2020-06-18, 11:47
Medlem
okok1s avatar
Hur bra är det att ligga i sängen i 3-8 veckor? Jag har för mig att man tappar typ 15% muskelmassa efter 7-10 dagar i sängen...
Citera
2020-06-18, 11:48
Medlem
Dessa ögonproblem kan vara symtom på COVID-19 Coronavirus
https://www.forbes.com/sites/brucelee/2020/04/06/these-eye-problems-could-be-symptoms-of-covid-19-coronavirus/#481057044ea9
Citera
2020-06-18, 11:50
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag hoppas fortfarande att de ändrar sig. En och annan journalist har nu förstått. Nike Nylander frågade statsministern på Agenda i söndags varför Sverige inte hade som mål att pressa ned smittan. Hon och några på Svt har därmed fattat. En Tv4-journalist ställde en liknande fråga till Tegnell i på PK i tisdags. Tillf ledare för Centern har fattat.

I takt med ökad testning av aktiv smitta så hoppas jag fler människor kommer förstå poängen med masstestning, isolering av positiva samt smittspårning.

När vi nu är portade från inresa till bl a våra grannländer kanske nu i dessa resetider några fler förstår vilka idiotiska val FHM har gjort.

Och ju fler som fattar desto större är chansen att Sossarna slänger ut Carlsson och Tegnell samt klipper kopplingar till Giesecke som eventuellt kvarstår och därefter tillsätter ny ledning på FHM som har mål att pressa ned smittan.

Fast nu är det ju snart sommarlov för journalister och politiker. Då brukar Sverige gå på lågvarv... Det är svårt att tänka sig att det kommer ske några stora förbättringar under sommaren. Så vansinnet lär pågå fram till i höst åtminstone.

"Jag kan konstatera att Sverige, som andra länder, jobbar väldigt hårt för att se till att begränsa smittan så mycket vi någonsin kan naturligtvis."

Statsminister Stefan Löfven använder sig av Adolf Hitlers taktik Den stora lögnen.

Citat:
Den stora lögnen
Den stora lögnen är ett begrepp inom propaganda som myntades av Adolf Hitler i Mein Kampf och som syftar på en lögn som är så kolossal att allmänheten utgår ifrån att ingen skulle ha mage att ljuga så stort.
Citera
2020-06-18, 11:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det har jag inte sett. De patienter jag vårdat var 45 - 70 år gamla.

Fixeringen vid IVA är fö missledande.

IVA kompletteras med nyfixade, tillfälliga avdelningar, fulla med respar, syrgas osv.

Dessa tillfälliga avdelningar nämns aldrig i media, och skulle inte tillåtas i normala fall.

En av de tillfälliga covidavdelningarna (på mitt sjukhus) tog 15 st resp-patienter. 15 st lealösa helskötningar, nära döden.

Men ändå nämns bara IVA i media.

Det är en mörkläggning som borde lyftas upp av msm. Men jag antar att det var det de fick 700 miljoner för att hålla käften om?
Citera
2020-06-18, 11:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Alltså titta på detta alla. På egen risk!
Jag pallar inte. Jag är mättad av lögner. Lögnerna med hög cringe-faktor är blir outhärdligt.

Jag skäms över att bo i det här landet.
Citera
2020-06-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Visst!

Alltså de måste väl ha journalister i Tyskland som behärskar svenska, eller?

Hade åtminstone varit mindre pinsamt för oss. I frågan kring språk då alltså
Citera
2020-06-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Var endast 5.000 av de 100.000 bokade PCR?

Var framgår dessa siffror? Länka gärna, har inte sett detta nånstans än så länge. Kan ha missat, är ju intressant...

Jag skulle annars ha trott att man hade prioriterat provtagningen av pågående infektioner... Låter lite märkligt om så ej är fallet. Men inte otänkbart, så mycket är ju konstigt med hur allt har gått till.

Jag var lite snabb på det. Det handlade inte om de 100.000 testerna utan de 30.000 första dagen. Från region Stockholm SLL

”Statistik från gårdagen visar hur stort intresset för provtagning var. 30 000 provtagningsbesök bokades in under dagen, av dessa var 25 000 antikroppstester för de som redan haft en infektion och 5000 var tester för personer som har en pågående infektion (PCR-tester). Sidorna på 1177.se med information om bokningen hade 300 000 visningar och appen ”Alltid öppet” fick 80 000 nya användare under gårdagen.”
Citera
2020-06-18, 11:56
Medlem
Idag väntar de nog med siffrorna tills efter PK...igår kom ju vissa in redan på morgonen konstigt nog
Citera
2020-06-18, 11:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Då har jag missförstått dig med tanke på hur rädd du har varit för smittan.

Den som tillhör riskgrupp pga åldern eller underliggande sjukdomar måste ju bära ett eget ansvar och avstå från den här sortens tillställningar. Inte vänta tills Tegnell säger ifrån.

Grejen är ju att man aldrig kan vara säker. Även yngre - ja rentav helt unga - människor som i alla fall trott sig vara fullt friska innan, har också blivit svårt sjuka och i en del fall avlidit.

Dessutom kan man föra smittan vidare till någon som inte klarar sig, även om man själv klarar sig.

Nåja, det har gått sex dygn nu i alla fall, och jag känner ingenting än... Jag tror ju att jag hade det redan i första halvan av april, men inte heller det är säkert, och ett antikroppstest går inte att få i den håla där jag bor...
Citera
2020-06-18, 12:02
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag pallar inte. Jag är mättad av lögner. Lögnerna med hög cringe-faktor är blir outhärdligt.

Jag skäms över att bo i det här landet.

"Strategin är rätt. För det är rätt att skydda liv och hälsa."

Statsminister Stefan Löfven konstaterar att strategin som bidragit till att 5000 svenskar dött är rätt.

Expressen 20-06-17
Citera
2020-06-18, 12:06
Medlem
arbetets avatar
Det går bra nu:

Testkaoset fortsätter – koder har läckt ut på internet
I appen ”Alltid öppet” har stockholmare kunnat boka coronatester sedan i måndags.

Men i dag stängde den ner.

Anledningen? Mängder av personliga bokningskoder har läckt ut på internet, skriver Stockholm Direkt.

Under torsdagsmorgonen stängde appen ”Alltid öppet”, där stockholmare kunnat boka coronatester. Men det är inte på grund av överbelastning utan för att de personliga koder som man får vid bokningen har läckt ut på olika sajter. Sedan har de använts av andra personer.

– Möjligheten att få en kod och kunna boka tider är tillfälligt pausat. Patienter har kunnat få tillgång till de här koderna på annat sätt, säger Jessica Fremnell, pressansvarig på Stockholms läns sjukvårdsområde, till StockholmDirekt.

Enligt henne har appen inte blivit hackad.

– Nej, men koderna för boka tider har man kunnat få på annat sätt. De ligger öppet på en del webbplatser, det har inte varit jättesvårt att hitta dem.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nK1qJ/testkaoset-fortsatter--koder-har-lackt-ut-pa-internet

Väck mig när den här mardrömmen är över!
Citera
2020-06-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Med tanke på det antal kandidater som redan påbörjat Fas-1, just avslutat Fas2 eller t.o.m. är i inledningen av Fas-3 så är det väl snarare troligt att det finns ett vaccin till årsskiftet.

Det finns ju redan vaccin men inte till salu och troligen inte helt riskfria att använda. Kommer det osannolikt ut något verksamt och ofarligt vaccin ut på marknaden så lär det dröja betydligt längre än till årsskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in