2020-06-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror personligen inte att Tegnell ens bryr sig om hur många som dör i COVID-19 i Sverige. Han ser bara siffrorna och är övertygad om att han är smittskydd-kungen i världen.

Det är vad du tror.
Citera
2020-06-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Typiskt Sverige i så fall. Igen, varför då ha en vakt?
En butik är ingen allmän plats som man inte kan hindra tillträde till. I synnerhet inte mitt under en epidemi.

Låta dö.
De allra flesta som stoppades in i Stalins fångläger mördades inte. Dock självdog många där.

Regimen och FHM har sedan länge beräkningar hur många som kommer att dö. Det är dock hemligt.

Stalin och Tegnell är olämpligt att jämföra.
Mer än snuva och Corona...
Citera
2020-06-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om ditt eget immunförsvar klarar av att mota olle i grind så lär du ju inte behöva antikroppar.

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-immunity-new-study-that-is-yet-to-be-peer-reviewed-says-humans-may-never-develop-i mmunity-against-covid-19

Är väl vad som har kommit fram tidigare. Du behöver insjukna i smittan för att utveckla antikroppar.

De säger att de är främst de som varit svårast sjuka som utvecklat anti-kroppar. De säger också att immuniteten kan vara så kort som EN MÅNAD??!!
Citera
2020-06-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Could be then that the test did not catch the real number of infections because the immunity is only measurable a few weeks then it peters out.

That would indicate that immunity peters out after a few weeks, which is not the case. Antibodies have been measured in cases several months back many times by this point.
Citera
2020-06-19, 00:22
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Hela landet behöver inte gå i lock-down, men delar kan stängas av tillfälligt. Norrland till exempel. Har man inte lärt sig något av spanska sjukan. Då lät man smittan också brisera genom hela samhället. Vissa byar och städer i Norrland drabbades mycket, mycket hårt.

Skall läsa en bok i helgen om Spanska sjukan. Skall bli intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men att Sverige ev som enda land skulle gå i lockdown har jag svårt att se.
För om övriga världen har öppet och Sverige skulle stänga ned skulle det radera ännu fler företag och arbetslösheten stiga ännu kraftigare.
Men vi får se vad detta virus ställer till med framöver.

Klart ingen alls vill göra det i ett senare skede än resten av världen.

Dock. Om man som i Sverige tillåter smittan att leva vidare lite som den behagar, över en sommar som nu. Så blir det ju faktiskt en reell risk att den kan blossa upp rejält sen när den trivs bättre. Dvs. när alla trängs i kontor och tunnelbanor, på hösten igen. Och det blir så där gottigt, svalt som virus gillar.

Det är en mycket verklig risk som vi nu får räkna med. Men ja, ingen vet hur det blir.

Jag vet bara att jag ser inte fram emot att trängas på en tunnelbana efter sommarn, där ingen bär munskydd, och jag vet att smittan levt kvar, över sommarn. Det känns inte superbra, eller tryggt.

Vi skall också komma ihåg att för att rivstarta ekonomin är en känsla av trygghet i samhället, ganska viktigt.

Hursomhelst, om de kör vidare på "cluster-f*ck" nu, och det visar sig att det blossar upp okontrollerat i höst. Och att lockdown blir enda vägen. Då tror jag stenhårt det blir misstroendevotum och att regeringen får gå och att vi får ny ledning på FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Alla godkända munskydd har 3 lager.

Så varför har inte folk på sig dessa då i de länder som har påbud om detta? Där går man runt med hemmagjorda disktrasor och sådana som sjukvården använder som alltså INTE rekommenderas i det här fallet.

Mest ett spel för galleriet såklart. Politisk handlingskraft snarare än att det gör någon speciell skillnad. Detta då de flesta ändå inte har de munskydd som rekommenderas för detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, det med att ligga på normal dödlighet är att ligga på normal dödlighet och INTE överdödlighet.

Vad är det där för trams du håller på med?

Om man kör i 100km/h så kör man i 100km/h och inte i 130km/h.

Herregud alltså.

Oavsett vad du påstår så har du FEL.
SCB har alltså jämfört med NUVARANDE TIDPUNKT på året.

Och vi har inge överdödlighet längre. Hur svårt ska det vara att fatta??

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/dodligheten-i-sverige-narmar-sig-normala-nivaer/

Det jag visar är att din ide om att "normal dödlighet" betyder att folk nu dör MED whuan-viruset och inte AV wuhan-viruset är fel.

Dödlighet i andra sjukdomer är nu lägre.
Citera
2020-06-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Klart ingen alls vill göra det i ett senare skede än resten av världen.

Dock. Om man som i Sverige tillåter smittan att leva vidare lite som den behagar, över en sommar som nu. Så blir det ju faktiskt en reell risk att den kan blossa upp rejält sen när den trivs bättre. Dvs. när alla trängs i kontor och tunnelbanor, på hösten igen. Och det blir så där gottigt, svalt som virus gillar.

Det är en mycket verklig risk som vi nu får räkna med. Men ja, ingen vet hur det blir.

Jag vet bara att jag ser inte fram emot att trängas på en tunnelbana efter sommarn, där ingen bär munskydd, och jag vet att smittan levt kvar, över sommarn. Det känns inte superbra, eller tryggt.

Vi skall också komma ihåg att för att rivstarta ekonomin är en känsla av trygghet i samhället, ganska viktigt.

Hursomhelst, om de kör vidare på "cluster-f*ck" nu, och det visar sig att det blossar upp okontrollerat i höst. Och att lockdown blir enda vägen. Då tror jag stenhårt det blir misstroendevotum och att regeringen får gå och att vi får ny ledning på FHM.

Ny ledning på fhm tror och hoppas jag med på.
Det anser jag behövs.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
De säger att de är främst de som varit svårast sjuka som utvecklat anti-kroppar. De säger också att immuniteten kan vara så kort som EN MÅNAD??!!

Fortfarande så vet vi nästan inget om Kinesiska sjukan!
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Hela landet behöver inte gå i lock-down, men delar kan stängas av tillfälligt. Norrland till exempel. Har man inte lärt sig något av spanska sjukan. Då lät man smittan också brisera genom hela samhället. Vissa byar och städer i Norrland drabbades mycket, mycket hårt.

Norrland är 60% av landets yta så du måste nog specificera lockdownen mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om ditt eget immunförsvar klarar av att mota olle i grind så lär du ju inte behöva antikroppar.

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-immunity-new-study-that-is-yet-to-be-peer-reviewed-says-humans-may-never-develop-i mmunity-against-covid-19

Är väl vad som har kommit fram tidigare. Du behöver insjukna i smittan för att utveckla antikroppar.

The researchers concluded that “Individuals are unlikely to produce long-lasting protective antibodies against this virus.”
Dr Wang’s team also suggested that more than 10 per cent of the people in their study may have lost antibody protection within a month or so.
and the presence of antibodies like IgG may not necessarily provide immunity later.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in