2020-06-19, 12:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Folkhälsomyndigheten kommer inte att uppdatera siffrorna gällande bekräftade fall eller avlidna förrän på måndag, meddelar presstjänsten till SVT Nyheter. (SVT nyhetsflöde, SVT.se kl. 11.32).

Inga nya siffror alls på tre dar, förrän på måndag alltså. Hoppas det inte bidrar till att folk glömmer att viruset finns, och blir mer oförsiktiga i sitt beteende, under helgen...

Då är det klart. Rapporterade dödsfall per vecka fortsätter nedåt

Och måndag, när vi får högsta måndagssiffran på mycket länge kommer det bli protester på gatorna.
Citera
2020-06-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och jag blir alltid lika förvånad när flashbackare tycker att ett gäng somalier ska få skadestånd betalt av svenska skattebetalare för att svenskar inte såg till så att deras 84-åriga anhöriga inte dog. DÅ tycks betalningsviljan stor.

Det är samhällsbärarna och svenskarnas framtidshopp som nu dör i stora skaror.. Inget under att det ojas ordentligt här på FB.

Seniorprofessorn och läkaren Yngve Gustafson har t o m siat om att svenskarna medelålder kommer att påverkas av de stora dödstalen.

Han drar paralleller till spanska sjukan som grasserade 1918-1920 och menar att medellivslängden i Sverige kommer att sjunka i takt med att coronaviruset drar fram genom samhället.
– Vi kommer att kunna se en ordentlig nedgång i medellivslängden i Sverige under 2020, säger han.

Så om 84årigar DÖR då kommer svenskarnas medelålder gå ner ordentlig ;-)

– Jag blir väldigt, väldigt ledsen. Det är många människor som förlorar många liv.

Hur många liv kan en människa förlora? :-o

Det är alldeles uppenbart att det finns även många tokar bland läkare och professorer som uttalar sig utan att tänka.

En annan galning är fettdoktorn Annika Dahlqvist som precis förlorade läkarlegitimationen pga hennes "goda råd" angående hur man kan bosta sig mot Corona..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLel0E/seniorprofessor-manga-kommer-att-do-i-onodan

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/annika-dahlqvist-vill-att-hennes-lakarlegitimation-dras-in/
Citera
2020-06-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Angående Stefan Löfven så handlar nog mycket om nästa val nu, precis som Donald Trump så försöker han rädda sig själv och hålla kvar röster till nästa val. Det är lite komiskt hur likt Donald Trump och Sverige statsminsiter har blivit kring coronakrisen, de vägrar medge att de har misslyckats. Löfven ville ju tom att coronakommisonen ska presentera sina resultat efter nästa val.

Helt otroligt att Löfven villa att coronakomissionen skulle presentera sina resultat efter nästa val. Hur maktgalen och trångsynt är den personen? Löfven är en brutalt, galen och skev till människa. Sossarna ska ta mig fan inte vinna en jävla röst tillsammans med Miljöpartiet som pratar om elbilar mitt i en pandemi. Ut!
Citera
2020-06-19, 12:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är det inte jävligt dumt att betala lön till nån för att den ska ge de rekommendationer som redan är bestämda?

Bestämda av vem?
Citera
2020-06-19, 12:33
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det har du ingen aning om. Du kommer aldrig att se någon statistik värd namnet från det landet.

Och de testar förresten inte..
Testar inte? men nu får du sluta ljuga, det fräter sönder dig inifrån
Citera
2020-06-19, 12:34
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det här viruset borde vara varje nationalists dröm! Å ändå är det just de som sitter och gråtrunkar här 24/7?!?
Jag har inget emot finnar, även om jag är storsvensk och anser att Finland ska hamna under svenskt styre igen. Purfinnarna kan leva som indianer i reservat i Karelen och finska Lappland!

Vi bör alltså skydda våra finska bröder och systrar från covid-19. Men varför dör de? För mycket Kosken?
Citera
2020-06-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Testar inte? men nu får du sluta ljuga, det fräter sönder dig inifrån

De testar bara frivilliga - de som vill betala själva. I 21milj. staden hade de testat 70.000 häromdagen - och hittat 137 smittade.

Då satte de hela staden i karantän, avbokade alla flyg och stängde skolorna.

Och du tror på deras siffror - eller hur?
Citera
2020-06-19, 12:40
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Det är samhällsbärarna och svenskarnas framtidshopp som nu dör i stora skaror.. Inget under att det ojas ordentligt här på FB.

Seniorprofessorn och läkaren Yngve Gustafson har t o m siat om att svenskarna medelålder kommer att påverkas av de stora dödstalen.

Han drar paralleller till spanska sjukan som grasserade 1918-1920 och menar att medellivslängden i Sverige kommer att sjunka i takt med att coronaviruset drar fram genom samhället.
– Vi kommer att kunna se en ordentlig nedgång i medellivslängden i Sverige under 2020, säger han.

Så om 84årigar DÖR då kommer svenskarnas medelålder gå ner ordentlig ;-)

– Jag blir väldigt, väldigt ledsen. Det är många människor som förlorar många liv.

Hur många liv kan en människa förlora? :-o

Det är alldeles uppenbart att det finns även många tokar bland läkare och professorer som uttalar sig utan att tänka.

En annan galning är fettdoktorn Annika Dahlqvist som precis förlorade läkarlegitimationen pga hennes "goda råd" angående hur man kan bosta sig mot Corona..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLel0E/seniorprofessor-manga-kommer-att-do-i-onodan

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/06/annika-dahlqvist-vill-att-hennes-lakarlegitimation-dras-in/

Det är inga samhällsbärare eller framtidshopp som dör. Det är de som dragit en nitlott i människans evolution. De hade inte vad som krävdes. Grymt kan tyckas men så jobbar naturen.
Citera
2020-06-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Då är det klart. Rapporterade dödsfall per vecka fortsätter nedåt

Och måndag, när vi får högsta måndagssiffran på mycket länge kommer det bli protester på gatorna.

Gissningsvis 6 veckor efter skolavslutningarna kommer dödstalen stiga om det finns personer kvar i riskgrupp att dö för att toppa någon gång i augusti, tar den tiden för smittan att ta sig ut från ungdomsgrupperna som nu smittats och smittar för att sprida sig vidare i samhället till de svaga.

Midsommar kan bli en riktig smittbomb bland "de riskfria", allt jag sett i deras beteende tyder på det, sedan ett par, tre veckor innan de spridit det vidare till de som inte är lika riskfria och ytterligare några veckor innan de svaga som smittats börjar dö av.

Jag börjar ge upp, det finns vettigt folk men det finns alldeles för många korkade på varje vettig människa i detta landet, som denne anställda i (var det?) förskola i skövde som gick till jobbet med konstaterad c19, fick sparken och polisanmäld för brott mot smittskyddslagen och sådant ger ju lite hopp men alldeles för få sådana reaktioner och ageranden i förhållande till "Öööööhh, influensa!" för att vi ska bli annat än nedsmittade här.

Nu ska jag fira midsommar, en i social distansering från precis alla utom de jag dagligen lever med på hemmaplan med mat vi själva tillagar som varit i karantän minst 3 dagar eller sanerad innan den kommer in i hemmet, ha det bra här i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag har inget emot finnar, även om jag är storsvensk och anser att Finland ska hamna under svenskt styre igen. Purfinnarna kan leva som indianer i reservat i Karelen och finska Lappland!

Vi bör alltså skydda våra finska bröder och systrar från covid-19. Men varför dör de? För mycket Kosken?

Vi kommer aldrig att få veta svaret på den frågan så länge det är "rasism" att tala klarspråk.

Många även här på FB föredrar att inte veta sanningen..

Tegnell försökte säga i början av pandemin att somalier är överrepresenterade bland de döda. Han t o m flög till Somalien. Och fick oändligt mycket skit för det.

Folk tycks tycka att det är bättre att blunda och prata om "svenskar" som dör. När de i själva verket inte gör det..
Citera
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det är inga samhällsbärare eller framtidshopp som dör. Det är de som dragit en nitlott i människans evolution. De hade inte vad som krävdes. Grymt kan tyckas men så jobbar naturen.

Hoppas naturen har sin gång då. Annars är du ju jävligt fel ute om inte du dör 🤣
Senast redigerad av substitute 2020-06-19 kl. 12:50.
Citera
2020-06-19, 12:43
Medlem
Citat:
De testar bara frivilliga - de som vill betala själva. I 21milj. staden hade de testat 70.000 häromdagen - och hittat 137 smittade.

Då satte de hela staden i karantän, avbokade alla flyg och stängde skolorna.

Och du tror på deras siffror - eller hur?

Ja, Beijing är en av de mest tätbefolkade städer i världen. Det är väl självklart att man måste vara extremt försiktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in