2020-06-17, 20:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast med hans utseende (plus ett lite nervöst uppträdande p g a en styckad kropp i bilen), så är risken/chansen att han blir stoppad av norska tullarna vid Svinesund inte försumbar.
En knarkhund hade kunnat reagera på att han rökt röka och sen hade Tishko suttit gripen.

Nu sitter han iofs väldigt gripen, men Wilmas kropp hade verkligen behövts, inte minst för de anhörigas skull.

Ingen MSM som idag försökt få en kommentar från Tishkos pappa och [styv-]mamma?
Vad de tänker om grabben och hans framtidsutsikter. Han lär långt innan gripandet i nån intervju ha sagt att han ville plugga.
Det lär han komma att få gott om tid till.
Inte mig emot.

De kvarlevor som hittats i Norge har polis redan underrättat anhöriga - så det är nog inte Wilma. Det finns ju flera i Norge som har försvunnit och bl a en miljonärsfru vars man misstänks för att ha med fruns försvinnande att göra. Tror snarare att det är en Norsk medborgare i varje fall.

Nej jag har inte sett något i media om att W's anhöriga har uttalat sig. Tror de vill vara ifred just nu helt enkelt.

Vad menar du att T har intervjuats? Och pratat om att han vill plugga? Det har jag missat.
Citera
2020-06-17, 20:29
Avslutad
Han kommer inte bli friad i HR, han blir fortsatt dömd för mord och får 18 år bara tyvärr. Han borde ruttna där för evigt.

Tycker inte detta går att jämföra med Abbe Blattelito. Där fattar man att det va han som gjorde det men det fanns även tú rimligt tvivel i själva bevisningen. Man kunde man säga att han sprutat in tramadol i henne men inte vilken mängd. Eftersom hon tagit tramadol tidigare och att det kom ut saker om hennes psykisk ohälsa var det inte bortom rimligt tvivel att hon döda sig själv, enl. HR

Hur ska man komma fram till en rimlig alternativ förklaring till vad som hänt Wilma som i sin tur skulle fria T? Detta är ett solklart fall utifrån de bevis som finns

Det enda försvaret hade att komma med var att säga att åklagare och polis gjort tjänstefel samt att betala en avdankat polis att såga och spy ut lögner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Definitionen på "haram" är att bryta mot islamisk lag.

Nej, det är det inte. Inte bara. Haram betyder synd, smutsigt, otillåtet. Ett arabiskt ord som används av både kristna och muslimer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Nej inte dömd, men tingsrätt ansåg han som skyldig till mord och griftefriden!
Han ska genom gå psykiatrisk utredning i 4 veckor, därefter kommer han få en dom! Men han lär överklaga, o hovrätten friar han säkerligen.

Tror du att dom kommer fria honom.?
Okey, men varför då?
Citera
2020-06-17, 20:30
Medlem
Min fästmö kom idag hemma efter jobbet med några flaskor whisky, vodka, öl and vin. Vi ska festa förväg Midsommar för att Wilmas mördare har blivit dömt till mord. Skål på er:
Citera
2020-06-17, 20:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Är han dömd.?
Det har jag missat, när blev han det.?
Vart hittar jag domen.?

Nej ingen dom har getts ut än - men TR i Uddevalla har delgett beslut om att T ska vara fortsatt häktad och att en RPU ska utföras. TR skrev också att de har grundat sitt beslut på det som åklagarna har sagt om mord och brott mot griftefrid. Se länk nedan:

https://www.domstol.se/uddevalla-tingsratt/nyheter/2020/06/23-aring-skyldig-till-mord-och-brott-mot-griftefrid/
Citera
2020-06-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Nej inte dömd, men tingsrätt ansåg han som skyldig till mord och griftefriden!
Han ska genom gå psykiatrisk utredning i 4 veckor, därefter kommer han få en dom! Men han lär överklaga, o hovrätten friar han säkerligen.
Om det inte blir psykvård så döms han nog till vållande av annans död och brott mot griftefriden i9 HR
Citera
2020-06-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
De kvarlevor som hittats i Norge har polis redan underrättat anhöriga - så det är nog inte Wilma. Det finns ju flera i Norge som har försvunnit och bl a en miljonärsfru vars man misstänks för att ha med fruns försvinnande att göra. Tror snarare att det är en Norsk medborgare i varje fall.

Nej jag har inte sett något i media om att W's anhöriga har uttalat sig. Tror de vill vara ifred just nu helt enkelt.

Vad menar du att T har intervjuats? Och pratat om att han vill plugga? Det har jag missat.
I början av tråden presenterades nån sorts intervju/beskrivning av honom (lokalt kommunalt info-blad kanske?) där det bl a skrevs om att han hade typ "godkänt i flera ämnen" och som jag minns det sade han sig vilja typ "läsa vidare".
Det hela gav mig intrycket att den som publicerade detta ville visa att Tishko minsann var en både välintegrerad och ambitiös invandrare.

Ber om ursäkt för att jag inte kan vara mer precis, men jag är säker på att det finns de i tråden som känner igen vad jag syftar på.
Kanske var det inte en direktintervju, men att Tishko ville plugga, DET var det som stod fram!
Citera
2020-06-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I en rubrik på Bohusläningen.se står det:

”Wilmas familj lättade - ”Ger inte upp sökandet.””

Så dom har nog uttalat sig efter dagens besked men jag har dessvärre är inget abonnemang så jag kan inte läsa vidare.
Citera
2020-06-17, 20:41
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Så han dumpar en kropp i grannlandet... för att det inte ska hittas (OM det nu vid tidpunkten är så), meeeeen huvet sparar man hemma i en väska...

Makes no sense..... faaaast det är väl då så, möjligen, att det inte gör. Och att man själv troligen är normalt funtad nog att förstå, men inte denna snubbe.

Knepigt värre.
Citera
2020-06-17, 20:41
Medlem
vatchas avatar
Om han blir dömd till rättspsykiatrisk vård, var blir han placerad då?
Citera
2020-06-17, 20:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I början av tråden presenterades nån sorts intervju/beskrivning av honom (lokalt kommunalt info-blad kanske?) där det bl a skrevs om att han hade typ "godkänt i flera ämnen" och som jag minns det sade han sig vilja typ "läsa vidare".
Det hela gav mig intrycket att den som publicerade detta ville visa att Tishko minsann var en både välintegrerad och ambitiös invandrare.

Ber om ursäkt för att jag inte kan vara mer precis, men jag är säker på att det finns de i tråden som känner igen vad jag syftar på.
Kanske var det inte en direktintervju, men att Tishko ville plugga, DET var det som stod fram!

Jaha. Något som jag har missat. Det kanske är något som någon person som känner T har uttalat sig om eller något som de har hittat som kommer ifrån kanske grundskolan - typ 9:an eller så?

Nåja studera kan man nog göra om man önskar i fängelse eller inom Rättspsykiatrin - om jag inte har missförstått det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in