Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Då är det klart. Rapporterade dödsfall per vecka fortsätter nedåt
Och måndag, när vi får högsta måndagssiffran på mycket länge kommer det bli protester på gatorna.
Gissningsvis 6 veckor efter skolavslutningarna kommer dödstalen stiga om det finns personer kvar i riskgrupp att dö för att toppa någon gång i augusti, tar den tiden för smittan att ta sig ut från ungdomsgrupperna som nu smittats och smittar för att sprida sig vidare i samhället till de svaga.
Midsommar kan bli en riktig smittbomb bland "de riskfria", allt jag sett i deras beteende tyder på det, sedan ett par, tre veckor innan de spridit det vidare till de som inte är lika riskfria och ytterligare några veckor innan de svaga som smittats börjar dö av.
Jag börjar ge upp, det finns vettigt folk men det finns alldeles för många korkade på varje vettig människa i detta landet, som denne anställda i (var det?) förskola i skövde som gick till jobbet med konstaterad c19, fick sparken och polisanmäld för brott mot smittskyddslagen och sådant ger ju lite hopp men alldeles för få sådana reaktioner och ageranden i förhållande till "Öööööhh, influensa!" för att vi ska bli annat än nedsmittade här.
Nu ska jag fira midsommar, en i social distansering från precis alla utom de jag dagligen lever med på hemmaplan med mat vi själva tillagar som varit i karantän minst 3 dagar eller sanerad innan den kommer in i hemmet, ha det bra här i tråden.