Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
När jag köpt min Granada så råkade jag låsa in alla nycklarna i bilen. Jag gick ut, tryckte samtidigt ner knappen på dörren och stängde. Jo, man gjorde så förr i tiden.
Helv-te tänkte jag. Vad gör jag nu? Bästa jag kom på var att ringa Polisen och frågade om de kunde hjälpa mig att komma in i bilen. Nja, sa de, vi har slutat med att bryta oss in i bilar för någon vi hjälpte krävde betalt för de skador som uppstod.
Men vad är det för bil du har?, frågade Polisen. En Ford, sa jag. Då så, sa Polisen, de brukar inte ha så bra lås. Så prova med en annan nyckel, vilken som som går in i hålet och vrid om. Prova på alla dörrarna, för det kan skilja i hur bra låsen är.
Sagt och gjort så gick passagerardörren upp med en annan nyckel. Ford-kvalité när den är som bäst. Men jag slapp ivf att ringa en låssmed eller som de gör idag att de ringer en bärgare!
Har inget med ford kvalitet att göra, det där gick att göra på de flesta bilar på den tiden. Många vw gick tillomed att starta med annan nyckel. Saabarna var ett bladmått bra att ha om man ville starta någon man inte hade nyckel till osv.
topic jo jag hadeen granada 2,6 v6, bra bil och bra komfort för den tiden inte var den speciellt törstig heller och inte skämdes jag heller om jag tankade och det stod en 264 på andra sidan. Varför skulle man ha gjort det?? Inte var den speciellt törstig heller Volvo 240,n som kom efter var värre trots att det inte hände mycket när man gasade.