2020-06-16, 16:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Att jämföra Sveriges hantering av Covid-19 med ett industriellt massmord visar bara vad det är för dårar som skriver i denna tråd.

Massdöd på grund av ointelligent och likgiltigt ledarskap är däremot ingen överdrift.
Citera
2020-06-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fucked Up Beyond All Recognition.

Verkar som du fått ipsidipsy på halsen nu, skönt då slipper jag.

Precis, hur skall utrikesministern ta sig ur allt detta, om det bara fortgår? Är det de andra länderna som har fel bild igen, kanske... Man kanske skickar pengar ånyo till WHO och FN, fast det var väl bara nån vecka sen sist, blir lite konstigt i så fall...

Nej då, jag skakar av mig och hänger hellre med dig, haha.😉
Citera
2020-06-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exprimis
Kolla in dr Campbells analys av den svenska strategin
https://www.youtube.com/watch?v=K4SQ-NOV-iU&t=120s

En sak han säger som är fel är att vi stängt grundskolorna som det står felaktigt i den artikel som han verkar ta sina siffror från o bygger sin analys på, https://www.bmj.com/content/369/bmj.m2376, men annars är dr Campbell som vanligt spot on. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja, den videon tog i solar plexus... Just hans sätt att prata om det också, det är liksom inget "sensation" över det alls, utan bara sorgligt, som om han är genuint bekymrad. Var riktigt jobbigt att se. Men ändå bra att någon som han sätter fokus på det.

Visst är det sorgligt, men som du säger så är det bra att experter som Campbell som verkar genuint sympatisk även tar upp den moraliska aspekten, hoppas att fler svenskar kan börja ta in det som skett och fortfarande sker så kanske det blir en förändring, kom igen nu fhm regeringen mfl
Citera
2020-06-16, 16:55
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Att jämföra Sveriges hantering av Covid-19 med ett industriellt massmord visar bara vad det är för dårar som skriver i denna tråd.
Jag skulle säga att det är minst lika illa att jämställa c19 med en säsongsinfluensa.
Citera
2020-06-16, 16:56
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Det var TV4 tillochmed, blev helt förvånad. Kanske den bäst ställda frågan av svenska journalister hittills. Dock så handviftade Tegnell bort det hela med sitt kvasilogiska dravel, vilket hon inte följde upp vidare väl.

För hon blev avbruten. Jag märker överlag att det är en följsamhet av journalisterna för dem vill inte låta som alarmister eller konspirationsteoretiker. Det har media lyckas göra till en styggelse. Daniel Öhman var med på banan ett tag men han slutade ställa frågor, han vill nog inte vara med på detta skimmer av sanningen.

Svenskar dör och alla är helt OK med det.
Citera
2020-06-16, 16:57
Medlem
Vad irriterande att Kina för ca 4 månader sedan sa klart och tydligt i rapport att steroider försämrade sjukdomstillståndet hos svårt sjuka i Wuhan

Nu i England
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ee8beebdc16040018925b5e
Steroider förkortar sjukdomsförloppet!

Vad händer!! Hur fan kan två länder ge precis helt olika rapporter ????
Citera
2020-06-16, 16:57
Medlem
Citat:
Antalet bekräftade coronafall fortsätter öka kraftigt i Sverige samtidigt som många svenskar ännu dör i covid-19. Men i de övriga nordiska länderna är smittan nedpressad nästan helt, enligt den senaste statistiken från Worldometers.

https://www.friatider.se/noll-coronadoda-i-hela-ovriga-norden
Citera
2020-06-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exprimis
Visst är det sorgligt, men som du säger så är det bra att experter som Campbell som verkar genuint sympatisk även tar upp den moraliska aspekten, hoppas att fler svenskar kan börja ta in det som skett och fortfarande sker så kanske det blir en förändring, kom igen nu fhm regeringen mfl

Expert är han väl på inget sätt?
Citera
2020-06-16, 17:02
Medlem
NirvanAs avatar
Ny italiensk minidokumentär om situationen i Sverige/Stockholm
https://www.youtube.com/watch?v=vl7IHDRIUAo
Citera
2020-06-16, 17:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Precis, hur skall utrikesministern ta sig ur allt detta, om det bara fortgår? Är det de andra länderna som har fel bild igen, kanske... Man kanske skickar pengar ånyo till WHO och FN, fast det var väl bara nån vecka sen sist, blir lite konstigt i så fall...

Nej då, jag skakar av mig och hänger hellre med dig, haha.😉

Man kan ju tolka de andra ländernas aversion mot att öppna för svenskar som ett visst påtryckningsmedel, politikerna verkar inte tycka det. Tyvärr hörde jag absolut inget nytt på presskonferensen idag som visar minsta vilja till att ta tag i pandemin och snabba på. Region Skåne har ff inte kommit igång med antikroppstestning. Det här utdragna scenariot är ju bara plågsamt för alla och det sämsta alternativet.
Citera
2020-06-16, 17:06
Medlem
Citat:

Jimmie Åkesson benämnde det "massaker". Busch sa att man "med berått mod" hade tillåtit smittspridningen.
Campbell i sin video sa ju nära dödshjälp.
Den svenske professorn att man nästintill avlivar dem.

Men, det kanske är "fel på alla andra", dvs. de som kritiserar. Det verkar ha blivit ett svenskt mantra... Märkligt att just skarpa ord kan uppröra vissa så mycket mer, än det att behöva höra om fler döda människor i covid dagligen, i tre månader... Men det är.väl olika, vad man blir upprörd av.... 🤔🤔🤔
Citera
2020-06-16, 17:07
Medlem
urgts avatar
Nu brukar jag inte vara den som snackar ekonomi, men ringde just min revisor (driver eget på distans inom IT), och hon sa att hon kände sig mer som en kurator just nu. Tydligen har sista datum för deklarationen skjutits fram en månad p.g.a. allt strul också.

Vette fasen om vi räddat ekonomin så mycket, åtminstone bland hennes kunder (mycket restauranger och dylikt). De skulle nog klara sig bättre om vi hade mindre virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in