2020-06-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är bara att räkna; SCBs siffror är bara att ladda ner och undersöka. Vad man noterar i dödregistret går inte att lita på.

Siffrorna i wikis tabell är redan färdigräknade och är officiella siffror.
Citera
2020-06-15, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Den artikeln är spekulativ och kan helt bortses från som källa.

Hela den här tråden bygger sen dag ett på spekulationer, ibland väldigt spektakulära sådana. Vitvarumannen tillexempel spekulerade i 100tuswntals döda till övriga alarmisters hejarop.
Citera
2020-06-15, 21:58
Medlem
Citat:
Den artikeln är spekulativ och kan helt bortses från som källa.
Ok, håller inte med dig. Jag tycker det är en ganska bra källa. Expert, troligen den som har bäst koll på detta i Sverige, har kommit fram till att 3000 dog 2018.

Men för min del är det helt ok om du vill bortse från källan och, felaktig, fortsätta gå runt och tro att mörkertalet är obefintligt och att dödsorsaksregistret på SCB stämmer med "verkligheten".
Senast redigerad av jerka11 2020-06-15 kl. 22:07.
Citera
2020-06-15, 21:58
Medlem
Citat:
Siffrorna i wikis tabell är redan färdigräknade och är officiella siffror.

Du fortsätter blunda och hålla för öronen. Det tar ett tag att vänja sig vid sanningen.
Citera
2020-06-15, 21:59
Medlem
Citat:
Som sagt, det är vad jag sett. Mask används inte generellt, utan avstånd och basala hygienrutiner.

Jaså, hur håller de avstånd när de lyssnar på hjärta och lungor eller när de tvättar och borstar tänderna på de äldre osv?

Jag tror nog att det förekommer en hel del närkontakt i vården utan mask. Undrar vad personalen tycker om att de deltar i äldremorden.
Citera
2020-06-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Åldersspannet 0-20 låg högst i det senast redovisade antikroppstestet.

Inte möjligt. Var hittar du den studien?
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag vet precis hur man ska göra för att mäta så rätt som möjligt med tillgänglig data. Det var det som jag förklarade i den delen av mitt inlägg som du medvetet valde att klippa bort i ditt citat.

Varför citerade och bemötte du inte det? För att du inte har något bra svar på det? Förklara gärna varför dina 10 % skulle vara mer rättvisande för dödligheten i sjukdomen än förfarandet med antikroppsstudier som jag nämnde. Om du inte kan svara på det så är du inte seriös.
Du diskuterar med en helt obetydlig sekreterare som försöker spela betydelsefull. Har har uppenbarligen inte någon beslutsfattande roll då hela hans karaktär skriker av praktikant/trainee/sekreterare av lägsta rang som får göra tråkig skitgöra. Skit i att diskutera dödlighet med honom, han är för byråkratiskt lagd för att tillämpa en förnuftsmässig hållning i det här. Det enda han är ute efter är att få rätt i meningslösa hårklyverier om att den "korrekta vetenskapliga dödligheten" etc. Alla andra som studerar coronaviruset som fenomen förstår att de serologiska studierna är den enda datan vi har att gå på just nu, den ger dock en mer korrekt bild av dödligheten än att bara mäta den utifrån registrerade sjukdomsfall. Det finns inget som helst instrumentellt värde i att utgå från den "vetenskapliga dödligheten" på 10%. Om man använder den i något form av beslutsunderlag så är det ett direkt tjänstefel och borde få konsekvensen att vederbörande omedelbart sätts på andra uppgifter av mindre krävande natur.
Senast redigerad av -AIR- 2020-06-15 kl. 22:04.
Citera
Medlem
Grundskolor har varit öppna, gymnasieskolor och högskolor ska öppnas. Det är ingen fara på taket. Barn blir inte allvarlig sjuka av Covid-19 och de sprider inte sjukdomen.
Varför ska jag tro på något som saknar vetenskaplig grund ?!!
Ge mig en enda anledning!

Corona bakom ny mystisk sjukdom bland barn och ungdomar

https://www.expressen.se/kronikorer/anna-basen/corona-bakom-ny-mystisk-sjukdom-bland-barn-och-ungdomar/
Citera
2020-06-15, 22:02
Bannlyst
Citat:
Hur många tror du kommer till sjukvård och får en diagnos i influensa? Öppna ögonen och jämför statistiken. Du kan kika på Euromomo + SCB överdödlighet 2017-2018 när vaccinet slog fel. Kika även på Italien.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971219303285

Jaså? Jag ska öppna mina ögon? Det finns sedan 3 månader en global pandemi. Det dör folk som fugor i hela världen. Och så kommer nån idiot här på flashback och säger att man ska öppna ögonen. Det har aldrig nånsin dött ås mycket folk i Sverige pga "en influensa". Inte ens en "svårare influensa".
Jag ska rätta mig. Det är inte bara dem som är mördare. Såna som du, som på ett väldigt föraktande sätt skiter och inte har nån respekt på alla som mist sina liv under pandemi, är lika skylidg. Du ingår i samma kategori som Tegnell & co. Skillnaden är att som töntar som du inte bestämmer nånting. Eller iofs, du ar också en roll. Du är ett hjärntvättat får som äter upp all skit som Löfven & co matar svenskarna med. Du är så pass lågbegåvad att du äter all deras skit. Du fattar inte ens att det dem gör mot svenskar gör de mot dej också. Är du helt ensam i världen, saknar närhet till nån, då kan jag förstå att du inte bryr dig. För din del kan alla lika gärna dö, eftersom du är en looser. Och jag hoppas verkligen att du är en looser. Är du inte det, har du familj och folk du bryr dig om, då är du verkligen blåst i huvudet.
Citera
2020-06-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Jaså? Jag ska öppna mina ögon? Det finns sedan 3 månader en global pandemi. Det dör folk som fugor i hela världen. Och så kommer nån idiot här på flashback och säger att man ska öppna ögonen. Det har aldrig nånsin dött ås mycket folk i Sverige pga "en influensa". Inte ens en "svårare influensa".
Jag ska rätta mig. Det är inte bara dem som är mördare. Såna som du, som på ett väldigt föraktande sätt skiter och inte har nån respekt på alla som mist sina liv under pandemi, är lika skylidg. Du ingår i samma kategori som Tegnell & co. Skillnaden är att som töntar som du inte bestämmer nånting. Eller iofs, du ar också en roll. Du är ett hjärntvättat får som äter upp all skit som Löfven & co matar svenskarna med. Du är så pass lågbegåvad att du äter all deras skit. Du fattar inte ens att det dem gör mot svenskar gör de mot dej också. Är du helt ensam i världen, saknar närhet till nån, då kan jag förstå att du inte bryr dig. För din del kan alla lika gärna dö, eftersom du är en looser. Och jag hoppas verkligen att du är en looser. Är du inte det, har du familj och folk du bryr dig om, då är du verkligen blåst i huvudet.

Lugna ner dig. Läs vad du svarar på och svara på det. Sluta hitta på en massa skit. Jag skulle kunna skriva ett lika långt inlägg om hur du vill att hela sverige ska gå under i arbetslöshet, att du suger Tedros kul osv. Skulle du ta det seriöst?
Citera
2020-06-15, 22:06
Medlem
Covid-19 can damage lungs of victims beyond recognition, expert says
Källa: The Guardian
https://www.theguardian.com/world/2020/jun/15/covid-19-can-damage-lungs-victims-beyond-recognition-expert-says
Citera
2020-06-15, 22:08
Medlem
Morfinplan dödar Corona sjuka. Det är ingen palliativ vård.

Om läkarna beslutar om palliativ vård och ger en trött äldre patient med låg PO2 och hög PCO2 morfin plus midazolam, då finns det risk att patienten försämras snabbare

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2020/06/15/palliativ-vard-vid-covid-19-kan-glida-over-till-nagot-som-liknar-dodshjalp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in