Citat:
Ursprungligen postat av
Hras
Det här nya tipset att det är helt OK att gå till jobbet om man är lite sjuk, gällde det affärer och bussen och tåget också? Eller bara jobbet?
Gym, bordell och rugbyträning är också OK.
Citat:
Ursprungligen postat av
berenpxx
Jag tycker att Taiwan borde vara det mest intressanta landet att studera. De har inte haft någon lockdown, de har inte stängt några skolor och de har till dags dato bara haft 445 bekräftade fall och 7 döda.
De är helt enkelt bäst i klassen och de får inte ens vara med i WHO för att dela med sig av sina erfarenheter till världssamfundet.
Ja, Taiwan med 0.8 DPM nämns sällan. (Sverige har 489 DPM som jämförelse).
Vidare är det förvånande efter som Taiwan är mycket tätbefolkat och de gör mycket få tester, bara en tiondel jmf med sverige per capita enligt Worldometers.
Samma sak gäller Japan. Få dödsfall (7 DPM), tätbefolkat och få tester. Jag har ej heller hört om någon större omfattande lockdown i Japan.
Hur kommer det sig att Taiwan och Japan klarar sig så särklass bra?
Jag förmodar att de har haft som tydligt mål att pressa ner smittan. Men sen då? Lydig befolkning som följer rekommendationer!? Effektiv smittspårning!?
Eller finns det kanske någon viktig genetisk eller social faktor i dessa länder som gör att smittan effektivt begränsas?