2020-06-16, 10:07
Medlem
Va de inte en tv tablå som skulle visas idag?
Citera
2020-06-16, 10:08
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossiFan46
Va de inte en tv tablå som skulle visas idag?

Den lyftes väl fram igår?
En från försvarets sida och en från åklagarens. Två kanaler och två olika tider.
Citera
Medlem
Nu är jag inte på plats utan läser bara direktrapporteringen men tycker Jim (åklagaren) missar mycket att trycka på. Det gör så jävla ont i mig att se att detta äckel till babbe inte kommer fällas för mord. Hatar det svenska rättssystemet.
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Har tänkt på skadan i ögat, använder spoiler för känsliga läsare.

Alltså wow.
Det var en ganska rå tanke. Det låter inte helt osannolikt. Man vill gärna säga att det klarar man väl inte av? Att köra in en mejsel i ögat. Men klarar man av att stycka en kropp så är man nog rätt avtrubbad.
Då är det nog en sak som går av bara farten.
Men jag tror det är lättare att hålla ett knä på huvudet eller hålla hela handen på ansiktet samtidigt som du styckar. Kroppen ligger ju där av sin tyngd. Men det klart. Han började knappast med huvudet...
Helt orimligt är inte din teori.
Citera
2020-06-16, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogaland
Jim sköter sig bra just nu som det verkar! Kämpa!

Ja, det gör han.

Men problemet kommer ju när försvaret kryddar allt med lite felaktigheter och tvivel (som dom anser)
Sen är det bara att vänta på den "snabba" överläggningen, och se om Tishko skall kvarstanna i häktet i väntan på dom.
Brukar vara en bra indikation på utgången.

Spännande att se hur rätten ser på detta.
Citera
2020-06-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, det gör han.

Men problemet kommer ju när försvaret kryddar allt med lite felaktigheter och tvivel (som dom anser)
Sen är det bara att vänta på den "snabba" överläggningen, och se om Tishko skall kvarstanna i häktet i väntan på dom.

Ja, detta är verkligen en spännande dag i detta hemska och brutala mord.
Citera
2020-06-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Alltså wow.
Det var en ganska rå tanke. Det låter inte helt osannolikt. Man vill gärna säga att det klarar man väl inte av? Att köra in en mejsel i ögat. Men klarar man av att stycka en kropp så är man nog rätt avtrubbad.
Då är det nog en sak som går av bara farten.
Men jag tror det är lättare att hålla ett knä på huvudet eller hålla hela handen på ansiktet samtidigt som du styckar. Kroppen ligger ju där av sin tyngd. Men det klart. Han började knappast med huvudet...
Helt orimligt är inte din teori.

Ja det går helt klart att hålla fast på annat sätt. Det är kanske lite långsökt. Det var en tanke bara om skadan... Men ja fyfan va rått
Citera
2020-06-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, det gör han.

Jag har ont i magen av detta. Gör rätten "en Björn Lindén" blir det jobbigt för alla inblandade.
Citera
2020-06-16, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogaland
Ja, detta är verkligen en spännande dag i detta hemska och brutala mord.

Har hört en del pläderingar.
Vet att jag läser en rapportering, men jag måste säga att Jim gör det bra. Han får fram det som går att bevisa och där han "antar" så utesluter han andra möjligheter. Han är Bra.

Frågan är nu bara hu bra Försvaret är........

Ibland är man helt säker på en sak, men sen visade det sig att väldigt väldigt lite fick allt att tippa över på Fel sida.
Vi får hoppas att det inte blir så idag
Citera
2020-06-16, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har ont i magen av detta. Gör rätten "en Björn Lindén" blir det jobbigt för alla inblandade.

Björn var en jävla fegis som inte vågade döma i ett uppmärksammat fall, så han fegade ur och låter Hovrätten lösa problemet, så slipper han.
Jävla fegis.
I det fallet var den "Sammantagna bevisningen" tillsammans med "Starka indicier" tillräckligt för att gå förbi rimliga tvivel.
Jävla Fegis.!
Citera
2020-06-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det får vi verkligen hoppas att de inte gör en BL.
Citera
2020-06-16, 10:25
Medlem
Horrorgrams avatar
Fan vad skönt att se att åklagaren slaktar T idag. Nu har jag fått upp mina förhoppningar att rättvisa kommer skipas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in