2020-06-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvis du tror at politiet kommer til å si det offentlig er du passe dum. Det var ikke W selv som sa dette, men en venn av han som tok over hans fb live-sending en kveld. Han sa at det er ikke vanlig at politiet følger tips fra klarsynte, men at den informasjonen W hadde gitt dem var ting han ikke kunne visst på annen måte, så derfor hadde de valgt å følge opp deler av informasjonen. Så kan du velge om du vil tro på det eller ei, jeg bryr meg ikke om hva du gjør.

Hvorfor skulle de ikke gå ut med det hvis det stemmer?
De har jo gjort det i andre saker.

(Eksempel:
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/k8e2B/forsvarer-bruken-av-synske
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/ajVBA/har-fulgt-tips-fra-folk-som-hevder-de-har-overnaturlige-evner)
Citera
2020-06-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg regner med at politiet allerede har jurister på saken for å utrede lovligheten av betingelsene for dusør.
Politiet har jo selv gitt tommel opp for dusør, så ser ikke hvorfor det skal være et problem.
Citera
2020-06-16, 09:22
Medlem
Hva gjorde mulige kidnapperne i den dyp rød BMW-en (X3 har vel forøvrig aldri blitt levert i en slik farge, så måtte i så fall ha vært omlakkert?) i Ås sentrum mange timer etter at AEH forsvant?

Virker lite logisk at de ikke hadde kommet seg mye lenger vekk fra Lørenskog i løpet av denne tiden, eller kommet seg i skjul.

Ikke kjøre rundt i sentrum med kidnappingsofferet på utstilling.

Vitnet kan ha en livlig fantsi
Citera
2020-06-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hva gjorde mulige kidnapperne i den dyp rød BMW-en (X3 har vel forøvrig aldri blitt levert i en slik farge, så måtte i så fall ha vært omlakkert?) i Ås sentrum mange timer etter at AEH forsvant?

Virker lite logisk at de ikke hadde kommet seg mye lenger vekk fra Lørenskog i løpet av denne tiden, eller kommet seg i skjul.

Ja, det virker lidt ulogisk. Jeg skal ikke kunne sige om hændelsen har noget med sagen at gøre, men tænker ikke at det er så underligt, at der sidder en dame og ser chokeret eller bange ud hvis de har været tæt på at køre galt.
Citera
2020-06-16, 09:28
Medlem
Andre som la merke til at barnas bistandsadvokat konsekvent snakket om AEH i fortid som om hun var død (hun "var" ditt, hun "var" datt) på TV2 i går?
Citera
2020-06-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Da må de i tilfelle ha demontert luken, noe som ville sett veldig rart ut.

Og slik jeg forstod det, så har vitnet blitt avhørt via telefon. Ville det ikke vært naturlig å innkalle vitne til avhør? Legge frem bilder av aktuelle bilmodeller. Vurdere vitnets troverdig osv.
Citera
2020-06-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

De brukte tiden til å få endret farge på bilen, gjennom å dra av den plastfolien, som vi har snakket om over. Deretter trolig på vei mot Tockfors over til Sverige og deretter Baltikum eller Polen. De hadde nok ikke tenkt å stoppe slik i sentrum, men det skjedde som et resultat av den nesten-ulykken. Merker at VG ikke nevner dette i dag, men kun fokuserer på at det er kritikkverdig at TH har utlovet dusør..
Citera
2020-06-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jo, det ble nevnt helt i slutten av intervjuet med Holden. Journalisten spør om de har fått svar på meldingen om å betale hele beløpet. Da ser Holden ut som om han krymper minus to størrelser før han usikkert ser inn i kameraet og sier nei.
Det var et snodig øyeblikk. Var det bare jeg som la merke til det?

TH bruker nå det eneste han har, nemlig penger. Tror det kommer til å skje mye nærmeste to uker.

Jag har reagerat vid flera tillfällen på SH:s kroppspråk när han ska svara på nåt där han inte kan säga vad han egentligen tror eller vet. Inget pokerface precis, men han måste fortsätta spelet då det är hans jobb. Han är nog rätt så slut när han kommer hem efter arbetsdagen och kan krypa in i mysbyxan.
Citera
2020-06-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Og slik jeg forstod det, så har vitnet blitt avhørt via telefon. Ville det ikke vært naturlig å innkalle vitne til avhør? Legge frem bilder av aktuelle bilmodeller. Vurdere vitnets troverdig osv.

Absolutt. Nok en type slett opptreden av politiet.
Citera
2020-06-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
De brukte tiden til å få endret farge på bilen, gjennom å dra av den plastfolien, som vi har snakket om over. Deretter trolig på vei mot Tockfors over til Sverige og deretter Baltikum eller Polen. De hadde nok ikke tenkt å stoppe slik i sentrum, men det skjedde som et resultat av den nesten-ulykken. Merker at VG ikke nevner dette i dag, men kun fokuserer på at det er kritikkverdig at TH har utlovet dusør..

Diskusjonen her inne preges ofte av svært fantasifulle teorier, fremfor å legge det mest sannsynlige til grunn.

Men, hvis man skulle dra av folie, går det raskt. Hadde vært i Sverige for lenge siden på det tidspunktet damen så opptrinnet i Ås.

Hvem ville finne på å bli lenger i nærheten av åstedet for en omfattende og langvarig omlakkering av fluktbilen? Med all jobb som minimum må gjøres tar det mer enn noen timer.

Helt sprøtt.

Raskeste vei ut av Norge og til Baltikum/Polen går neppe gjennom Ås sentrum...

Forståelse for at politiet la dette vekk. I tillegg er de nå sikre på at dette er drapssak, og mye tyder på at de har rett i det.
Citera
2020-06-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97

Det er ikke bare VG. Alle medier er fullstendig tause om vitneobservasjonen.

Bortsett fra den ene artikkelen i TV2.

Og heller ikke den kommer opp når jeg googler. Kun TV2s nyhetsoppslag fra i går om 10 millioner i dusør.
Citera
2020-06-16, 10:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Hvis vitnet så at hun var bundet på hendene, er jeg enig, fikk ikke med meg det. Takk for Opplysningen. Fikk ikke sett programmet, bor ikke i Norge. Desto større grunn til at politiet burde la være å gi et automatisk ferdigprodusert svar ang dette tipset. Når de forteller media at tipset er sjekket ut av saken, får jeg inntrykk av en litt blasert og distansert holdning.
En äldre dame i baksätet som ser skräckslagen ut.. Inte kidnappar man någon och sätter den i baksätet så att alla på gatan kan vinka till offret, det låter inte sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in