Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Du kan inte se problem med att kinesiska läkare försökte varna andra länder för ett okänt virus som verkade väldigt smittsamt och förorsakade svår lunginflammation och död. Och när detta blev känt då varnades dessa läkare, de fängslades, en del försvann och minst en dog. En fick be offentligt om ursäkt för den "propagandan" han hade spridit på internet och därmed förorsakat onödig panik utomlands.
Hade man istället ärligt gått ut och varnat alla i tid om det man visste då skulle världen ha sluppit pandemin.
Men du kan inte se något problem med detta..
Nej, det kan jag inte. Ity att jag jämför med hur de hanterade detta med hur de hanterade SARS-epidemin. Hade man bara gjort hälften av misstagen man gjorde då under SARS-CoV-2-epidemin skulle det ha varit ute för världen. Helt objektivt är den kinesiska hanteringen exemplarisk där vi t.o.m. hade viruset genetiska uppbyggnad kartlagd på rekordtid. Det här är jag och flera av världens främsta experter överens om.
De där visselblåsarna och annat är bara brus och sannerligen hade man aldrig tillåtit icke-experter slå larm i väst hur mycket de än hade kunnat om ögonkirurgi.
Det är bara hos ignoranta fånar som dig propagandan från Epoch Timer och Vita Huset får fäste.
Kinas framgångar på området tillskriver jag den kommunistiska diktatur landet är. Jag har inga problem att hålla dessa två motsatsförhållanden samtidigt i mitt huvud.