2020-06-17, 07:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ikväll drar det alltså igång! Och så vida inte Corona sabbar allt - tummar hållna - så kommer vi få enormt mycket fotboll fram till slutet på juli.

Det ska bli riktigt kul! Lite udda utan publik och en säsong där en del saker redan är klara - men det är mycket kvar att spela för. CL-platserna, nedflyttningsstrid, Liverpools säkrande av den där jävla titeln. Kommer Leicester, Sheffield och Wolves ta några europaplatser, eller blir det storlagen Spurs, United, Chelsea och Arsenal som grejar det till sist?

En väldigt viktig faktor som onekligen kommer ha enorm påverkan på både nästa säsong och de kommande åren är Citys utfall i CAS. Beslut förväntas under första halvan av juli. Kanske tror ni att jag bara är en skadeglad LFC-supporter som vill se City krascha och brinna? Då tror ni faktiskt fel. Konsekvenserna av beslutet kan bli enorma, och därav intresset. Om City får 2 år - helt plötsligt är plats 5 to kill for. Helt plötsligt är Citys CL-race i år to die for. Helt plötsligt kommer Citys attraktionskraft som arbetsgivare vara enormt reducerad så vida man inte pröjsar överpriser, och helt plötsligt kommer spelare som Sterling och Kevin de Bruyne fundera på nya arbetsgivare. Pep har sagt att han stannar oavsett, men är det någon som ser framför sig att han blir kvar med 2 års avstängning? Citys projekt skulle kunna ta 5 steg bakåt i utvecklingen, och det kan ta flera år innan de är tillbaka där de är nu. Vilket skapar ett maktvakuum för United och Chelsea att ta för sig av. Jag tror inte ägarna kommer hoppa av, men jag tror det kan ta lång tid att reparera skadan. Svårt att betala överpriser i lön och övergångar med FFP, vilket är vad som kommer krävas om det blir 2 år.

Ikväll:

Aston Villa - Sheffield United 19.00
Man City - Arsenal 21.00

Ingen Corona som dödar säsongen tack!
Citera
2020-06-17, 08:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Tror inte ett piss kommer hända City, men dör jag inte av Coronan innan beslut fattas och jag har fel så citera mig.

Att Sterling skulle försvinna gör inget heller, pass på och få en rejäl peng för honom. Om KDB skulle försvinna, ja det skulle vara extremt jobbigt, snubben skulle ta plats i vilket lag som helst och dominera.

Skulle man få en ban så skulle man som du säger frys, kunna köpa dyrt för pengarna man skulle få utav sterling, kdb och förmodligen Sané (vilket också skulle svida, blivande stor stjärna).

Sen kanske akademi spelarna (till slut) få en chans.
Citera
2020-06-17, 11:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tror inte ett piss kommer hända City, men dör jag inte av Coronan innan beslut fattas och jag har fel så citera mig.

Att Sterling skulle försvinna gör inget heller, pass på och få en rejäl peng för honom. Om KDB skulle försvinna, ja det skulle vara extremt jobbigt, snubben skulle ta plats i vilket lag som helst och dominera.

Skulle man få en ban så skulle man som du säger frys, kunna köpa dyrt för pengarna man skulle få utav sterling, kdb och förmodligen Sané (vilket också skulle svida, blivande stor stjärna).

Sen kanske akademi spelarna (till slut) få en chans.

Skulle jag gissa, skulle jag tro på ett års avstängning. Vilket inte får alltför stor påverkan till sist. Men eftersom beslutet levereras i juli borde det betyda nästa säsong.

Sterling tror jag ingen utanför öarna är redo att betala för. Alltså sitter han där han sitter och surar om inte United/Chelsea är villiga att spendera. KDB tror jag alla vill ha - spanien, bayern eller juve? PSG?. Sane är väl typ klar för Bayern, men frågan är om han når samma nivåer som före korsbandet.
Citera
2020-06-17, 21:39
Medlem
Samizdats avatar
Är det krav på att vara intelligensbefriad för att bli PL-domare? Hawk-Eye fallerar, men domaren väljer att inte konsultera VAR. Varför säger inte VAR till? Sheffield går miste om ett mål, och potentiellt två viktiga poäng i kampen om CL-/europaplats.
Senast redigerad av Samizdat 2020-06-17 kl. 21:44.
Citera
2020-06-18, 18:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Detta innebär att Tranmere - som vann tre raka matcher innan uppehållet och har en match mindre spelad (3 poäng under Wimbledon) - åker ut. Om allt hade ställts in hade nog PPG varit det minst onda av alternativen, men nu när pengarna visar sin makt blir det bara vidrigt. Fy fan för modern fotboll.

För övrigt stor respekt till Emma Hayes och Chelseas damlag. Ligatvåan vann på PPG, och valde att skänka prispengarna till välgörenhet. Sympatiskt.
Angående just tranmere och nedflyttningen så tittar man på tabellen var man 3 poäng bakom wimbledon med en match mindre spelad. Men också hela minus 11 i målskillnad i jämförelse med wimbledon. Nu har jag inte tittat vilken match man hade att spela men har svårt och tro att man skulle vinna den med 11 eller 12 mål, förutsatt att man dömer på målskillnad. Vilken man gör i PL och championship så antar att samma gäller där. Visst man borde spelat klart för att göra det officiellt. Även om det bara var den enstaka matchen.

Men finns ju ett betydligt värre exempel i skottland där patrick thistle blev nedflyttade på samma sätt. Men där hade man en match mindre spelad och "bara" två poäng upp över strecket. Dom har ju dessutom tagit till rättsliga medel efter detta. Kan man förstå. Otroligt orättvist och något som ger enorma konsekvenser för klubben.

Detta skrivet efter att jag råka slå på tv3sport där man tydligen just nu spela uppflyttningskval. Missade dock återstarten av premier league igår. Men låter som allt är sig likt. VAR är kaos. Luiz är kaos. Och etihad lika tyst och tomt som vanligt.
Citera
2020-06-18, 20:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Verkar inte vara någon större fara med Eric Garcia, var med i omklädningsrummet efteråt och såg glad ut tillsammans med ederson som knocka honom. Skönt då han såg bra ut tillsammans med Laporte, även om motståndet var riktigt vekt.

Den svarte ungtuppen som spelade som anfallare i Arsenal verkar lovande dock, såg väldigt hungrig och pigg ut.
Citera
2020-06-19, 12:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
''Chelsea: Ziyech check, Werner check, Haverts?
Arsenal: let’s get some loans in and maybe extend luiz contract''

Citera
2020-06-19, 13:13
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
''Chelsea: Ziyech check, Werner check, Haverts?
Arsenal: let’s get some loans in and maybe extend luiz contract''

Snackades väl ganska nyligen om att Arsenal var sugna på att plocka upp Willian när han går som free transfer i sommar? Vet förvisso inte sanningsgraden i det men känns ganska 'trött'. Förstår såklart om transfer-pengarna inte finns där för att värva som Chelsea men något måste de ju hitta på.
Citera
2020-06-19, 14:29
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Snackades väl ganska nyligen om att Arsenal var sugna på att plocka upp Willian när han går som free transfer i sommar? Vet förvisso inte sanningsgraden i det men känns ganska 'trött'. Förstår såklart om transfer-pengarna inte finns där för att värva som Chelsea men något måste de ju hitta på.

Inte läst om, däremot verkar många arsenal fans vilja ha thiago silva. Vet inte om man ska skratta eller inte, fast ja deras bästa mittback just nu är ju mustafi och det säger ju en del

Tror nog även dom drömmer om Cavani, Aubameyang lär väl knappast vilja vara kvar.
Citera
2020-06-19, 19:23
Medlem
Jag hoppas på oavgjort mellan Spurs och United.
Vi behöver plocka in poängen vi ligger efter,och vi har god chans imorgon emot Spammers away,men det förutsätter att Spurs plockar fram någonting ikväll.
Efter Spammers så har WOLVERHAMPTON WANDERERS Bournemouth hemma och Vile borta.

Som gammal hungrig varg så siktar jag på nio poäng på dessa tre.Kan United och Blades svara emot?
Citera
2020-06-20, 09:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag hoppas på oavgjort mellan Spurs och United.
Vi behöver plocka in poängen vi ligger efter,och vi har god chans imorgon emot Spammers away,men det förutsätter att Spurs plockar fram någonting ikväll.
Efter Spammers så har WOLVERHAMPTON WANDERERS Bournemouth hemma och Vile borta.

Som gammal hungrig varg så siktar jag på nio poäng på dessa tre.Kan United och Blades svara emot?

Din önskan gick i lag på oavgjort i alla fall.

Hur mycket sämre har Mou gjort spurs egentligen?
Citera
2020-06-20, 09:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Är det krav på att vara intelligensbefriad för att bli PL-domare? Hawk-Eye fallerar, men domaren väljer att inte konsultera VAR. Varför säger inte VAR till? Sheffield går miste om ett mål, och potentiellt två viktiga poäng i kampen om CL-/europaplats.

I vilken match?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in