2020-06-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så länge de inte släpper på flygtrafiken så är de skyddade. Det kan bli så att NZ tar över världen. Jag kan nog leva på kiwis.

Jacinda for president! Hon får gärna ta över landet här, för min del. Åtminstone tills vi återfår kontroll.

Hon lyckades peka med hela handen, samtidigt som hon gjorde det på ett trevligt och empatiskt sätt. Alla lyssnade och hon fick 88% stöd i opinionen. Det är förunderligt ändå. Nu håller vi tummarna att de blir fortsatt skonade.
Citera
2020-06-16, 03:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Mellan 2 - 8,5% utvecklar inte antikroppar enligt senaste studien:

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-antibody-test-covid-19-a9567171.html?utm_source=reddit.com

Ingen vet, det är försiktighetsprincipen som ska råda, inget annat! Håll käften och gör som du blir tillsagd. Sen får vi utvärdera.
Citera
2020-06-16, 03:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jacinda for president! Hon får gärna ta över landet här, för min del. Åtminstone tills vi återfår kontroll.

Hon lyckades peka med hela handen, samtidigt som hon gjorde det på ett trevligt och empatiskt sätt. Alla lyssnade och hon fick 88% stöd i opinionen. Det är förunderligt ändå. Nu håller vi tummarna att de blir fortsatt skonade.

Det är en ö? Sen gillar jag inte henne då hon fuckade hela IPSC på ett bräde, men det är en annan diskussion. Jag ger, absolut henne "creds" i hur hon hanterade pandemin.
Citera
2020-06-16, 03:56
Avslutad
Citat:
Tack! Det har jag.

Nä jag irriterar mig över att han drar in mig i det här förbannade experimentet ofrivilligt! Det är feghet och det föraktar jag. Jag vill knulla - låt mig vara ifred, gör om, gör rätt! Jag tycker inte att han ska ge rekommendationer, jag tycker att han ska peka med hela handen, gör som jag säger eller så får det konsekvenser. Håll käften och lyd, Det är inte en tid för liberalism, det hade vi innan corona, jag antar att ni njöt? Det kommer en tid efter corona också, resten av världen kan åtnjuta den nu, men inte vi? Även jag har mänskliga rättigheter!
Så om han säger att munskydd ska förbjudas så är du nöjd? Det är din mänskliga rättighet att få ett munskyddsförbud?
Citera
2020-06-16, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Klart det är en deprimerande katastrof vafan tror du??
Men ingen kommer dö i Kina av detta lilla utbrott.

Jag kan säga redan nu så du slipper slösa tid på det sen- även Nya Zeeland kommer plötsligt få se nya fall ibland i framtiden.
Ja det är trist. Men tusentals kommer ej dö.

Så.

Nej ingen kommer dö i Kina av detta lilla utbrott. Du missar poängen för du klarar inte av att sätta saker i perspektiv. Det här visar vilken enorm påverkan detta virus kommer ha på hela världen under lång tid. Bara detta lilla utbrott påverkar väldigt många människor extremt mycket.
Citera
2020-06-16, 05:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Denna "regel" har funnits i Sverige sedan årsskiftet.

Det som nu diskuteras är vinsten med användingen map andelen smittspridning som sker presymtomatiskt/asymtomatiskt.

Du skämtar! I Sverige har vi fortfarande inga krav på munskydd.
Citera
2020-06-16, 05:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79

Jag minns att jag var skeptisk när kiwisarna valde en ensam, ogift mor till premiärminister, men faktum är att hon har klarat den här krisen utomordentligt väl! Om jag minns rätt nu så hade (det är ju över för dom!) dom bara 16 döda, och det var inte fler än att Jacinda kunde ringa upp alla anhöriga personligen och kondolera. Helt otroligt!
Citera
2020-06-16, 05:49
Medlem
Inte bara i Sverige som övervakning är problematiskt.

Citat:
Norska folkhälsomyndigheten (FHI) slutar använda appen ”Smittestopp”, utvecklad för att bekämpa spridning av coronasmittan. De ska även radera all data som hittills samlats in.

Anledningen är att norska datainspektionen, Datatilsynet, meddelat att de vill förbjuda behandling av personuppgifter i appen.

FHI är kritiska till beslutet.

– Vi har inte immunitet i befolkningen, inget vaccin, ingen effektiv behandling. Utan appen kommer vi vara sämre rustade, skriver FHI i ett pressmeddelande.
Citera
2020-06-16, 05:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det här är Tegnells experiment. som sittande regering tillåter. Jag har inte skrivit under någon klausul som säger att jag medverkar frivilligt! Medicinska experiment har en hög grad av frivillighet och samtycke.

Jag håller med. Vi borde ha blivit tillfrågade... Man har ju folkomröstat om mycket mindre viktiga frågor i Sverige förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Klart det är en deprimerande katastrof vafan tror du??
Men ingen kommer dö i Kina av detta lilla utbrott.

Jag kan säga redan nu så du slipper slösa tid på det sen- även Nya Zeeland kommer plötsligt få se nya fall ibland i framtiden.
Ja det är trist. Men tusentals kommer ej dö.

Så.

Hur tänker du då? Om alla som kommer till NZ antingen måste ta ett test eller sitta i karantän innan de släpps ut bland folk, så kan de inte få några nya fall. Viruset flyger ju inte omkring fritt över haven. Inte heller kan det smitta genom fåglar eller fiskar.

Det är Tegnell som har fått svenskar att tro, att det absolut inte går att hålla detta virus utanför gränserna. Det går.
Citera
2020-06-16, 05:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Mellan 2 - 8,5% utvecklar inte antikroppar enligt senaste studien:

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-antibody-test-covid-19-a9567171.html?utm_source=reddit.com

Jaha DET också...

Här är i alla fall en positiv artikel för vissa av oss!

https://www.jpost.com/health-science/people-with-blood-type-o-are-more-protected-against-covid-19-studies-show-631502?fbclid=IwAR0iBK-Cg2 Uh-318KYwpqf_OJ1jNQed3Vtpv5ErNH0YMRFHq2ijHZaoPct4

Personer med blodgrupp 0 har faktiskt mindre risk att dra på sig corona. Jag kommer ihåg när någon frågade om det i en chatt med Agnes Wold, och hon avvisade det som trams!

Forskarna vet inte riktigt varför, men en teori är att viruset, när det bryter sig ut ur celler hos personer som har A- eller B-antigener (eller båda) får på sig dessa, och när en person med 0 får i sig virusen, så angriper immunförsvaret genast. Precis som de gör om man får fel blod i en transfusion, alltså. (Men en person med blodgrupp 0 kan förstås fortfarande smitta en annan person med blodgrupp 0.)
Citera
2020-06-16, 06:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Vet du att jag tror att han smart nog att inse hur illa det har gått, jag hoppas det.

Kan vi ändå inte skicka en liten hälsning till Tegnell till Midsommar!
Citera
2020-06-16, 06:17
Medlem
28st bostadsområden är ju satta i karantän i Peking. Över 100st smittade och ca 200.000 ska testas - de som har besökt den här "köttmarknaden" där lax nu är utpekad som boven i dramat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in