2020-06-16, 21:17
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det är inget problem att överleva ett livstidsstraff. Det är bara långtråkigt. Vidare tror jag inte ett skit på att någon väntar på honom efter straffet. Varken om han sitter några år eller livstid. Det är ju ganska uppenbart att Wilma lämnades vind för våg av sin familj så deras kärlek kommer definitivt inte leda till hämnd och annat folk som pratar är just bara det -prat.
Kan bara instämma. Det krävs mycket mer för att "någon skall vänta", som exempelvis fallet hagamannen.

Däremot kommer han inte kunna ha ett "normalt" liv i landet om/när han kommer ut. Det kommer att bli bidrag och netflix hela dagarna eftersom de eventuella arbeten han kommer lyckas ha kommer att innebära att kollegor fryser ut honom och snackar bakom hans rygg. Vem fan vill fråga styckmördaren om han ska med och käka kebab på lunchen?
Citera
2020-06-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Sedan när kolven byttes var ju lägenheten helt låst även för fastighetsskötaren.
Så i försvarets teori har någon gått in med paketet som tishko packat in, lagt i det i väskan som redan var på plats med polisens nyckel 🤔
Tror spöket Laban är med
Ja, i fupen står att man bytte ut låskolven mot polisens egen låskolv. Ingen har tillgång till den utom polisen - så om nån planterat ett huvud i en väska så är det en polis som har tillgång till nyckeln som funkar till låskolven. Hur är oddsen för det tro?
Citera
2020-06-16, 21:23
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, i fupen står att man bytte ut låskolven mot polisens egen låskolv. Ingen har tillgång till den utom polisen - så om nån planterat ett huvud i en väska så är det en polis som har tillgång till nyckeln som funkar till låskolven. Hur är oddsen för det tro?
Ja precis och varför just i väskan? Dessutom antar jag att om man tar i något med handskar över befintliga fingeravtryck borde väl de skadas?
De har ju dessutom inte kommit med när någon ska ha planterat bevis och den där Sonny med snack om att fotspåren kan ha varit gamla..då har han isf gått runt i hennes blod tidigare..men förhållandet var normalt 🙈🤦🏼‍♀️
Citera
2020-06-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Kan bara instämma. Det krävs mycket mer för att "någon skall vänta", som exempelvis fallet hagamannen.

Däremot kommer han inte kunna ha ett "normalt" liv i landet om/när han kommer ut. Det kommer att bli bidrag och netflix hela dagarna eftersom de eventuella arbeten han kommer lyckas ha kommer att innebära att kollegor fryser ut honom och snackar bakom hans rygg. Vem fan vill fråga styckmördaren om han ska med och käka kebab på lunchen?

Håller med dig där. Han får problem med att behålla jobb och han lär bli social paria. Denna tråd lever vidare och när han dyker upp någonstans så hamnar hans nya insta och Tinder eller vad det kan vara på nätet. Mats Alm har det nog inte så schyst men trots allt förtjänar de ju det och mer.
Citera
2020-06-16, 21:29
Medlem
Citat:

Att de byter låskolv direkt är ju standardförfarande. Självfallet är det fullkomligt osannolikt att någon efter att T gripits har varit inne i bostaden och planterat ett huvud. Om man tror att det scenariot skulle vara något som rätten ens funderar över så bedrar man sig grovt. Ingen tror nog på ngn annan än T som mördare, inte ens rätten. Däremot är det deras plikt att se till om det är bevisat att han gjort det. Det återstår att se men det är ju en överhängande risk att han frias för mord. Dock är det nog fullkomligt kört att komma undan brott mot griftefrid.
Citera
2020-06-16, 21:32
Medlem
Citat:
Jag läser igen vad jag citerar: "Nyckel" lämnas till forensiker. Inte "nyckeln". Vanlig slarvig liten felskrivning eller....?

Fastighetsskötarens nyckel lämnades.
Fastighetsägaren har väl kvar sin?
Vem vet..

Kanske någon kan svara på detta?

Tidigare när man råkade låsa sig ute i vissa områden i Ua så kunde man ringa taxi och dom kom och låste upp för en dyr ersättning, tillhör Göteborgsv ett av områdena?
Om det med taxi fortfarande jobbar så??
Citera
2020-06-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Hoppas du som jurist har rätt till skillnad från alla oss lekmän.....

Har rätt?
I vilket avseende?

Att polisen inte håller span på en person som friats i tingsrätten i hopp om att hitta ny bevisning som räcker för resning?
Citera
2020-06-16, 21:35
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Vem vet..

Tidigare när man råkade låsa sig ute i vissa områden i Ua så kunde man ringa taxi och dom kom och låste upp för en dyr ersättning, tillhör Göteborgsv ett av områdena?
Han har ingen nyckel alls till lägenheten efter polisen bytte kolv, det är polisen som har tillgång bara.
Citera
2020-06-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag tror så här jag spekulerar så här mgm frikänns imorgon men polis övervakar mer för att se hur han rör sig ifall han flyr landet. jag tror 100 % han frikänns imorgon men kan häktas igen .
Så här, man kan övervaka en person med både det ena och det andra om en häktning inte håller på sannolika skäl, och då sätta in avlyssning och annat. Om jag inte är fel på det så är det domstolen som avgör om en sådan begäran tillstyrks eller ej. Men om någon har friats i tingsrätten ex.vis så tror jag faktiskt inte det finns lagstöd för sådana åtgärder. Däremot kan man frånta någon pass etc tills domen vinner laga kraft. Dvs tre veckor efter tingsrättens dom. Rätta mig gärna nån om jag är ute och cyklar här. Likaså om han går fri i väntan på dom, så tas passet ifrån honom. Just nu HAR han inget pass, för hans gamla gick ut december 2019.
Citera
2020-06-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han har ingen nyckel alls till lägenheten efter polisen bytte kolv, det är polisen som har tillgång bara.

Helt rätt..
Efter polisen bytt lås kolven så är det bara polisen som har haft tillträde till lägenheten..
Citera
2020-06-16, 21:47
Medlem
thoughtfuls avatar
Således måste det vara en polis som har gjort det.
Citera
2020-06-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Vem vet..

FUP sida 31.
"Efter beslut om anhållande i sin frånvaro kl.09.12 samt personell husrannsakan kl.09.14 den 19 november av chefsåklagare Daniel Edsbagge greps Tishko i sin bostad av polispatrull Robert Eskilsson samt Simon Planting den 19 november kl.10.00.

För att komma in i Tishkos bostad kontaktades fastighetsskötaren Steve som låste upp dörren för polispatrullen. Dörren till Tishkos bostad låstes med Tishko egna nycklar. se avvisiteringsprotokoll samt beslag 2019-5000-BG127092-1. Dessa nycklar överlämnades
till kriminaltekniker
som påbörjade brottsplatsundersökning den 19 november kl.13.20.
När kriminaltekniker var klara på plats byttes låskolven i dörren till polismyndighetens låskolv. Lägenheten låstes och spärrades av kl.18.00 tisdagen den 19 november."

Står inget om att fastighetskötarens nyckel var den som beslagtogs utan att det var Ts nycklar det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in