2020-06-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet fikk tillatelse til skjult etterforskning fra sommeren 2019. Det tyder vel på at de fra det tidspunktet har hatt som hovedhypotesen at TH er skyldig?

Det var sikkert berettiget i og med at de fikk rettens tillatelse, eller hva mener du ?
Citera
2020-06-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Men hva hvis telefonen ikke lå på det stedet akkurat da TH ringte til AEs telefon fra fasttelefonen (noen skrev en teori om at noen kan ha lagt telefonen på det lille bordet etter at TH ringte og før han var på vei ut (da han oppdaget telefonen på vei ut av huset)?
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hva mener du egentlig ? At en fremmed GM var i huset samtidig med TH ?
Jeg mener ikke det. Noen postet en teori om det som jeg nevnte i sitatet over for flere uker siden i denne diskusjonstråden. Du finner den hvis du vil.
Citera
2020-06-21, 01:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Politiet fikk tillatelse til skjult etterforskning fra sommeren 2019. Det tyder vel på at de fra det tidspunktet har hatt som hovedhypotesen at TH er skyldig?

Det er over et halvt år etter forsvinningen.
Citera
2020-06-21, 01:19
Medlem
Citat:
Jeg mener ikke det. Noen postet en teori om det som jeg nevnte i sitatet over for flere uker siden i denne diskusjonstråden. Du finner den hvis du vil.

Hvem skrev det, var det poirot eller noen andre ?
Citera
2020-06-21, 01:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Den teorien du sikter til involverer sønnen som delaktig på et eller annet vis, og at han, som den siste var i telefonisk kontakt med AEH på et eller annet vis hadde hennes telefon og faket samtalen til seg selv, og var i besittelse av denne, og ikke kom med/la den tilbake i huset før han selv ankom i 14-tiden, rett før TH ringte politiet og dro for å møte dem.
Citera
2020-06-21, 01:21
Medlem
Citat:
Det var sikkert berettiget i og med at de fikk rettens tillatelse, eller hva mener du ?

Ja, tingrettsdommere, svarte gjentatte ganger ja, på at det var skjellig grunn til mistanke. Så det var berettiget. Poenget mitt er for det første at det å følge opp andre spor har ligget mer eller mindre brakk i ett år, og for det andre at en årelang romavlytting, elektronisk overvåking, desinformasjon gjennom VG og nå to måneder med støvsuging av absolutt alt TH eier ikke har ledet til noe.
Med andre ord: Er det på tide å bytte ut folkene som etterforsker. Sette på nye som kan se på saken med friske øyne.
Citera
2020-06-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ja, tingrettsdommere, svarte gjentatte ganger ja, på at det var skjellig grunn til mistanke. Så det var berettiget. Poenget mitt er for det første at det å følge opp andre spor har ligget mer eller mindre brakk i ett år, og for det andre at en årelang romavlytting, elektronisk overvåking, desinformasjon gjennom VG og nå to måneder med støvsuging av absolutt alt TH eier ikke har ledet til noe.
Med andre ord: Er det på tide å bytte ut folkene som etterforsker. Sette på nye som kan se på saken med friske øyne.

Det er ikke det minste rart at spor går tapt når det er et drap kamuflert som kidnapping.

Her har vi med et rovdyr av dimensjoner å gjøre.
Citera
2020-06-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er over et halvt år etter forsvinningen.

Det stemmer, men vi at de allerede høsten 2018 var mange politifolk som trodde TH var den skyldige.
Etterforskerne skal da i teorien bli holdt i ørene av påtalemyndighetene, men problemet er at hvis en gruppe bestemmer seg for en konklusjon og blir engasjert i den, skal man nærmest være overmenneske for ikke å vektlegge tipsene som peker mot konklusjonen sterkere, enn tips som peker i andre retninger.

Dette er sitatet fra VG.

"En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst."
Citera
2020-06-21, 01:26
Medlem
Citat:
Det er ikke det minste rart at spor går tapt når det er et drap kamuflert som kidnapping.

Her har vi med et rovdyr av dimensjoner å gjøre.

Men det er jo hypotesen de har jobbet med ett år, som de ikke greier å bevise er sann.
Citera
2020-06-21, 01:27
Medlem
Citat:
Men det er jo hypotesen de har jobbet med ett år, som de ikke greier å bevise er sann.

Det behøver ikke være noen andre fordi om de ikke har funnet fellende bevis, deal with it.
Citera
2020-06-21, 01:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det stemmer, men vi at de allerede høsten 2018 var mange politifolk som trodde TH var den skyldige.
Etterforskerne skal da i teorien bli holdt i ørene av påtalemyndighetene, men problemet er at hvis en gruppe bestemmer seg for en konklusjon og blir engasjert i den, skal man nærmest være overmenneske for ikke å vektlegge tipsene som peker mot konklusjonen sterkere, enn tips som peker i andre retninger.

Dette er sitatet fra VG.

"En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst."

Selvfølgelig måtte de også se på den muligheten, å totalt utelukke ektemannen som mistenkt helt fra begynnelsen ville jo i hvert fall vært en grov feil.

At noen av etterforskerne ser dette som en mulighet er bare bra, men de er jo mange på saken, og de kan jobbe med mange spor samtidig, både kidnapping og drap, og det har de også gjort.
Citera
2020-06-21, 01:29
Medlem
Citat:
Det behøver ikke være noen andre fordi om de ikke har funnet fellende bevis, deal with it.

Rent teoretisk, har du rett i det.
Men vi lever i en rettsstat, hvor TH er uskyldig den dagen saken blir henlagt.
Er du enig i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in