2020-06-15, 08:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Klart dom hade koll på detaljerna, Det har ju alla. En massa bladder om oväsentligheter som bara var ägnade att angripa honom på det personliga planet. Resten lögner och vantolkningar av vittnesmålen. En stor blomsterkrans bör nerläggas på mordplatsen tillägnad Stig Engström.
Om de trodde på vad de sa hade de inte koll. Jag tror som du, att de inte trodde på vad de själva sa. Så frågan är varför de ljuger och varför de utlovade något helt annat. Jag kan bara tolka som att de faktiskt har löst mordet.
Citera
2020-06-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Inga av de irrelevanta detaljer du räknar upp kommer upp till ribban som krävs för att vräka ur sig en så fräck anklagelse som att de "inte hade koll". Om du staplar dina smulor till argument ovanpå varandra har de lika långt kvar upp till ribban som SE påstod sig ha avstånd kvar till mordplatsen när skotten föll, dvs 20 meter.

"Stoppa ALLT och börja från scratch!!! YN uppfattade att väskan var hård i sin form!!!!"

Herregud vilken idioti.

Walkietalkie?
Citera
2020-06-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Walkietalkie?
Du får stoppa precis vad du känner för i väskan, om det känns bättre.
Bara föremålet ryms. Du har 15x20 att tillgå vilket ger c:a 25 cm på diagonalen ifall du vill stoppa dit en 25 cm dildo, en lång revolver eller... välj själv!
Citera
2020-06-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Om de trodde på vad de sa hade de inte koll. Jag tror som du, att de inte trodde på vad de själva sa. Så frågan är varför de ljuger och varför de utlovade något helt annat. Jag kan bara tolka som att de faktiskt har löst mordet.

Eller att de haft en ny kandidat för justitiemord men att det inte var möjligt pga av konkreta faktiska bevis så det fick bli SE som inte kunde försvara sig. Låt International Crimimal Court (ICC) ta över fallet.
Citera
2020-06-15, 08:10
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
SE har för många rätt för att vara mördare. Det skiter åklagare och polisen i. De hade bestämt sig för detta för tre år sedan och kunde ha gått ut direkt i stället för att sitta och låtsasutreda.
Dessa tre år hade de kunnat ägna sig åt att besvara vissa frågor.
Var det verkligen möjligt för gm att se LJ från trappkrönet med en snabb huvudvridning? Var det verkligen omöjligt att se honom från mordplatsen? I så fall var det också omöjligt för LP.
Hur visste han att LP sagt blå täckjacka och flera gm? Det stämmer ju på pricken med vad hon sa till Rimborn.
Bara för att hon aldrig spontant bekräftat det?
Pinsamt KP.
Hon har inte bekräftat någonting från brottsplatsen spontant och har aldrig fått frågor runt någonting utöver själva mordögonblicket.
Hur visste han om konstgjord andning?
Hur visste han att LP och GS hade haft ett mindre handgemäng?
Språngmarschen:
Hur visste han att polisen inte hade signalementet ”blå täckjacka” som LP uppgett?
Om man bara förutsätter att SE sprang efter den sist springande polisen stämmer allt tidsmässigt och logiskt.
Gedda var försvunnen, förmodligen i rulltrappan.
Gedda sprang när ambulansen vinkades in 23.25.30 SE kom tillbaka från sin lilla rundtur då Palme lastades in 23.27.30.
Allt stämmer till punkt och pricka.
Det är skandal!
Att tro att han rusar runt på åsen under denna tid är fullständigt befängt, och höjer knappast folkets förtroendet för polisen.
Jävla tröttskallar!!!

Ja.

Filters problem är att de pekat ut en namngiven person som Palmes mördare utan att ha ett vattentätt case. Det är omdömeslöst och undergräver kraftigt förtroendet för Filter.

Vi behöver inte bevisa att de har fel. De ska bevisa att de har rätt. Så fungerar det i en rättsstat.

Det är i en rättsstat även tillåtet att påpeka att teorier är svaga och bygger på lösa antaganden.

När vi granskar deras story i detalj visar den sig ha mycket stora brister. När de utgår ifrån att SE var på trottoaren kl 23.19 visar de att de inte har koll på fakta.

Likadant med att "SE såg LJ från trappkrönet". Det är en nyckelsituation om man ska hävda att SE mördade Palme. Eftersom SE redan i första förhöret dagen efter mordet säger att han sett en ung man stå inne på Tunnelgatan.

Från mordplatsen kunde LJ upptäckas först ca 23.22.15 och troligen ännu något senare. Vilket då visar att SE stod på mordplatsen och att han inte mördade Palme.

Filters första påstående var att "ingen utom GM kunde se LJ".

De inser, när vi påpekar det, att de gjort ett misstag. Exempelvis såg LP den unge mannen stå inne i gränden. Hon trodde det var GM. Det trodde även SE.

Då kommer Filter istället med påståendet "SE såg LJ från trappkrönet" som även det starkt kan ifrågasättas med tanke på att GM endast kastade en hastig blick över axeln medan han sprang (1 sekund).

Problem.

Häromdagen fick vi då "SE såg LJ samtidigt som han sköt Palme".

Vi får se vad som kommer härnäst.
Citera
2020-06-15, 08:12
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ännu fler sanningar från SE i denna artikel:

http://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken?fbclid=IwAR3_4Rpp5zsLjQvQa3Lp9HIzg L2MWk9j8NIxnQeBzmbn5xZpAISNbwpy5qU

"Enligt Stig tar det minst 6 – 6,5 minuter innan Söderström anländer till mordplatsen – alltså cirka 23.28.

Är det bara för att han kan vara obehaglig då hans vittnesmål snarast bekräftar kommissarie Gösta Söderströms uppgift om att larmet gick 23.29 – inte 23.23 som spaningsledaren hävdar? Först cirka en månad efter mordet får Stig fem telefonsamtal på två dagar från polisen."

– På mig verkade det som om de ville få mig att ändra mina uppgifter. Varför ringde de annars så många gånger och ställde samma frågor?

Stig Engström framstår ju alltmer, otvivelaktigt, som den store hjälten i detta morddrama!

Inte undra på att Hans Holmér inte ville ha med honom att göra, då han så totalt avslöjar polisens senfärdighet kring alla larm, polisens och ambulansens ankomst, etc...

Generellt. Det blir inte mer troligt för att du plitar ner dina teorier o tolkningar med fet text o trycker dit tramsiga smileys.
Citera
2020-06-15, 08:21
Medlem
Det är väl dags nu att alla som fått konstiga anonyma brev ang palmemordet tänker till lite o agerar. Tidningar har ju med fått anonyma brev o efterlyst brevskrivaren. Nytt folk har börjat o har antagligen ingen aning. Hoppas det KP sa om brevet får folk att tänka till.
O jag tror att Guillou med fått anonyma brev iom han efterlyste mördaren. Eller han fick inga för han gjort intervjuer med den?
Det var synd att Guillou sa nätack o att mordet var uppklarat när jag mailade honom 2017.
Citera
2020-06-15, 08:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Varför använder KP motsägelsefulla argument som att samtalet med vakten inte kan ha tagit mer än 30 sekunder när han samtidigt säger att samtalet skedde före utstämpling och varför säger han att SE kan ha ingått i en konspiration när han samtidigt säger att mordet var ett impulsdåd?
Senast redigerad av Sobrilbil 2020-06-15 kl. 08:26.
Citera
2020-06-15, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, de hade möjligen SE som en relativt dåligt förberedd nödutgång.
Att PP presentationen brister i kronologin på en direkt avgörande punkt, så att det blir till deras fördel är värt att fundera ett extra varv över. Det handlar ju trots allt om två tillfuskade minuter där de betyder som mest. Då fick han ju t.o.m. möjligheten att kunna hävda att SE hunnit gå norrut och vänt om. Allt enl TP:s hypoteser.
Citera
2020-06-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja.

Filters problem är att de pekat ut en namngiven person som Palmes mördare utan att ha ett vattentätt case. Det är omdömeslöst och undergräver kraftigt förtroendet för Filter.

Vi behöver inte bevisa att de har fel. De ska bevisa att de har rätt. Så fungerar det i en rättsstat.

Det är i en rättsstat även tillåtet att påpeka att teorier är svaga och bygger på lösa antaganden.

När vi granskar deras story i detalj visar den sig ha mycket stora brister. När de utgår ifrån att SE var på trottoaren kl 23.19 visar de att de inte har koll på fakta.

Likadant med att "SE såg LJ från trappkrönet". Det är en nyckelsituation om man ska hävda att SE mördade Palme. Eftersom SE redan i första förhöret dagen efter mordet säger att han sett en ung man stå inne på Tunnelgatan.

Från mordplatsen kunde LJ upptäckas först ca 23.22.15 och troligen ännu något senare. Vilket då visar att SE stod på mordplatsen och att han inte mördade Palme.

Filters första påstående var att "ingen utom GM kunde se LJ".

De inser, när vi påpekar det, att de gjort ett misstag. Exempelvis såg LP den unge mannen stå inne i gränden. Hon trodde det var GM. Det trodde även SE.

Då kommer Filter istället med påståendet "SE såg LJ från trappkrönet" som även det starkt kan ifrågasättas med tanke på att GM endast kastade en hastig blick över axeln medan han sprang (1 sekund).

Problem.

Häromdagen fick vi då "SE såg LJ samtidigt som han sköt Palme".

Vi får se vad som kommer härnäst.
Helt sant!
Men vem sade att SE såg LJ samtidigt som han sköt Palme”?
Den har jag missat.
Citera
2020-06-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Grejen med SE är att han bevisligen jobbade över. Inne på Skandia. Utan att någon har kunnat bevisa att han visste om att OP skulle passera Skandia.

Din logik innebär att anledningen till att SE jobbade över var att kunna skjuta Palme när han passerade.
Du säger själv bokstavligen att INGEN kunde veta att han skulle passera Skandia. Eftersom Palme trots allt är mördad så innebär ditt statement logiskt att inte heller mördaren kunde veta. Därmed har du själv strukit denna vetskap från kravlistan på mördaren, och då kan du ju inte gärna samtidigt göra en grej av att ingen kunnat bevisa att SE visste att OP skulle passera Skandia, det måste du väl ändå förstå?

Att ingen kommer att kunna hundraprocentigt binda SE till brottet är en välkänd grundpremiss, så det är inget att dividera om. Detta handlar inte om att slå fast några förment icke-omtvistliga bevis, utan om att argumentera för och emot givet vad vi har.

Själv fokuserar jag främst på att hitta bevis för att SE kan uteslutas. Att bindas är en långt senare fråga. (please, kom inte med drapan om "avsaknad av bevis är inte bevis SO THERE!", då har man inte förstått vad jag skriver här och bör läsa om igen tills man gör det).

Jag har hittills inte sett några övertygande bevis som gör att han kan uteslutas. Han har inget som helst alibi för 23:19-23:40. Halmstrån som mörkblå vs svart, mössa vs keps, snabbtitt över höger eller vänster axel, stämpling före eller efter receptionen etc är ljusår från att duga för eliminering.
Citera
2020-06-15, 08:36
Medlem
vintergatan73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
17-åriga tjejer e kräsna. Vi får lyfta in AA, TP eller LT för att få någon vältränad på plats. Wedin platsar ju alltid men jag tror han låg och sov precis som han säger.

Bill å Bull är absolut inblandade, vi har ju "Krantz buss" med väskan/vapenfodralet? , och hela historien med LT Lägenheten och observationer m TP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in