2020-06-15, 15:43
Medlem
Andy90s avatar
Alltså förlåt men vad är det för jävla stolle de har slängt in i rättssalen?
Jag tycker, jag bedömer bla bla bla.

Och sen kan han inte svara på åklagarens motfrågor. Patetiskt, jag blir så innerligt förbannad. Stackars stackars Wilmas familj som måste sitta och lyssna på detta förtal mot sin dotter.
Citera
2020-06-15, 15:44
Medlem
"Är det viktigt att vara på plats på brottsplatsen om man är tekniker?" frågar Jim Westerberg "Ja, absolut" svarar Sonny Björk. "Har du varit på plats i det här fallet?" "Nej, jag har precis som alla andra fått gå på det som antecknats i utredningen".

Där är dörren, gubbjävel.
Citera
2020-06-15, 15:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
P4 Väst:
Men om jag ska förstå dig rätt har du en allmän syn på NFC:s bedömningar och uppställningar av hypoteser? säger åklagare Jim Westerberg.
- Jag har en allmänt kritik mot det. Det går att manipulera resultatet genom hur man ställer sina hypoteser, säger Sonny Björk.
- Det innebär väl att du kommer ha samma kritik oavsett vilken slutsats NFC har? säger åklagare Jim Westerberg.
- Ja det händer ju ibland att NFC ändrar sig när de lyssnar på mitt vittnesmål. Den dagen de låter försvaret utforma den alternativa hypotesen, då har jag ingen invändning, säger Sonny Björk.

Han för en kampanj mot NFC i pågående rättsprocesser!!
Skandal

Absolut skandal - men nu tycker jag åklagaren jobbar bra. Han försöker påvisa att Sonny Björk inte har expertiskunskap i blodbilden och även att han inte har varit på brottsplatsen samt att det är dryga 8 år sedan Sonny arbetat i tjänst dvs som senast i detta yrke.
Citera
2020-06-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, mobilen går väl på hemmamasten även om man sitter på vinden.
Men tillsammans med hans utsaga att han var hemma betyder det att han var i lägenheten.

Nej,han har tex lämnat lägenheten för att visa Linda runt på vinden. Så det betyder att han inte enbart varit i lägenheten..
Citera
2020-06-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Påstår du att hans kalsonger fanns i väskan?
Vissa saker ska inte bli trådsanning??
Om jag minns rätt låg det faktiskt ett par svarta kalsonger i väskan tillsammans med tröja, byxor och annat smått och gott.

Tillägg: Sid 945 i fupens pdf-paginering
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-15 kl. 15:50. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Dessutom har han använt hennes bankkort för att köpa en ungdomsbiljett.. till Gbg.

Men den uppgiften är ju ostridig i målet. Han har ju medgett att han tog tåget mot Göteborg (gick av i Ljungskile) för att leta efter Wilma. Att han köpte en ungdomsbiljett kan ju förklaras med "mygel" och att det är billigare....
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Påstår du att hans kalsonger fanns i väskan?
Vissa saker ska inte bli trådsanning??
Pdf sid 955
Orginal sid 944-46
Citera
2020-06-15, 15:48
Medlem
Bambambis avatar
Jag tror att den där Tishko är så satans självgod och anser sig vara perfekt så OM han skulle bli friad lär han säkert skryta om hur han lyckades med ett brott utan att bli dömd för det.
Och ändå få en dom på ett eller annat sätt
Citera
2020-06-15, 15:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men i Sonny Björks resonemang ingår att man inte kan fastställa hur gammalt blodet är (dvs att det t ex kan vara flera månader gammalt blod) OCH att mängden blod inte behöver vara så stor som BlueStar-undersökningen visar (dvs att det t ex kan vara en liten mängd blod som är utsmetat)

Ja, så kan han resonera. Men alla med hjärna förstår ju att för att lyckas få det utbrett över sådana ytor krävs ändå en viss mängd. Möjligtvis om man av någon sjuk anledning blandat med vatten och gått och skvätt precis överallt i lägenheten, utan att T märkt något då naturligtvis.

Fy fan. Hoppas han döms till mord.
Citera
2020-06-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Alltså förlåt men vad är det för jävla stolle de har slängt in i rättssalen?
Jag tycker, jag bedömer bla bla bla.

Och sen kan han inte svara på åklagarens motfrågor. Patetiskt, jag blir så innerligt förbannad. Stackars stackars Wilmas familj som måste sitta och lyssna på detta förtal mot sin dotter.
Ja, vilket skämt han är, gubben Björk.
Ja stackars hennes familj som får lyssna på detta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men den uppgiften är ju ostridig i målet. Han har ju medgett att han tog tåget mot Göteborg (gick av i Ljungskile) för att leta efter Wilma. Att han köpte en ungdomsbiljett kan ju förklaras med "mygel" och att det är billigare....
Ja sant.. MEN om W lämnat lgh med smink och kläder mobil... varför skulle hon inte tagit med sig sitt bankkort? T sa att han skulle leta efter henne JAPP.. men han måste ju fattat att hon inte kunde tagit tåget då han hade hennes kort.. ( fast att han valde en ungdomsbiljett va garanterat för han ville att biljetten skulle scannas av, samma biljett som han köpt som ungdomsbiljett för att W hade köpt en sådan om det vart hon som använt kortet.. )
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Nej,han har tex lämnat lägenheten för att visa Linda runt på vinden. Så det betyder att han inte enbart varit i lägenheten..

Om T går upp på vinden, till soprum, till tvättstugan samt är i lägenheten - går väl på samma mast? en det är han SJÄLV som sagt att han varit hemma (underförstått i lägenheten) och det har mobilmasten inte kunskap om utan mobilmasten kan enbart svara på inom ett visst område - fram till nästa mast's område. Då behöver man ju veta hur stort ÄR T's hemmamasts geografiska område, fram tills nästa mobilmast's geografiska område tar vid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in