2020-06-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Om du hävdar att en bråkdel av de som dött gjort det på sjukhus, och jag visar på att åtminstone i Skåne så har fler dött på sjukhus än utanför, så är det nog du som behöver tänka ett varv till.
Den siffran har ju inget med iva att göra..

Skåne är inte hela Sverige. Det ser inte ut så generellt.
Citera
2020-06-17, 22:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Som du ser så skrev jag ju att det var moraliskt förkastligt

Men en spännande tanke. Ett slags naturligt vaccin.

Självklart är vi immuna. Efter ett halvår med viruset och snart 10 000 000 smittade har ännu ingen blivit smittad två gånger av viruset. Som sagt... du blir immun. Den diskussionen kan du avsluta genast.
Precis ALL forskning och studier påvisar detta. Och som sagt... ingen på jorden har ännu blivit smittad två gånger.

Jo, det är i princip noll dödlighet för friska under 50 år.

I Sverige har endast 64st under 50 år dött. Av över 5000st.
Av dessa 64 lär ju nästan alla haft underliggande sjukdomar. Du kan räkna på dina händer över antalet under 50 som varit friska och dött i Covid-19 i Sverige.

Trafiken är farligare för den här gruppen människor och har långt större dödlighet.

så visst hade det moraliskt förkastliga experimentet varit spännande. Jag personligen hade ställt upp om jag fick frågan.

Struntprat mycket av det där. Har t.o.m. talats om att man kanske inte alls blir immun.
Sedan så är det många yngre som också drabbas. Vidare talas det väldigt lite om de som tillfrisknar men med svåra skador, kanske livslånga.
Citera
2020-06-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Snart kan du nog bara jämföra med u-länder för att hitta värre siffror än Sverige. Vad har du för källa på att Spanien inte redovisar sjuka och döda?

Det är uppenbart. De fick 0 döda från ingenstans. Det funkar inte så. Fult tycker jag.
Citera
2020-06-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Man ska stänga ned landet för att minska smittspridningen, isolera smittan och utplåna den.

Nedstängning nu tack.

Låter ju totalsjukt att införa detta i ett land som inte längre har någon överdödlighet???

ska vi göra det så fort någon dör i Sverige då eller vad är tanken med detta?

Ska Lockdown ha nån verkan ska det införas i RÄTT tid. INNAN smittan fått fäste riktigt. Det ser vi tydligt i länder som haft detta och som varit mer eller mindre lyckosamma.

att göra det nu hade varit den sjukaste åtgärden som världen skådat och vi ännu en gång blivit utskrattade.
Citera
2020-06-17, 22:16
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Vi är fortfarande på plats 7 och inte på plats 1 som skribenten ansåg att vi var på.

Ja vi lär ju avancera förbi spanien som helt slutat redovisa siffror. Det är det bästa sättet att få bra siffror. Man slutar helt enkelt eller bara kör lite randomsiffror som Vitryssland gjort. De har mellan 4-6 döda varje dag oavsett väder

Källa?
Citera
2020-06-17, 22:17
Medlem
BREAKING! Medical Experts Warn That COVID-19 Could Trigger Diabetes In Otherwise Healthy Individuals Who Never Had The Condition Before.
Källa: Thailand Medical News
Citera
2020-06-17, 22:17
Medlem
Citat:
Vi är fortfarande på plats 7 och inte på plats 1 som skribenten ansåg att vi var på.

Ja vi lär ju avancera förbi spanien som helt slutat redovisa siffror. Det är det bästa sättet att få bra siffror. Man slutar helt enkelt eller bara kör lite randomsiffror som Vitryssland gjort. De har mellan 4-6 döda varje dag oavsett väder

Vi ligger femte värst- ingen seriös räknar mikrostaterna.

Du har helt rätt i att många länder fuskar. Men vi ska inte jämföra oss med u-länder och diktaturer ändå.

Vi är inte duktiga för att miljontals dör i Indiens bajs-slum eller diktaturen Vitryssland som har helt öppet samhälle.
Citera
2020-06-17, 22:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nä, vi skulle såklart ha gjort en del saker annorlunda med facit i hand. Inget snack om den saken.

Men att införa Lockdown när vi inte ens har någon överdödlighet i sverige hade ju tagit priset som den sjukaste av alla åtgärder vi infört

Ska vi ha Lockdown varje gång någon dör då eller vad är tanken

Man behövde inget facit i hand för att inse att Sveriges brist på åtgärder i krisens inledning var total galenskap. Kritiken har varit massiv hela tiden. Du kan ju scrolla tillbaka till inlägg redan från mars om du vill. Ett exempel. Lena Einhorn och 21 övrga skribenter skrev på DN debatt i början av april hur tokig strategin är. I princip ALLT har tyvärr besannats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte för att jag tycker en lockdown vore rätt nu. Men argument finns.
Vad sägs om detta:
För att få ner smittspridningen så att folk i riskgrupperna, t.ex. våra äldre, slipper isolera sig för att inte riskera att dö?

Lockdown ska införas i RÄTT tid för att ha effekt. Alltså INNAN smittan fått fäste. Sen är det ju verkningslöst om den inte varar hur länge som helst typ och det går ändå inte så nej...

Då hade vi blivit utskrattade av världen ännu en gång. Dårarna som gör en Lockdown i precis fel tid...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Källa?

Titta själv.
Behöver du källa på det så kan jag bara beklaga för du har endast skrivit vettiga saker här hitills
Citera
Medlem
Citat:
Som du ser så skrev jag ju att det var moraliskt förkastligt

Men en spännande tanke. Ett slags naturligt vaccin.

Självklart är vi immuna. Efter ett halvår med viruset och snart 10 000 000 smittade har ännu ingen blivit smittad två gånger av viruset. Som sagt... du blir immun. Den diskussionen kan du avsluta genast.
Precis ALL forskning och studier påvisar detta. Och som sagt... ingen på jorden har ännu blivit smittad två gånger.

Jo, det är i princip noll dödlighet för friska under 50 år.

I Sverige har endast 64st under 50 år dött. Av över 5000st.
Av dessa 64 lär ju nästan alla haft underliggande sjukdomar. Du kan räkna på dina händer över antalet under 50 som varit friska och dött i Covid-19 i Sverige.

Trafiken är farligare för den här gruppen människor och har långt större dödlighet.

så visst hade det moraliskt förkastliga experimentet varit spännande. Jag personligen hade ställt upp om jag fick frågan.

Och kollar man åldern 0-69 är det typ 1000
Citera
2020-06-17, 22:19
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Låter ju totalsjukt att införa detta i ett land som inte längre har någon överdödlighet???

ska vi göra det så fort någon dör i Sverige då eller vad är tanken med detta?

Ska Lockdown ha nån verkan ska det införas i RÄTT tid. INNAN smittan fått fäste riktigt. Det ser vi tydligt i länder som haft detta och som varit mer eller mindre lyckosamma.

att göra det nu hade varit den sjukaste åtgärden som världen skådat och vi ännu en gång blivit utskrattade.

Jag ser hellre att omvärlden skrattar åt oss för att människor inte dör än att de skrattar (eller kanske gråter) för att människor dör i Sverige.

Omvärlden förundras över oss redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in