Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Jag håller med- det ser katastofalt ut.
Men om vi hårddrar det- säg att 10 000 skulle smittas om dagen- men 10 hade dött om dagen- vad hade du tänkt då? Varför bry sig då?
Så känner jag nu.
Om dödligheten fortfarande är 0,5% så har vi ju massdöd framför oss men antal inlagda och döda går ner.
Eller hade vi 10-20 000 nya fall om dagen i mars?
Men du, jag skulle ta det säkra för det osäkra. Det skulle alla tänkande människor göra. Det enda jag kan se är att hela världen ser det med förskräckta ögon när man får höra om nya smittade. I inget land i världen, jag upprepar: i inget land i världen, skulle det vara OK att ha så många smittade. Och samtidigt börja öppna upp allt.
Varför det händer i Sverige beror på att man varit såna från dag 1. I deras sjuka huvud är det enda intressanta att det inte dör för mycket folk. Och va mycket folk är för nåt är ju en definitionsfråga. De ca 40 döda per dag som man har numera motsvarar 250 döda i Italien. När det var 250 döda per dag i Italien var hela landet i skräck. Men i Sverige ses det som en merit. Man har "lyckats" (fast man har knappats nåt att skryta om, det beror inte alls på strategin) att få ner antalet döda. Jämfört med de 70-80 per dag man hade för flera vekor sen. Så, ja, att det i Sverige finns folk som säger, kör på, det dör "bara" 40 personer per dag, är nåt som jävla sjukt som påminner mer och mer om 1984. För dessa 3-4 månader i Sverige har varit det som mest liknat 1984 nånsin. Ett väldigt sjukt land. Med en massa störda människor som skiter att det dör folk som kunde ha räddats. Och politiker som fortsätter köra i diket tack vare alla idioter som stödjer denna strategi. Jag hoppas att Åkesson gör revolt och ser till att de fega mördare som Tegnell, Löfven och Carlsson hamnar i fängelse och aldrig mer kommer ut.