Citat:
Ursprungligen postat av
DenAndraGrannen
Det är larv-argument. Att öka den effektiva distansen med 92cm är sjukt bra. Att använda munskydd är änklare än att tvätta händerna och MYCKET enklare än socialdistansering. Jag ger 100x i odds på att du inte klarat av att hålla 2m till alla i fall du arbetar i en affär. Att klara av 1m med munskydd? Sjukt mycket enklare, sannolikt vill 9 av 10 klara av det.
Finns inte en chans att man är 2m från andra i de affärer där vi handlar. Det går helt enkelt inte. Man får vara glad om det blir en halvmeter i vissa situationer.
Öka distansen går verkligen inte. Då får man ta in kanske 2 personer i affären samtidigt i den lilla och högst 10 i den stora.
Det där med handtvätt verkar fått bort vissa andra smittor. Men covid verkar smitta främst genom att man andas samma luft och i väldigt lite utsträckning genom att man tar i något. Munskydd skyddar alltså mycket bättre än att tvätta/sprita sönder händerna. Med munskyddsmotståndarnas egen logik kan man sluta tvätta händerna. Verkar ju som ingen fått covid av hembeställda varor.
Vore jag rik skulle jag fixa bästa sortens tygmunskydd och skänka bort till alla dem som ville ha. Med noggranna instruktioner hur man använder det och hur man inte ska göra (trots att Tegnell anser att svensken är för dum att lära sig korrekt användning).