2020-06-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nä....

Alltså. Det finns en gräns för "anständighet
"......

Om någon överträder denna, så måste jag utgå från att det blir "Repercussions"....

Dvs. Om folk hävdar att, folk i vården haft en "walk in the park", då måste andra vittnessmål komma till ytan....

Många länder har kriminaliserat att man skall inte kunna fabulera kring Förintelsen.... Kanske borde till sådana lagar. Speciellt i Sverige, där man ju gått mot ett sjukligt "accepterande".....

Inte okej, vi måste veta hur de accepterar detta och hur det statistikförs....

Jag är JUST NU i en semesterort i Sthlm, där.de uttalat vill tysta ner ALLT..... 😓
Många orter tystar nog ner..fick det ganska bekräftat under midsommarhelgen.
Citera
2020-06-21, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Testar du 33 ggr så mycket så hittar du också 33 ggr så många fall.

Nu är ju inte det hela sanningen såklart. Vi vet alla att Sverige har mycket mer smittspridning än våra grannländer men din graf säger ju absolut ingenting då den inte tar hänsyn till antalet tester som gjorts under veckan som gått.

Så Sverige testar 33x mer än Norge?

Som sagt, inga gränser på din idioti.
Citera
2020-06-21, 18:02
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Precis och varför har då inte Finland och Norge 97 gånger/33 gånger mer +fall än Sverige?
Kanske för att de inte har så många smittade?

Du kan ju göra tusen tester på Grönland och ändå hitta noll smittade.
Citera
2020-06-21, 18:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vi har en skribent som anser att smittan ökar drastiskt i landet. Rimligen bör de smittade fördelas både bland riskgruppen och utanför riskgruppen. Alltså borde IVA gå upp.

Eftersom IVA går ned så är det rimligen enbart de utanför riskgruppen som smittas och då är det ju inte så farligt. De är hemma någon vecka och tillfrisknar sedan utan att ha belastat sjukvården.
"Anser", säger du? Det antyder att det skulle handla om någon form av åsikt att antalet smittade i Sverige ökar. Det är inte en åsikt. Det är fakta.

https://forumfiles.com/h9h35aB6o3/Screenshot_2020-06-21_at_17.00.37_png
Citera
2020-06-21, 18:04
Bannlyst
Så här är det att att åka till Grekland och Athen från Sverige. Grekerna har gjort det otroligt bra och fortsätter att göra det.

Enda klagomålet jag skulle ha hos SAS är att man låter flera använda samma penna.

Eftersom det diskuteras mycket om resor i sommar till Grekland så vill jag berätta hur bra SAS personal och markpersonal på Atens flygplats samt inrikeståg fungerat - om vårt senaste dygn med resa och upplevelse.
Igår flög vi SAS från Arlanda till Aten.

Påstigning skedde under lugn och respekt för varandra med rader längst bak först. Alla hade munskydd på. De flesta hade med sig. Några fick av SAS personal. Ombord var munskydd obligatoriskt. Vi fick alla en flaska vatten som låg på sätet från start. Ingen övrig servering.
Under resan fick vi fylla i ett formulär med flight nummer, säte, telefon, adress i Grekland.
(Ta gärna med egen penna så går det snabbt och enkelt samt förbered med info över hotell samt annan adress i Grekland med region samt flyginfo och passnummer)
Väl i Aten fick vi gå av ca 10 rader i taget. I lugn och ro med avstånd mellan varandra. Väl i ankomsthallen fick vi fylla i ytterligare ett papper med hemort och nästan samma info som ombord. Därefter gick vi till corona-test vilket var tops i mun och svalj. Ej näsa.

Efter det var vi fria att lämna flygplatsen och ta oss till vårt eget bokade hotell. Dagen efter fick vi ta tåg till Thessaloniki. Varannan stol i tåget var avstängd för avstånd mellan resenärer.

Nu sitter vi och njuter på balkongen till vår lägenhet i Thessaloniki och ska så göra i 48 timmar. Om inte vi eller någon på flyget är
covid positiv hävs karantän. Om jag är positiv ringer de och jag måste sitta inne i karantän 14 dagar. Om någon annan på flyget är positiv ringer de och vi får sitta i karantän 7 dagar.
Denna information har motsvarade Hälsovårdsmyndigheten gett via samtal till 1135 i Grekland. (https://gr.usembassy.gov/covid-19-information/)
Citera
2020-06-21, 18:05
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
På vilket sätt skyddar munskydd dig själv och andra ute på stan?? Kan du inte en gång för alla publicera denna rapport som styrker detta påstående någongång istället??

Eller just det, någon sådan rapport finns ju inte. WHO säger sig ha den bästa och de har nu ändrat sig i fallet om munskydd men mig veterligen har ingen läst denna rapport?

Den innefattar också en herrans massa OM och MEN.

De säger följande:

""WHO beskriver även hur munskydden bör se ut. De bör bestå utav tre lager olika material: Bomull, närmast ansiktet följt av ett lager polypropen, en typ av plast, följt av ett lager med vätskeresistent material längst ut.

– Det handlar alltså om ett munskydd i tyg, inte den typ av medicinskt munskydd som används i vården. Vi har nu belägg för att om det görs på rätt sätt så kan ett munskydd stoppa potentiellt smittsamma partiklar, sade WHO:s tekniska expert på covid-19, Maria Van Kerkhove, till Reuters.""

De ska dessutom kokas efter varje användning för att ha önskad effekt.

De munskydd man ser ute i Europa och i USA är så långt ifrån de WHO rekommenderar i många fall. I Tyskland och USA har ju folk uppmuntrats sy egna trasor runt käften. Såklart totalt meningslöst vilket WHO indirekt bekräftar genom detta statement och den rapport de säger sig ha.

Jag rekommenderar Ulf isolering och terapi , inte på grund av Covid men på grund av Ulfs problem, inte minst med munskydd?

Så här säger WHO om munskydd.

Stay home and self-isolate even with minor symptoms such as cough, headache, mild fever, until you recover. Have someone bring you supplies. If you need to leave your house, wear a mask to avoid infecting others. Why? Avoiding contact with others will protect them from possible COVID-19 and other viruses.

Nu förväntar vi oss ytterligare 50 inlägg från Ulf i frågan..?
Citera
2020-06-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De flesta testerna kommer från Kina. Antagligen har man tagit fram ett antal konkurrerande märken. Kineserna använder de märken som fungerar. Resten skickar man iväg till utlandet. Man gjorde ju likadant med ansiktsmasker som var defekta.

Såg följande uttalande om faktiskt smittspridning och ökat antal tester.

https://www.foxnews.com/politics/public-health-expert-i-dont-think-we-need-to-go-into-lockdown-after-coronavirus-spikes

Att länder aldrig mer kommer gå i Lockdown är ju självklart. Det krutet har man redan bränt och folket skulle såklart aldrig acceptera detta igen. Det fungerade ju inte i många gånger i slutet av förra perioden då folk struntade i det på många platser.

Så det kortet har världen redan spelat ut.

Trots all åtgärder kan man konstatera att smittspridningen ökar globalt sett och det kraftigt. Framförallt i Nord och Sydamerika men även i Mellanöstern.

Flera länder ligger och pyr även i Europa med ökad smittspridning senaste veckan.

Så vad göra? dessvärre är det nog bara att hålla i hatten.
Citera
2020-06-21, 18:07
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Är ni inte bleka nog som ni är?

Vad menar du?
Citera
2020-06-21, 18:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Kan du länka till detta tack. socialstyrelsen har tidigare uppgett att 80% på IVA klarar sig med Covid-19

Och inte 70% som du hävdar. Eller är 70% alla IVA fall ?? Det ligger ju fler där nu med andra orsaker än med Covid-19.
70% hörde jag så sent som igår på nyheterna.
Citera
2020-06-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag rekommenderar Ulf isolering och terapi , inte på grund av Covid men på grund av Ulfs problem, inte minst med munskydd?

Så här säger WHO om munskydd.

Stay home and self-isolate even with minor symptoms such as cough, headache, mild fever, until you recover. Have someone bring you supplies. If you need to leave your house, wear a mask to avoid infecting others. Why? Avoiding contact with others will protect them from possible COVID-19 and other viruses.

Nu förväntar vi oss ytterligare 50 inlägg från Ulf i frågan..?

Sådär kan väl vem som helst säga... även jag. Det betyder ju inte att det har nån effekt för det??

Det framgår ganska tydligt nu ifrån WHO vad som krävs ifrån munskydden för att de faktiskt KAN ha effekt. Då får vi utgå ifrån det och inte ifrån random uttalanden.

Men mest av allt borde de väl visa den rapport de grundar sitt nya ställningstagande på?
Citera
2020-06-21, 18:09
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Och det är väl som man kan hitta en möjlig förklaring till dina vansinnesföreställningar, gissar jag.
Nu är du snurrig. Det är du som befunnit dig i UK, inte jag. Vi har inte haft er lockdown i Sverige. Jag ber om allra ödmjukast om ursäkt om jag la mitt svar på en för hög nivå för dig. Jag överskattade visst din intelligens trots att jag inte hade särskilt höga tankar om den till att börja med.

Men jag ser att du börjar få slut på argument så vi slutar väl här, så får du vila hjärnan en stund.
Citera
2020-06-21, 18:10
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Sådär kan väl vem som helst säga... även jag. Det betyder ju inte att det har nån effekt för det??

Det framgår ganska tydligt nu ifrån WHO vad som krävs ifrån munskydden för att de faktiskt KAN ha effekt. Då får vi utgå ifrån det och inte ifrån random uttalanden.

Men mest av allt borde de väl visa den rapport de grundar sitt nya ställningstagande på?

lol

Vem som helst? WHO ?

Men lilla Ulf, frågan om munskydd är bevisligen skadligt, i ditt fall, du har ju seriösa problem i frågan och den kan skada dig ännu mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in