2020-06-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Vad irriterande att Kina för ca 4 månader sedan sa klart och tydligt i rapport att steroider försämrade sjukdomstillståndet hos svårt sjuka i Wuhan

Nu i England
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ee8beebdc16040018925b5e
Steroider förkortar sjukdomsförloppet!

Vad händer!! Hur fan kan två länder ge precis helt olika rapporter ????

Man sa också att blodtrycksmedicinerna är en riskfaktor. Nu inser man att det snarare är tvärtom.

Det är nog kineserna som önskade att så många västlänningar om möjligt skulle DÖ i Corona. Därför har de gått ut med desinformation.

Och nu låtsas de att smittan kommer från norsk lax..
Citera
2020-06-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Nu brukar jag inte vara den som snackar ekonomi, men ringde just min revisor (driver eget på distans inom IT), och hon sa att hon kände sig mer som en kurator just nu. Tydligen har sista datum för deklarationen skjutits fram en månad p.g.a. allt strul också.

Vette fasen om vi räddat ekonomin så mycket, åtminstone bland hennes kunder (mycket restauranger och dylikt). De skulle nog klara sig bättre om vi hade mindre virus.

Corona i sig är redan väldigt små virus, men det är möjligt att mindre virus skulle ha passat restaurangbranschen än bättre.
Citera
2020-06-16, 17:14
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Corona i sig är redan väldigt små virus, men det är möjligt att mindre virus skulle ha passat restaurangbranschen än bättre.

Mindre/färre... sak samma. Språket vidareutvecklas. Skyller på att jag är lantis.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Expert är han väl på inget sätt?

Mannen har läst mer vetenskapliga artiklar om Covid-19 och SARS-CoV-2 än de flesta,

har gedigen sjukvårdserfarenhet och har undervisat,

det finns många som blivit kallade expert som har kunnat mindre om ett område.
Citera
Medlem
Citat:
Vem har uppfostrat dessa hederslösa människor? Du menar inte de äldre äldre?

Det har säkert funnits goda intentioner i Sverige med den fria uppfostran som tillämpas här, att barn och ungdomar inte ska behöva ta ansvar, inte behöver ge upp sin plats på tunnelbanan till en äldre eller gravid, att det är lärarens fel när eleven inte vill lära sig, att det är mest synd om mobbarna, etc. Det har dock skapat en stark individualistisk och narcissistisk kultur. Sedan är inte föräldrar ansvariga för sina vuxna barns brott.
Citera
Medlem
Citat:
Smittskyddsläkare Per Follin säger att man kan gå till jobbet med covid-19, om man väntar en vecka. Hur ser du på det?
– Efter sju dagar, då kan man göra det. Då visar den forskning som hittills finns att det är väldigt liten risk att men smittar vidare.

Anders Tegnell säger att man efter en vecka kan gå till jobbet – eftersom risken då är liten för att man ska ha covid-19.
– När jag pratar är om man har debut av milda symtom. Om man jobbar inom äldrevården finns det möjlighet att testa sig, så att man vet om man är smittad. Har man inte möjlighet av olika skäl, då är det sju dagar satt som en gräns. Efter sju dagar risken för att man har covid-19 väldigt liten, säger han.

Det bryter på ett märkligt sätt mot rekommendationen att hålla sig hemma om man känner sig sjuk.
Vad hände med karantän i 14 dagar? Varför ens bry sig om att testa en massa folk, svaret lär ta mer än 7 dagar att få. Smittspårar gör man väl inte heller längre, mer än möjligen i de regioner där man har väldigt få fall.
Citera
2020-06-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Expert är han väl på inget sätt?

Vad är en expert för dig?

https://campbellteaching.co.uk/
https://www.youtube.com/watch?v=K4SQ-NOV-iU
Citera
2020-06-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Nu brukar jag inte vara den som snackar ekonomi, men ringde just min revisor (driver eget på distans inom IT), och hon sa att hon kände sig mer som en kurator just nu. Tydligen har sista datum för deklarationen skjutits fram en månad p.g.a. allt strul också.

Vette fasen om vi räddat ekonomin så mycket, åtminstone bland hennes kunder (mycket restauranger och dylikt). De skulle nog klara sig bättre om vi hade mindre virus.

Jag tror inte det är så jättemånga (åtminstone knappast någon seriös person som läser nyheter och ekonomiska rapporter) som på allvar driver "Men vi räddar ju ekonomin!"-argumentet, längre.

Möjligen att det är några få hardcore FHM-fan club-personer här inne, som fortfarande driver det. Men för bara nån månad sen eller så, så kändes det som att det snacket kördes i vart och vartannat inlägg. Det verkar ha dämpats en smula...
Citera
2020-06-16, 17:24
Medlem
Blåtås avatar
Alltså är det inte så att antalet döda ungefär ligger på samma utan att massa gamlingar som dör?
Citera
2020-06-16, 17:25
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det bryter på ett märkligt sätt mot rekommendationen att hålla sig hemma om man känner sig sjuk.
Vad hände med karantän i 14 dagar? Varför ens bry sig om att testa en massa folk, svaret lär ta mer än 7 dagar att få. Smittspårar gör man väl inte heller längre, mer än möjligen i de regioner där man har väldigt få fall.
14 dagar gäller för inkubationstiden för att komma förbi som kan vara upp till 10-14 dagar.
Citera
2020-06-16, 17:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Felaktiga enligt dig betyder att de är rätt och Jo jag har länkat en del. Sen förstår jag att du har svårt med läsförståelsen för hindra kan inte ett skydd göra som bara delvis skyddar mot smitta.
Det är inte bara jag som har uppmärksammat detta att du inte länkar till dina påståenden. Att inte kunna bekräfta det man skriver genom att presentera vetenskapliga artiklar ger inte ett trovärdigt intryck.

Ett skydd som delvis skyddar mot smitta gör just precis det....skyddar delvis. Jag föreslår att du spenderar din tid på att träna läs- och skrivkunskaper i ställer för att lägga ner en massa tid på att skriva rent dravel här på FB. Du framstår som både okunnig och obegåvad vilket dock inte bådar gott inför en framtida utbildning.
Citera
2020-06-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Mannen har läst mer vetenskapliga artiklar om Covid-19 och SARS-CoV-2 än de flesta,

har gedigen sjukvårdserfarenhet och har undervisat,

det finns många som blivit kallade expert som har kunnat mindre om ett område.

Exakt. T.ex. Britton är väl mer "bara en matematiker". Campbell framstår som väldigt vettig och insatt. Han får detaljer fel ibland, men på det stora hela, helhetsbilden, så brukar han ha väldigt kloka synpunkter och kommentarer. Kanske inte är en "officiell" expert förstås, men en "populär-expert" med medicinska kunskaper, kan man nog kalla honom i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in