Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
UW och NW fick ju t.o.m. tillåtelse att besöka
LWs bostad på tisdagskvällen. Varför? Vad
gjorde de där?
Du tyvärr har alldeles rätt. Vad var så viktigt att göra i mammans avspärrade hem att det inte kunde vänta?
Är det någon som tror att Åkl som har sökt brett vet varför UW och NW ville "kolla igenom Lenas hus" ???
UW/NW får tillstånd att gå in i LWs avspärrade den 15 maj (samma Akbilaga berör UWs snabba utpekande av SD)
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326
LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
LKC: Ja.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
LKC: Ja.
Datum Tid
2018-05-15 22:55
Mottaget datum Tid
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
U: Ah om det.. om det.. vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte
vill att vi ska gå in men jag tänkte det lät smaiiare o prata med er först än o bara kliva dit..
LKC: Absolut. Eh .. kan vi göra så att jag ringer tillbaks till dej om en liten stund?
U: Ah men .. ( ohörbart)
LKC: Eh .. så kan .. så kan ja kolla upp det här.
U: Ah för du ser mitt nummer där? Så att du har det?
LKC: Ah precis det.ligger kvar sen tidigare då.
U: Jepp.
LKC: Yes.
U: Jättebra.
LKC: Bra.
U: Tackar.
LKC: Tack. Hej.
U: Hej.
--------------------
Detta är så tokigt att man tar sig för pannan och visar åter på haveriet i utredningen.
Då hela utredningen osar vänskapskorruption kan man fråga sig om UW har personliga vänner i polishuset örebro?
Vilken planta ger en fd man tillgång till en kvinna som misstänkts utsatts för brotts avspärrade hem
Å andra sidan hade dom redan gäringsmannen låt vara flera dagar innan brottet uppdagats