2020-06-17, 22:36
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Anledningen till att vi redovisar betydligt fler döda kan tyvärr inte förklaras av att vi räknar bättre. Det är bara att jämföra med våra nordiska grannländer, som kanske är de länder som är mest lika oss. Varför har vi sju gånger så många döda per capita? Ingen vågad gissning är att det har med vår strategi att göra.
Fast det var inte det jag hävdade, jag bemötte ditt påstående att vi garanterat har fler än 5000 avlidna. Ja, det stämmer, att räkna helt perfekt är omöjligt men det handlar med stor sannolikhet inte om några stora mörkertal. Detta kan man se genom att studera SCBs och FHMs statistik samtidigt.
Citera
Medlem
kör bud i stan och kan tillägga att uteserveringarna är ganska fulla. Stockholm området.
Citera
Medlem
Breaking News: Study Shows More Than 50 Percent Of Clinically Recovered Covid-19 Patients Are Still Infectious With The SARS-CoV-2 Virus. (Källa: Thailand Medical News)

Covid-19 Research: A new study published in the American Thoracic Society’s American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine gives a warning that majority of patients who are clinically recovered were still found to be infectious with the SARS-CoV-2 coronavirus that causes the deadly Covid-19 disease.

The medical researchers found that half of the patients they treated for mild COVID-19 infection still had coronavirus for up to eight days after symptoms disappeared.

Detta måste våra myndigheter med Tegnell i spetsen och Löfven få reda på!!! De ger ju felaktig information till svenska befolkningen.
Citera
2020-06-17, 22:37
Medlem
Citat:
Lockdown har alltid effekt, men bäst är förstås att göra det innan smittan fått fäste, men det får effekt också vid en mycket omfattande smittspridning. Det är bara att titta på Italien.

Strategin hammaren och dansen bygger för övrigt på att lockdown införs under en period för att bringa ned smittan kraftigt på kort tid. Därefter kan dansen med smittspårning och isolering av upptäckta fall.

Ja, de hade två månader av Lockdown typ.
Och ändå typ sämst i världen.

Någon Lockdown när vi inte ens har någon överdödlighet i sverige är såklart totalt vansinne och uteslutet. Nån måtta på dumheterna får det väl ändå vara. Det tåget har gått för länge sedan och det vore totalsjukt att göra en sådan extrem åtgärd i ett läge där inte ens någon överdödlighet existerar.

Lite proportion på saker och ting tack.
Citera
2020-06-17, 22:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det var ju därför karantänen togs bort i förtid. Den bröt mot Finlands grundlag eftersom den inte hade nån effekt. Det var ju därför man tog bort den relativt snabbt.

Ta fram det där nu, att det bröt mot grundlagen.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
https://www.suomenuutiset.fi/uudenmaan-eristaminen-loppuu-hallitus-luottaa-suositusten-voimaan-viruksen-leviamisen-estamisessa/

Och.., tvåspråkig är jag ifrån födseln. Har inte drabbats av dysleksi vad jag vet. Var är det att karantänen bröt emot grundlagen. Finns inget om det i din länk.
Citera
2020-06-17, 22:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag anser att vi ska stänga ned allt som inte är absolut nödvändigt. A la Wuhan.

Jag är inne på samma sak. Gör vi det i 6-8 veckor kan vi bringa ned smittan rejält. Därefter kan man på allvar börja behandla, karantänisera och framförallt smittspåra de fall som dyker upp. Det är mycket lättare när man får ned antalet smittade till en hanterbar mängd. Även vården skulle få ett välbehövligt andrum. Kanske kan man också börja beta av den enorma vårdkö som byggts upp och fortsätter byggas upp då alldeles för mycket vårdresurser styrts om för att behandla corona-sjuka.
Citera
2020-06-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Breaking News: Study Shows More Than 50 Percent Of Clinically Recovered Covid-19 Patients Are Still Infectious With The SARS-CoV-2 Virus. (Källa: Thailand Medical News)

Covid-19 Research: A new study published in the American Thoracic Society’s American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine gives a warning that majority of patients who are clinically recovered were still found to be infectious with the SARS-CoV-2 coronavirus that causes the deadly Covid-19 disease.

The medical researchers found that half of the patients they treated for mild COVID-19 infection still had coronavirus for up to eight days after symptoms disappeared.

Detta måste våra myndigheter med Tegnell i spetsen och Löfven få reda på!!! De ger ju felaktig information till svenska befolkningen.

kan du länka tack.
Citera
2020-06-17, 22:39
Medlem
Citat:
Du har alltså ingen källa på de påståenden du kastar ur dig? Det känns inte så seriöst.

Jag har redan länkat dig till en källa och spm vanligt när du får det så spyr du ur dig att du inte fått nån källa.

Här har du en till och en förklaring om varför Spanien slutat redovisa sina döda. Du har 100 tals artiklar om du hade varit intresserad av ämnet på riktigt. Inte särskilt svårt att leta information om man vill. Men idag ska alla bli matade med sked och torkade i rumpan av mamma. Otroligt.

https://medicalxpress.com/news/2020-06-uncertainty-spain-virus-death-toll.html
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ulf Utredaren är en fullblodspsykopat som ljuger. Några källor har han aldrig.

Jo, jag har märkt det. Rycker siffror ur luften, kommenterar aldrig källor som går emot honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha. Gällivare och Kalix är körda. Lika bra att spärra av dom helt och hållet. Inte som de gjorde mycket nytta ändå. Men man kommer ju ändå sakna dom.

Nytta och nytta... Nog kan vi hoppas de blir friska snart uppe i Norrland, för det finns nog väl "lite penge" där uppe...

Malmen värd 1 800 miljarder .

Förvisso några år gammal siffra men än finns det nog en slant där.

Jag kommer i alla fall hålla tummarna att de reder sig nu när de struntar i FHM och regeringen, går sin egen väg och i princip infört en mini lockdown för att försöka skydda folket.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=4447903
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Fast det var inte det jag hävdade, jag bemötte ditt påstående att vi garanterat har fler än 5000 avlidna. Ja, det stämmer, att räkna helt perfekt är omöjligt men det handlar med stor sannolikhet inte om några stora mörkertal. Detta kan man se genom att studera SCBs och FHMs statistik samtidigt.

Vi har säkert fler än 5000 döda. Fast ja, det går inte att räkna exakt. Även andra jämförbara länder har liknande fel.
Citera
2020-06-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skrev drabbas.

Ja men det var ju dödsfall vi diskuterade och inte "drabbas" som helt saknar relevans vad gäller de som drabbas allra värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in