2020-06-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att inte MGM lämnat spår på varken BP eller BO är så osannolikt att det gränsar till det omöjliga och får sin logiska förklaring att MGM aldrig befunnit sig på brottsplatsen.

Det finns inga spår av någon alls, så det är nog din logik som haltar.

Edit: tvåa på den.
Citera
2020-06-21, 12:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Spontant så säger det där mig ingenting.

Men det är ju hans jobbdator så säkert inget suspekt. På mitt jobb har vi krav på att en viss typ av filer måste vara krypterade.

Vad synd, MrBarnaby! Jag hade hoppats se några tankar om hur aktiviteterna för Encrypted Files skett i datorn och särskilt det som sker den 14:e kl 21.44 och de händelser som sker efter SD:s första förhör hos Polisen den 15:e då han sätter i ett USB i datorn.
Jag har inte sett någonstans i huvudprotokollet (aktbil. 145) att SD:s jobbdator skulle ha registrerats i något nätverk. Det ses varken på hans jobb eller i hans bostad den 14 maj. Kanske inte konstigt eftersom SD ser ut att uteslutande använt mobilen via enhetssynkade applikationer. Jobbaktiviteterna ser färre ut i förhållande till mängden privata aktiviteter. Det verkar snarare som det privata kräver kryptering istället för jobbet eftersom han skickar okrypterade mail via mobilen. Därför köper jag inte din tanke.

SD skickade ett jobbmail från mobilen kl 23:00:21 som synkades till datorn 4 sek senare. Han kan ha befunnit sig var som helst inom mastupptagningsområdet. Det finns heller ingenting som säger att han befunnit sig hemma kl 23.34. Vid den tiden har mordet precis hänt och vi vet att mördaren har tagit LW:s mobil som positioneras strax utanför mordplatsen kl 23.38. Det ger mig misstankar om att hennes mobil har använts för raderingar och check/åtgärder på egna enheter.

SD kan komma åt sina filer och dokument i olika enheter på andra sidan jordklotet. Händelsen i datorn kl 23.34 ger inget som helst alibi och vad säger att han var hemma vid datorn då en pdf öppnas kl 00.00.00 (otroligt exakt tid :-O )? Han kan lika gärna ha varit utomhus någonstans i området med eller utan datorn.

Varför kopplas hans mobil inte till hans trådlösa Comhemnät förrän kl 02.49.39 och var befann han sig egentligen när hans mobil registreras av Varberga 161 NO 60 kl 01.13.12?
I tvättstugan för att tvätta den blå t-shirten, smugit i någon skogsdunge, vattnat tomten eller slumrat på köksgolvet efter att ha cyklat fram och tillbaka i området efter att han provat cykelväxlarna?

Alla vet att SD har ljugit i många år, att han har kommit med olika uppgifter i förhör och uppvisat ett otroligt selektivt minne för sin ålder. Han minns vissa detaljer med exakthet, men när hans älskarinna och vän sen många år försvinner minns han dagen efter inte ens när han träffade henne sist.
Det här är en person som medvetet raderat mängder av data i sina enheter och som använt sig av den krypterade tjänsten Telegram för att dölja saker bl a förhållandet med LW. Det säger mig att telegram är nog inte den enda krypteringstjänst han använt för olika ljusskygga syften.

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Citera
2020-06-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Japp ironi förstås, gjorde även en liten "edit" jämfört med det du citerade.

Det här fallet är ett skolboksexempel på tunnelseende. GW sa efter den friande TR-domen att Örebropolisen "inte kommer att lägga två strån i kors för att hitta en annan GM". Med det menade han att man egentligen anser sig ha löst fallet.

Problemet är att det där med "två strån i kors" gällde i praktiken, som du skrev, redan från start.
Misstänkte tidigt att det du skrev var ironi, men ville absolut inte låsa mig vid bara en tolkning.

Ledaren i DN signerad Lisa Magnusson om tunnelseende utredare (poliser) var väldigt läsvärd. Att gå på "magkänsla" kan leda käpprätt åt..

Gissar att UW:s "magkänsla" på morgonen var att SD hade med LW:s försvinnande att göra.
Fast då visste han ju ännu antagligen inte om att hans förra fru, mamma till hans tre barn, hade en välfylld tvättkorg med "välfyllda" trosor. Det har ju framkommit först på senare tid iom att FUP blev publik. Därigenom ökar ju statistiskt sett också antalet hypotetiska mördare

Har du postat DN-ledaren till åkl Åsa Hiding?
Så här lite post festum kanske den är lagom lättsmält för henne?
Att läsa alltså.
Inte att ta in..
Citera
2020-06-21, 12:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Att inte MGM lämnat spår på varken BP eller BO är så osannolikt att det gränsar till det omöjliga och får sin logiska förklaring att MGM aldrig befunnit befunnit sig där .
Det ovanstående tycker jag - om jag tänker logiskt och förutsätter att LW de facto mördats, vilket allt tyder på - pekar på en slug, analytisk, planerande GM som skulle kunna ha (nu spånar jag fritt) känningar inom till exempel vården.
Känner du till om det finns nån sån i BO:s närhet?
Citera
2020-06-21, 13:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hur förklarar du - logiskt - att det inte heller finns spår efter någon annan?

En polis som är GM?
Citera
2020-06-21, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
UW och NW fick ju t.o.m. tillåtelse att besöka
LWs bostad på tisdagskvällen. Varför? Vad
gjorde de där?
Du tyvärr har alldeles rätt. Vad var så viktigt att göra i mammans avspärrade hem att det inte kunde vänta?
Är det någon som tror att Åkl som har sökt brett vet varför UW och NW ville "kolla igenom Lenas hus" ???

UW/NW får tillstånd att gå in i LWs avspärrade den 15 maj (samma Akbilaga berör UWs snabba utpekande av SD)

Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326
LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
LKC: Ja.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
Datum Tid
2018-05-15 22:55
Mottaget datum Tid
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
U: Ah om det.. om det.. vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte
vill att vi ska gå in men jag tänkte det lät smaiiare o prata med er först än o bara kliva dit..
LKC: Absolut. Eh .. kan vi göra så att jag ringer tillbaks till dej om en liten stund?
U: Ah men .. ( ohörbart)
LKC: Eh .. så kan .. så kan ja kolla upp det här.
U: Ah för du ser mitt nummer där? Så att du har det?
LKC: Ah precis det.ligger kvar sen tidigare då.
U: Jepp.
LKC: Yes.
U: Jättebra.
LKC: Bra.
U: Tackar.
LKC: Tack. Hej.
U: Hej.
--------------------
Detta är så tokigt att man tar sig för pannan och visar åter på haveriet i utredningen.
Då hela utredningen osar vänskapskorruption kan man fråga sig om UW har personliga vänner i polishuset örebro?

Vilken planta ger en fd man tillgång till en kvinna som misstänkts utsatts för brotts avspärrade hem

Å andra sidan hade dom redan gäringsmannen låt vara flera dagar innan brottet uppdagats
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-21 kl. 13:46.
Citera
2020-06-21, 13:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
En polis som är GM?
Pja, varför inte.
Då får man fortsätta att tänka.
Random BO, eller riktat mot LW? Random verkar gå bort om inte polisen bara satt på BP i väntan på vemsomhelst.

Hur fick polisen ut LW till BP?
Vilken polis hade så mycket emot LW att hen ville slå ihjäl henne?
Finns det poliser som figurerar i utredningen (och inte bara som utredare. Eller?)?
Citera
2020-06-21, 13:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
En polis som är GM?

Med anledning av frågan:

Hur kunde man inte skicka en patrull till området när EL ringde 14/5 och berättade att hon och hennes sambo körde omkring och spanade för att de hört fasansfulla skrik?
Hur kunde man inte koppla ihop det med larmet tre nätter tidigare, 11/5, angående mystiska och hotfulla män?
Hur kunde man inte lägga ihop 1+1 när en kvinna anmäldes försvunnen 15/5?

Hur är det möjligt!!!

Tillägg: polisen kunde tycka att larmet 11/5 var märkligt, men de kunde knappast veta om (att?) det var falskt.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-06-21 kl. 13:28.
Citera
2020-06-21, 13:27
Medlem
Citat:
Du tyvärr har alldeles rätt. Vad var så viktigt att göra i mammans avspärrade hem att det inte kunde vänta?
Är det någon som tror att Åkl som har sökt brett vet varför UW och NW ville "kolla igenom Lenas hus" ???

UW/NW får tillstånd att gå in i LWs avspärrade den 15 maj (samma Akbilaga berör UWs snabba utpekande av SD)

Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326
LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
Datum Tid
2018-05-15 22:55
Mottaget datum Tid
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
U: Ah om det.. om det.. vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte
vill att vi ska gå in men jag tänkte det lät smaiiare o prata med er först än o bara kliva dit..
LKC: Absolut. Eh .. kan vi göra så att jag ringer tillbaks till dej om en liten stund?
U: Ah men .. ( ohörbart)
LKC: Eh .. så kan .. så kan ja kolla upp det här.
U: Ah för du ser mitt nummer där? Så att du har det?
LKC: Ah precis det.ligger kvar sen tidigare då.
U: Jepp.
LKC: Yes.
U: Jättebra.
LKC: Bra.
U: Tackar.
LKC: Tack. Hej.
U: Hej.
--------------------
Detta är så tokigt att man tar sig för pannan och visar åter på haveriet i utredningen.
Då hela utredningen osar av vänskapskorruption kan man fråga sig om UW redan tidigare haft personliga vänner i polishuset örebro?

Vilken planta ger en fd man tillgång till hans försvunna fd frus avspärrade hem
Å andra sidan har dom redan gäringsmannen låt vara innan brottet uppdagats

Du frågar dig om UW redan tidigare haft personliga vänner i polishuset. Vad grundar du denna undran på. Telefonsamtalet? Eller vad? Du slänger bara ut ett påstående som inte har någon bäring. Horribelt! Att SD förhördes tidigt är naturligt mtp deras relation som urartat.
Däremot känner vi till sedan tidigare i tråden att SD har vänner inom polisen.
Citera
2020-06-21, 13:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du frågar dig om UW redan tidigare haft personliga vänner i polishuset. Vad grundar du denna undran på. Telefonsamtalet? Eller vad? Du slänger bara ut ett påstående som inte har någon bäring. Horribelt! Att SD förhördes tidigt är naturligt mtp deras relation som urartat.
Däremot känner vi till sedan tidigare i tråden att SD har vänner inom polisen.
Precis.
Citera
2020-06-21, 13:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att hon blivit utsatt för extremt våld är ju klart men har du någon uppfattning eller tanke om händelseförloppet? Vad jag menar är om hon stämde möte med någon och ett samtal som urartartill gräl och därefter eskalerar till våld så borde någon chans finnas att hon initialt kan försvara sig något. Men om där inte finns fibrer från kläder, hudavskrap, hårstrån eller dylikt från någon annan på händerna, under naglar eller på tröjan (eftersom jag har katt så vet jag att hårstrån, damm etc fastnar lätt på fleecematerial som vore det en magnet).

Är det ett oväntat överfall med inledande hårda slag med något redskap mot huvudet så är det nog svårare för henne att försvara sig aktivt på ett sätt som skulle lämna spår. Beroende av vad för slags redskap det är frågan om så kan ju GM så att säga vara på visst avstånd och utom räckhåll för BOs ev försök att försvara sig aktivt.

Det är utifrån det jag har tänkt att hon stämt möte mednågon som står och lurpassar på henne, hon kanske inte är uppmärksam om hon väntar på någon som antas dyka upp i bil.
Alltså att det är något planerat och inget som sker i hastigt mod i samband med gräl. Om GM och MVM är samma person kanske bilen står på så långt avstånd på andra sidan motorvägen så ingen alls ska kunna sätta den i samband med mordet. Kanske också så kall typ att hen går in till LW för att städa undan något som hen tror kan finnas där (mejl, eller något föremål som kan kopplas till personen)?

Jag är också inne på att det är planlagt en tid före, men inte att det är med någon som lurpassar på henne.

Jag tänker att hon går ut för att de stämt möte, och att hon är övertygad om att mötet handlar om något helt annat (naturligtvis inte om mord), kanske om cachen eller om sex eller både och.

Det finns avtryck på kläderna som liknar skoavtryck. Markeringar som ser ut som hälavtryck och vissa mönster påminner om sulavtryck. Tyvärr har dessa inte gått att analysera och knyta till någon sko.

Man kan tänka sig att något av dessa kom till vid inledningen av överfallet, och att detta kom helt överraskande för Lena. Med tanke på att det första slaget sällan lämnar skvättstänk av blod, men påföljande gör det, kan man tänka sig att hon antingen slagits till marken helt plötsligt utan förvarning eller sparkats omkull. Sedan har gm haft en fot på kroppen för att hålla henne på plats medan han slagit hennes huvud med ett tillhygge som han antingen har haft gömt innanför kläderna eller som legat gömt på plats bakom planket.

Detta plötsliga och för Lena oväntade överfall har gjort att Lena aldrig hann fajtas tillbaka. Inga rivmärken eller hudavskrap under naglarna, inga sparkar på hans ben. Gm har kunnat hålla Lena från sig genom sparkar och tyngd från foten och slag med tillhygge.

Jag förmodar att ni med MVM menar morotvägsamannen?

Denne person tror jag inte på. Hans uppenbarelse flera kilometer från platsen och många timmar efter dådet länkar honom lika lite till mordet som någon granne eller någon annan bilist.

Den inloggning som sker på Lena google- konto 05:23 måste ha med mordet att göra. Att slumpen skulle spela ett sådant spratt är mycket osannolikt. Denna inloggning måste ha gjorts av någon som kände till hennes inloggningsuppgifter och någon helt "okänd" person som för släkt/vänner/polis inte gett minsta avtryck i Lenas liv i hennes mycket omfattande konversation med alla hon kände är inte sannolik. Ingen har vittnat om att hon skulle ha haft någon sådan kontakt.

Hur skulle en okänd MVM få ut henne till bakom planket? Och varför?

Utredningen har gjort ett omfattande arbete med att utesluta andra gm. Jag tror inte på någon sådan påsman.

Överklagan sid 8:

Citera
2020-06-21, 13:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är också inne på att det är planlagt en tid före, men inte att det är med någon som lurpassar på henne.

Jag tänker att hon går ut för att de stämt möte, och att hon är övertygad om att mötet handlar om något helt annat (naturligtvis inte om mord), kanske om cachen eller om sex eller både och.

Det finns avtryck på kläderna som liknar skoavtryck. Markeringar som ser ut som hälavtryck och vissa mönster påminner om sulavtryck. Tyvärr har dessa inte gått att analysera och knyta till någon sko.

Man kan tänka sig att något av dessa kom till vid inledningen av överfallet, och att detta kom helt överraskande för Lena. Med tanke på att det första slaget sällan lämnar skvättstänk av blod, men påföljande gör det, kan man tänka sig att hon antingen slagits till marken helt plötsligt utan förvarning eller sparkats omkull. Sedan har gm haft en fot på kroppen för att hålla henne på plats medan han slagit hennes huvud med ett tillhygge som han antingen har haft gömt innanför kläderna eller som legat gömt på plats bakom planket.

Detta plötsliga och för Lena oväntade överfall har gjort att Lena aldrig hann fajtas tillbaka. Inga rivmärken eller hudavskrap under naglarna, inga sparkar på hans ben. Gm har kunnat hålla Lena från sig genom sparkar och tyngd från foten och slag med tillhygge.

Jag förmodar att ni med MVM menar morotvägsamannen?

Denne person tror jag inte på. Hans uppenbarelse flera kilometer från platsen och många timmar efter dådet länkar honom lika lite till mordet som någon granne eller någon annan bilist.

Den inloggning som sker på Lena google- konto 05:23 måste ha med mordet att göra. Att slumpen skulle spela ett sådant spratt är mycket osannolikt. Denna inloggning måste ha gjorts av någon som kände till hennes inloggningsuppgifter och någon helt "okänd" person som för släkt/vänner/polis inte gett minsta avtryck i Lenas liv i hennes mycket omfattande konversation med alla hon kände är inte sannolik. Ingen har vittnat om att hon skulle ha haft någon sådan kontakt.

Hur skulle en okänd MVM få ut henne till bakom planket? Och varför?

Utredningen har gjort ett omfattande arbete med att utesluta andra gm. Jag tror inte på någon sådan påsman.

Överklagan sid 8:

Jag tror inte heller på MVM. Då tycker jag att polis-spåret är rimligare, och då inte med koppling till UW utan snarare till SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in