2020-06-14, 16:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Absolut har vittnena rätt att ge sin version av SD som du har ett invektiv på det ska väl vara den förskräcklige antar jag?, ( ger det dig tillfredsställelse och skriva så ?).

Många i tråden har spytt galla över både SD, HD JG och SOA, så nog har de blivit uppmärksammade, aldrig ngt negativt om LW, fast det framkommer tydligt i FUP hur hon betedde sig i alla messenger-chatter, mot framförallt HD och vissa arbetskamrater. LW krävde uppmärksamhet från alla, som hon chattade med.

Aktb 150 förhör med J*enny F är psykolog och vän till LW hon insåg vilket destruktivt liv LW levde s 207-206 2018-07-27

Ulf har berättat att Lena, då hon hälsade på sin bror i Stockholm i våras, lånade pengar för att köpa tågbiljetten hem.

Åker till sin bror och hälsar på, sen inte ha pengar till tågbiljetten hem, hon skämdes inte att fråga sin bror om pengar till *lån* av returbiljetten, vilken sorglig person.

Under de sista åren blev hon allt mer vårdslös i sitt beteende. Exempelvis gick hon ibland hemifrån för att träffa Stefan på nätter då Aron sov i bostaden

Trots att Jenny inte träffade Lena i vardagen uppfattade hon det som att Lena inte längre var närvarande i relationen till barnen under de sista två åren.

Är detta ett citat från FUP:
"Åker till sin bror och hälsar på, sen inte ha pengar till tågbiljetten hem, hon skämdes inte att fråga sin bror om pengar till *lån* av returbiljetten, vilken sorglig person."

Säger verkligen J*enny så om Lena?
Var börjar citatet? Och vad är dina egna reflektioner?
Citera
2020-06-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men om någon återger något negativt om BO ur FUP så är det svartmålning.

För övrigt så var det väl LW som var lite väl
fixerad vid underliv, trosor och sperma.
Annars hade vi inte hehövt läsa om eländet.
+ tamponger
Det fetmarkerade:
Det är ju det enda just du och några till ägnar er åt, kom med något vettigt emellanåt.

Trosor och dyligt finns med i fup för att visa tänkbara gärningsmän, av dessa återstår endast EN misstänkt.
Trosorna ingår i bevismaterialet mot just SD, åklagarna har inte som uppgift att svartmåla offer utan de jobbar på att få fast rätt GM.

Hur länge ska ni orka med detta evinnerliga malande, dum fråga kanske..Ni har inget intresse i själva mordfallet, det är ju alldeles tydligt
Citera
2020-06-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det var inte bara sexpartners som jag skrev.Hon har gjort många illa och för en person blev det för mycket.
Sen att det knullas höger och vänster spelar mindre roll i det stora hela.
Hon utnyttjade och sårade folk och till slut fick en av dom nog.
17slag är ointressant,eller menar du att mördaren skulle ha smekt henne till döds?

Du får nog komma med bättre belägg för dina påståenden om LW för att man överhuvudtaget skall tro ett uns på vad du skriver om henne och hennes livsstil.
Än så länge är det blaha blaha.
Citera
2020-06-14, 16:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vad har du för belägg för det jag fetat
Det har inte framkommit i förhör eller i fup att hon var allmänt illa omtyckt, varken av familj, vänner, älskare osv.
De flesta vittnar om en vilsen kvinna som de sista veckorna verkade gladare, men det tog mördaren ifrån henne.

Sluta för i helvete hitta på och överdriva!!!

Hitta på och överdriva? Det kommer väl fram att det var ovanligt många som LW inte kunde umgås normalt med utöver formell MGM. Men det är lite typiskt att man vill helgonförklara BO, dels paret Davidsson får ju klä skott för ganska många extremt fantasifulla spekulationer. UWs ex MH anklagades för att ha ett knippe psykiatriska diagnoser och för att ha lagt sig och försökt förstöra mellan UW och LW. Det visade sig tvärtom där också. Istället för att gå ut och fika för att lära känna MH så gör LW en granskningsintervju för att trycka ned MH för att se om hon duger att vara tillsammans med exet. Hon går också in i UWs hus och sovrum mitt i natten då MH är där. Och anmälningen till soc kom ju från UW.

LWs chef var förstås bara avundsjuk för att han fick ha otaliga samtal om hennes letande av fel eller vad hon lyckades ha så mycket konflikter med kollegorna.

Man förutsätter att brodern var något fel på fastän det väl är uppenbart av hans kommentarer att det finns en historia som förklarar hans inställning. Det är svårt att undgå intrycket att åtskilliga hade fog för att se LW som en en pest helt enkelt. Det är lättare att ha sympati för exempelvis Aileen Wourno även om. man kan tycka det var synd att LW inte hade fömåga att se sin del i allt, men det är ju mer av sympati för de anhöriga, dels för att hon dödats men även att hon ibland behandlat dem illa.
Citera
2020-06-14, 17:04
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du får nog komma med bättre belägg för dina påståenden om LW för att man överhuvudtaget skall tro ett uns på vad du skriver om henne och hennes livsstil.
Än så länge är det blaha blaha.
Du har tillräckligt med belägg.Ett exempel är att hon hade sex med fel man där frugan inte kunde acceptera det.LW retade upp många och det vet du nog och det behöver inte ha varit otrohet men som jag sa,ett exempel iaf.Så vem sårade hon mest?
Citera
2020-06-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag funderar på varför alla hundratals sexpartners mfl, som här utpekats som ev GM för att de verkligen inte gillade LW, inte bara kunde ha slutat umgås med henne. Blockat och unfriendat tex, i likhet med hur JG gjorde. Funkade ju bra för honom. Gjorde henne dessutom ledsen, vilket väl fick räknas som ett plus.

För närvarande tänker jag att det inte behövs hundratals GM - jag tror att det kan ha utkristalliserats 2-3 stycken som ansåg att bästa alternativet för att bli av med en oönskad kontakt var att slå ihjäl en människa med 17 slag.

Friskt och moget. Not!
För att inte tala om att det är absolut förbjudet och helt otänkbart för de allra flesta med bara en liten gnutta empati.

Men att blockera och unfrienda funkade ju inte för SD. LW såg ju till att byta helg så hon skulle kunnadra iväg på samma event och ränna efter honom för att lägga ut på nätet!?!? Det är ju hon som konstaterats göra det hon försökt anmäla honom för.

Dessförinnan hade han fått ta till fysiskt tvång för att få ur henne ur bilen, och det anmälde hon. Vad är det som säger att detta inte har hänt med någon annan som känner till konflikterna med SD men inte tänker acceptera detsamma?
Citera
2020-06-14, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja hon var säkert gladare,men ett hundratal människor var mindre glada och en (1) av dom var riktigt jävla förbannad.

Ett hundratal?
Citera
2020-06-14, 17:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det fetmarkerade:
Det är ju det enda just du och några till ägnar er åt, kom med något vettigt emellanåt.

Trosor och dyligt finns med i fup för att visa tänkbara gärningsmän, av dessa återstår endast EN misstänkt.
Trosorna ingår i bevismaterialet mot just SD, åklagarna har inte som uppgift att svartmåla offer utan de jobbar på att få fast rätt GM.

Hur länge ska ni orka med detta evinnerliga malande, dum fråga kanske..Ni har inget intresse i själva mordfallet, det är ju alldeles tydligt
Visst, syftet med allt det här integritetskränkande materialet i FUP var väl att visa att det skulle finnas skäl att misstänka SD, d.v.s. att han skulle ha haft motiv att döda LW. Kanske ger FUP därigenom också en överdrivet negativ bild av LW, och kanske också anledning att fundera över om då inte även andra skulle kunna ha haft ett sådant motiv. Det här får väl då betraktas som en oönskad bieffekt av en sådan utredningsmässig strategi.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-14 kl. 17:34.
Citera
2020-06-14, 17:18
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ett hundratal?
Märka ord är viktigt så jag ger det ett försök...
Sex med 15st som på verkar indirekt på mannens fru och barn (då e vi uppe i 30st typ)
Arbetskolleger + respektive (dom respektive tar illa upp om någon sårar deras käraste så säg 20 till)
Geo+skidor typ 20 till med respektive.
Hennes pastorsämbete,familj,UW+hans nya flamma
Grannar och en massa diverse.
Vill du räkna upp dom som hon var genuint snäll mot(och säg inte barnen)?
Citera
2020-06-14, 17:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
När jag skrev att man kunnat blocka/unfrienda så glömde jag att skriva att man då också skulle mena det.

Det fanns ju den som använde taktiken kall/varm mot LW så att hon antagligen inte visste varken ut eller in.

Det vill jag minnas att JF gav uttryck åt när hon förhördes från London.
Citera
2020-06-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När jag skrev att man kunnat blocka/unfrienda så glömde jag att skriva att man då också skulle mena det.

Det fanns ju den som använde taktiken kall/varm mot LW så att hon antagligen inte visste varken ut eller in.

Det vill jag minnas att JF gav uttryck åt när hon förhördes från London.

Det fetade: och hur gjorde hon? De flesta skulle uppleva det som nesligt, förnedrande att bli utslängd ur någons bil men ändå begripit att omständigheterna berättigar det. Men hon anmäler. Hon fortsatte att umgås med honom efter hon anmält honom för misshandel, hon talade inte ens om för honom att han var anmäld. SD blev varse det först när polisen kontaktade honom. Jag vet inte hur LW resonerade där när hon rände efter honom direkt när han klippte av efter han fick kännedom om anmälan (och tidigare anmälan om ofredande). Hon kanske tänkte sig att han skulle få en prick i registret i smyg? Varför rände hon efter honom för att patetiskt försöka ta foton flinandes som att de var på eventet tillsammans medan SD ignorerar henne?

JF gör väl en bedömning efter hur LW återger något till henne? Där LW såklart utelämnar hennes egen ganska aktiva del i att skapa och hålla liv i konflikter i en destruktiv relation.
Citera
2020-06-14, 17:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Märka ord är viktigt så jag ger det ett försök...
Sex med 15st som på verkar indirekt på mannens fru och barn (då e vi uppe i 30st typ)
Arbetskolleger + respektive (dom respektive tar illa upp om någon sårar deras käraste så säg 20 till)
Geo+skidor typ 20 till med respektive.
Hennes pastorsämbete,familj,UW+hans nya flamma
Grannar och en massa diverse.
Vill du räkna upp dom som hon var genuint snäll mot(och säg inte barnen)?

Du menar att ALLA som hon kom i kontakt med mådde dåligt pga av henne?
Ett hundratal?
Himla tur att hon blev mördad då!

Nä, nu är jag trött på tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in