Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
- Tegnell bör vara extra bra på att gissa och förutspå och bedöma, då han är epidemiolog.
- Han bör även tillämpa försiktighetsprincipen.
- Han bör även snabbt ta till sig andra länders erfarenheter och nya kunskaper och rön.
- Han bör inte gå emot resten av världens "ta det säkra före det osäkra" om han inte på ett MYCKET tydligt sätt kan förklara varför det är bättre. Dvs varför välja ej lockdown, trots att alla andra i hela världen gör det. På vilket sätt skyddas våra medborgare bättre ifrån död med vårt sätt.
- Han bör följa vad WHO säger. I början var det testa, testa, testa och spåra. Nu är det munskydd.
Tegnell har fallerat på alla punkter, tyvärr.
Den enda som hårdnackat försvarar honom idag, är jag ganska säker på har en politisk agenda, eller en person/idoldyrkan.
Jag anser att vissa flashbackare här inne skulle ha gjort ett bättre jobb än Tegnell. Och det är rätt sjukt, när man tänker efter.

Eh, eftersom han har den utbildning han har har han blivit utbildad till att inte gissa.
Tegnell är inte en person som tar beslut. Han är inte ens chef på FHM. Han råkar vara personen inom FHM som lett detta specifika forskaruppdrag. Han har chefer som säger åt honom vad han ska säga.
Försiktighetsprincipen fungerar inte riktigt utan bevis, regeringen kan agera på sådant, inte forskare. Forskare gör yrkesfel om dom lägger fram gissningar.
Forskare är inte enade emot Sverige, det är rätt 50/50 globalt. De flesta forskare avvaktar slutsatsen, siffrorna är ju inte inne än.
Vilket man gjorde. Poängen var ju att Sverige skulle ha motsvarande lockdown, bara att det föll på eget ansvar, JAG har tagit mitt kan jag säga. Skolan har visat sig vara rätt beslut, typ ingen smitta knutet till skolan.
WHO säger dock fortfarande att munskydd inte blir speciellt effektivt i SVerige. Dom gör såklart att du minskar risken att smitta andra med dina sjukdomar, I TÄTA MILJÖER, men Sverige har inte så mycket sådana miljöer. I sverige kan man i regel alltid håll avstånd. FHMs argument var att i Sverige kan dessa leda till en falsk trygghet vilket gör att man släpper på andra VIKTIGARE restriktioner, som avstånd och handhygien.
Jag försvarar honom för att han följt vetenskaplig metod och därav gjort sitt jobb. De som kritiserar är i regel den lågt bildade pöbeln som helt enkelt inte förstår bättre.