2020-06-20, 17:08
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Snälla, SE har levt ett dubbelliv. Hur många tror du visste att han smögsöp? En alkoholist som som döljer sin alkoholism blir mästare på att att ljuga. Att manipulera folk. Har själv haft en alkoholist i släkten. Jag vet hur de fungerar. De är mästare på att inte bli avslöjade. Tro mig.

Att Engström hade alkoholproblem, det var ingen hemlighet för släkt och vänner. Det framkommer i bl a boken som TP levererade 2018. Om jag minns rätt, så lär SE ha fått en eller ett par kartonger vin i födelsedagspresent vid något tillfälle av grannskapet, detta trots att man visste att SE hade alkoholproblem, detta var något som exfrun tyckte var oerhört taktlöst, så klart. Sedan lär intaget ha ökat efter MOP i en rätt rasande fart. Vilket till slut kostade honom arbete, fru och även en del bekanta, om jag läst rätt. Tre avgiftningar och en fotboja för rattfylla lär ha förekommit på 1990-talet. Sorgesamt så klart.
Citera
2020-06-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
han verkar ha kollats upp ordentligt?

"HÄR ÄR NÅGRA AV UTREDNINGSÅTGÄRDERNA SOM PALMEGRUPPEN GJORT 2017-2020:

· Hållit nio förhör med Stig Engströms exfru (som han var gift med i 30 år).

· Förhört grannar, vänner och före detta kollegor.

· Kontrollerat tidigare anställningar."

"Begärde ut sjukhusjournaler
Utöver detta visar dokument som Lampers fått ut att Palmegruppen har begärt ut handlingar från mängder av arkiv, däribland militära arkiv och sjukhusjournaler. Dessutom har man topsat fem släktingar för att få fram en dna-profil på Engström."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/detta-har-palmegruppen-gjort-for-att-utreda-engstrom

9 förhör med frun? är inte det mycket?

interesting that PU would do all that
Yet not look at the S&W I told Hans Melander about in October of 2016

dumb and dumber - it was a movie - now KP & HM are it in real life
Citera
2020-06-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
han verkar ha kollats upp ordentligt?/.../
Var det där verkligen respons på det inlägg du citerar? I så fall förstår jag inte alls dess innehåll.
Citera
2020-06-20, 17:16
Medlem
Citat:
Finns ingen anledning, 34 år senare, att inte släppa Annette K förhör.

Anser du att SE är GM med 100% säkerhet eller anser du att han kan vara oskyldig?
Citera
2020-06-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Anser du att SE är GM med 100% säkerhet eller anser du att han kan vara oskyldig?

Jag tror att han 95 % GM 5 % oskyldig
Citera
2020-06-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Har man undersökt AA noggrant i förhör etc, har han alibi och i så fall vilket alibi?

En iakttagelse som gjorts är att GM är kraftig i ryggpartiet och upplevdes ha litet huvud i förhållande till kropp.
Den iakttagelsen tycker jag gör att man borde djupdyka i fallet AA som ser ut att passa in i denna kroppsliga beskrivning.

Själv känner jag också att det lär vara ett spår som verkar påhittat eller ”framfantiserat” i efterhand men man vill ju ha det utom allt rimligt tvivel bekräftat innan man kan stryka honom.

Hemligstämpligt enligt flera i forumet. Kan även innebära förundersökningssekretess.
Citera
2020-06-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart

90 % GM
5 % medhjälpare
5 % oskyldig.

Ungefär så
Citera
2020-06-20, 17:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
90 % GM
5 % medhjälpare
5 % oskyldig.

Ungefär så

Och vilka procentsatser har du för CP respektive CA?
Citera
2020-06-20, 17:52
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ja men verkar vara bortplockat från SvT?

Är detta sant?
Kan det vara någon som vill inleda förtalsmål för att SE pekas ut och SVT vill ha ryggen fri?
Citera
2020-06-20, 17:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Är detta sant?
Kan det vara någon som vill inleda förtalsmål för att SE pekas ut och SVT vill ha ryggen fri?

SVT kan aldrig få ryggen fri när de redan har visat detta.
Citera
2020-06-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Och vilka procentsatser har du för CP respektive CA?

CP = Noll procent
CA= Blir då under resterande 5 %.
Citera
2020-06-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ja men verkar vara bortplockat från SvT?

Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Är detta sant?

Livesända extraprylar typ presskonferenser, riksdagsdebatter etc ligger bara kvar i en vecka, det är standard o inte unikt för denna PK. Löfvens PK om EU:s coronapaket från igår ligger kvar till 26 juni, t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in