Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Er det logisk å kjøre i ÅS sentrum med offeret på utstilling i baksetet?
Og, hvis vitnet opplevde at personen i baksetet ba om hjelp ("hjelp meg!"), var bundet og virket desperat, hvorfor tok hun ikke dette opp med politiet med en gang?
Hun kan neppe ha opplevd situasjonen så alvorlig der og da, som hun senere hevder hun gjorde. Etterrasjonalisering
Noen ganger så får ikke mennesker til å handle korrekt pga. omstendighetene rundt oss,og frykt for å bli stemplet som hysteriske osv. bli latterliggjort av politiet.Da man vet dette skjer.
Frykt for ikke å bli trodd kan være for sterk.
Da settes inn selvforsvar som trumfer magefølelsen på hva som er rett og galt.
De rundt oss kan også påvirke oss til å unngå å varsle av samme grunner.
Jeg så noe selv tidlig på 90 tallet i Oslo ang. (jeg så en person som så ut til å være i en utsatt posisjon) Jeg har angret resten av livet for at jeg ikke ringte politiet.
De rundt meg,mente jeg overdrev.Politikontakt ville også ha gått negativt ut over disse.
Vi satt i samme taxi.
Bilde av personen som var et sted den ikke skulle være,klærne osv. har brent seg fast.
Noen av oss tar sånt mer på alvor,og reflekterer mer over mekanismene som satte inn enn andre.
Man kan ikke klamre denne kvinnen for at hun ikke kontaktet politiet,hun har antagelig nok med å klamre seg selv.
Om noe konstruktivt ut av dette,må det være at man trosser redsel for hvordan man kan bli oppfattet av politiet-bare gjøre det rette,fordi det er vår fordømte samfunnsplikt.
Magefølelsen har alltid rett er min erfaring.
Lære av dette! Neste gang kan det handle om en nær og kjær av deg selv.
Jeg tror hun Irene så rett,en dame i nød som kanskje var bundet.
Hun kan tilfeldig bare ha lignet veldig på AEH, og ha vært et annet offer/pasient den samme dagen.
Dement og psykisk syk,som ble kjørt et sted av sine slektninger el.noe. Det går uten kommunen innblandet.
Det kan ha vært AE,men det er for utrolig til å tro på det synes jeg.
Metoden var i tilfelle så dumdristig og risikabel,og skiller seg totalt ut ifra hvor taktisk resten av komplottet ble utført.Hvorfor skulle de ha tatt sjansen,da de nesten var i mål? Ubegripelig.
Har heller ingen tro på dette med lakkering av bil,på noen få timer den formiddagen.
Men saken er jo ekstrem og utrolig ellers,så kan vel aldri si aldri.
Nå som dette med de 2 bilene som hadde nesten kollisjon,og beskrivelse av hvor,når, type biler og farger....er det bare å håpe at noen leser om det,og husker at de var i den ene bilen den Halloween dagen.Om de mennene leser norske nyheter da.