Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Menar du att folk i Peking inte använde munskydd?
Menar Ni att de har större samhällsspridning än vi har?
Vill minnas de testade 70 000 för att hitta 100 smittade ungefär, har jag rätt på ett ungefär?
Sista testandet jag såg resultat av i sverige var 20 av 200 (tvåhundra tester, inte tvåhundratusen!), skulle Ni säga att vi har lite större spridning i Sverige med de siffrorna?
Skulle ju kunna bero på att de använder munskydd i peking, vi kanske ska testa...
Åter, munskydd är till för att skydda sina medmänniskor, inte sig själv, själv blir man skyddad av att ens MEDMÄNNISKOR bär skydd.
Detta i miljöer där säkert avstånd inte kan hållas och detta avstånd är beroende på miljö, ute med sidvind kan man nästan hångla upp någon utan mask medans i mindre lokal så ökar kravet på avstånd, går det inte att upprätthålla så köper man sig distans med skydd.
Förutom distans så får man även lägre smittdos på köpet då antalet virus man blir exponeras för blir mindre, enbart fördelar för alla om vi använder skydd i de miljöer där de har betydelse.
Alltså, en fördel för DIG om JAG använder skydd, och tvärtom, så jag förstår att Er fråga enbart är "varför tar du Ni inte på Er ett munskydd då, ingen hindrar Er"