskland försatt sig i. Den ekonomiska nedgång som kan bli resultatet av de hårda restriktionerna som Tyskland haft, (man hade inte, formellt en lockdown där), kommer att få den stora depressionen, som hjälpte Hitler till makten, att förblekna där. Att experimentera med att, i praktiken, släcka ner hela samhällen och länder, samt att att spela hazard om att ett vaccin kan komma extremt snabbt är, förmodligen, inte bara oansvarigt utan direkt dumt!
Om sedan, det mot förmodan, skulle dyka upp ett fungerande, säkert och effektivt vaccin, extremt snabbt, så skulle ingen bli gladare än jag! Då skulle jag, verkligen, gratulera tyskarna för en framgångsrik strategi. Men om det verkligen blir så är verkligen osäkert och något vi vet först om några månader.