2020-06-15, 00:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Igår såg jag en reportage på italienska rai uno. Det handlade om Sveriges hantering av coronapandemi.
Nåväl, en väldigt kritisk reportage. De flesta av argumenten som brukar tas upp tex här på flashback av de så kallade "alarmister" togs upp i reportagen.
Jan Albert blev också ägd av intervjuaren. Han sa nåt i stil med "Jo, men det är typ ändå bara som en svårare influensa", varpå tjejen blev väldigt sur och det var underförstått att hon krävde respekt när hon sa "Det är 34 tusen italienare som har dött under pandemin....?!?"
Och då så den korrupta Albert att "ähhh jo det är sant med Italien hade oturen att vara pandemins epicentrum".
Då tänkte jag, va fan, om Italien har 34 tusen döda. Sverige har ju 5 tusen döda. Jämfört med antal invånare, skulle Sverige ha typ 30 tusen döda. Och den korrupta idioten skyller ifrån sig genom att säga att italien var pandemins epicentrum? Så Sverige är också det eller vadå???

På slutet visades bl a hötorget och några skyltar där det stod typ "Respekt mot de som har byggt Sverige och som man låtit dö ensamma", eller typ "Byt strategi!". Men tror inte jag nånsin sett såna bilder i svensk media. Värsta regim eller vadå??

Sista jag såg var en kille från Irland. Han var så jävla besviken över Sverige och hur man hanterat pandemin. Han sa att han hade dubbelt medborgarskap. Men han tänkte slytta tillbaka till Irland så fort som möjligt. Jag tänker inte bo i ett land som inte gör allt för att rädda varje enskild individ, sa han. Han sa också att på Irland fanns varje dag alla namn på personer som hade dött i covid-19, medan här i Sverige struntade man totalt i det. Han var så jävla besviken på detta land. Tror han var på medis. Han tittade sig omkring och sa typ: det är inte en jävel som bryr sig här att folk dör.

Även en snubbe från Sydkorea intervjuades. Han var extremt kritisk. I vårt land är det enda som är viktiga att rädda vårt eget folk, sa han.

Nåväl, vad jag vet är det ett väldigt seriöst tv-program som visade reportagen. Den går en gång i veckan. Och det är många som tittar på det. Väldigt bra att man sprider runt om i världen det föraktfulla som har skett och fortsätter ske i detta förlorade landet. Hoppas att såna reportage visas i hela världen. Alla måste få veta vilket skitland Sverige är just nu.
Det var ju också ett inslag där de gick ner till nåt som såg ut som parkeringsdäck under ett sthlm-sjukhus (undrar om det inte var nån slags ambulansinfart). ”Oj, beväpnade vakter, det har vi inte ens i Italien.” En vakt kommer fram mot reportrarna och ryter att filmning är förbjuden och kameran vrids ner. Som jag uppfattade det så blev de typ förda till polisen och avkrävda att lämna ifrån sig filmen (vilket de tydligen inte gjorde).

Direkt efter att man visade anhörigdemon från Hötorget visades en snutt från BLM-demon och man kommenterade trängseln.
Kontrasten blev slående - visst är BLM-bråken stora händelser, men jag tror också media frossar i dem som ett utslag av ”antirasism- och antitrump-populism”. Däremot tar man som sagt inte upp när svenskar värdigt klagar på landets hantering av pandemin.
Citera
2020-06-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Yup.

Och ändå är det fortfarande tillåtet med kusingifte.

Sex med djur blev förbjudet först 2014 BTW...

Sverige är fantastiskt!
Det är visserligen off topic men man får inte heller glömma att man tvångssteriliserade människor i Sverige långt in på 70 talet så ja Sverige är verkligen fantastiskt.
Citera
2020-06-15, 00:38
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Viss skillnad på att operera i folk med uppskurna magar etc. och att Åka tunnelbana med dom. Trots det så händer det att folk blir smittade i operationssalar och på sjukhus.

Munskydd inom läkarvården har två skäl. Att inte smitta patienten samt skydda personal från smitta. Så enkelt är det.

Vet att Attendo nu har infört munskydd på skötare vid äldrevård. Med andra ord så måste det funka.
Citera
2020-06-15, 00:38
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja. Jag har hittills inte sett någon som håller med i dina korkade tolkningar

Fniss.
DU måste lära dig skillnaden mellan åsikter och fakta. Det jag presenterar är fakta. Det är därför jag alltid har en källhänvisning och en referens till datat eller informationen.

Jag är dessutom en av få som ALLTID gör det. Det är således ingen tolkning jag levererar utan fakta. Att du inte håller med förvånar mig inte ett dugg. Faktaresistens, kallas det med ett modernare ord.
Citera
2020-06-15, 00:39
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Astra Zeneca har gjort upp med fyra EU-länder att leverera upp till 400 miljoner doser av det vaccin som utvecklats av forskare på Oxforduniversitetet.
Det är oklart om, och i sådana fall när, svenska medborgare kan få tillgång till vaccinet – men svenska regeringen för samtal med Astra Zeneca, enligt socialminister Lena Hallengren.
(Källa: Dagens Industri)
(Tyskland, Frankrike, Italien och Nederländerna )
Läs gärna kommentarerna på DI:s artikel.
Nu har förvisso vad jag förstått Italien varit med på ett hörn vid utvecklandet av vaccinet, så att de får ta del av det är väl rätt naturligt. Sen så har de politiker som krigar och som har gjort det hela tiden. Kanske samma gäller för de andra tre länderna.
Man får också se det i perspektivet att Sverige - förutom att trotsigt och arrogant ha gått sin egen väg - ligger i utkanten av världen och inte heller är en så tung världspolitisk pjäs som man gett sken av.
Citera
2020-06-15, 00:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många är skeptiska till vaccin. Man är orolig över ev biverkningar osv. Min fråga är om alla vaccinskeptiker inte är det minsta oroliga över att bli smittade av det här viruset? Är ju trots allt 5 tusen som dött på drygt 2 månader. Långt många fler har blivit invalidiserade, fått förstörda lungor etc.

Många utvecklade vaccinskepsis i samband med svininfluensan för 10 år sedan. Vissa drabbades nämligen av narkolepsi och led av extrem trötthet. Lär ha handlat om några hundra personer. Samtidigt ska vi komma ihåg att över hälften av befolkningen tog vaccinet. Hur många det räddat livet på vet jag inte men ett skapligt antal skulle jag absolut gissa på.

En tidig allmän vaccination skulle kunna bli rena katastrofen. Jag tror inte det är fel att inte stå först i den kön. Sen tror jag att man borde börja med riskgrupperna.
Citera
2020-06-15, 00:46
Medlem
HGs avatar
Vad skall man säga om detta? Före detta MI6 chef säger att viruset släpptes ut i Wuhan vid en olycka.

"Exclusive: Coronavirus began 'as an accident' in Chinese lab, says former MI6 boss"

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/06/03/exclusive-coronavirus-began-accident-disease-escaped-chinese/
Citera
2020-06-15, 00:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fakta är att Italien har haft svåra influensasäsonger då över 20000 dött. Fakta är också att Italiens sjukvård inte var mycket att hänga i julgranen när det väl gällde.
Inte? Jag tycker de har stått upp bra. Det finns inget land vars sjukvård inte hade fått gå på knäna i en sån situation.
Sluta spamma tråden med skitsnack.
Citera
2020-06-15, 00:51
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Munskydd inom läkarvården har två skäl. Att inte smitta patienten samt skydda personal från smitta. Så enkelt är det.

Vet att Attendo nu har infört munskydd på skötare vid äldrevård. Med andra ord så måste det funka.

Min far bor i en sån där ålderdomshem, attendo. Dom var tidiga med besöksförbud, sett på hemsidans bilder att en del använder munskydd men inte alla.

Har dom nu bestämt sig för att alla nu ska ha munskydd?
Citera
2020-06-15, 00:52
Medlem
Är lite nyfiken.
Kan ni som i forumet kallas "Förnekare" redovisa vad som ni tycker är supertoppen med att Sveriges dödstal är 700% högre än alla nordiska länder tillsammans.

Er insikt tror jag många skulle vilja ta del av, och jag kan inte säga att jag rekommenderar er att dra upp upp äldrevårdspåret som vår statsminister, då den procentuellt sett varit marginellt högre i Sverige än andra nordiska länder, och överdödlighetspåret kan ni också skippa då inte ens förintelsen genererade mer än ett minimalt hack i kurvan med ca 1,5 promille av världens befolkning som dog.
Citera
2020-06-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Inte? Jag tycker de har stått upp bra.

Det tycker inte jag eftersom deras sjukvård var ju i paniktillstånd under alltför lång tid.
Citera
2020-06-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Är lite nyfiken.
Kan ni som i forumet kallas "Förnekare" redovisa vad som ni tycker är supertoppen med att Sveriges dödstal är 700% högre än alla nordiska länder tillsammans.
.
Återigen så behöver jag alltså påpeka att Sverige räknar C19 döda annorlunda än våra grannar gör och förutsättningarna var annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in