Citat:
Då har du säkert redan läst förklarungen till varför jag försvarade honom. JG har sedan start dömts och misstänkts för sin lojalitet mot SD. För att han inte sagt upp kontakten med SD så snart han häktades första gången. JG har fått utstå mycket skit i tråden från start och det minns du säkert.
Jag har försökt förklara att det handlar om kulturakillnader. JG är den typiske lojale amerikanen som ställer upp för nära och kära. Ni insunierade bl a att JG måste vara skyldig tiil mordet också bara för att han fortsätter umgås med SD, hämtar de med bil från flygplatsen, lånar ut sin torp etc. För mig är det ett tecken på någon som tar hand om vänner i nöd som vi är uppfostrade att göra. Inte ett tecken på att han vet att SD är mördare och försöker skydda honom som en del vill få det till.
Nu dillar tråden om att JG har kunskap om mordet bara för att han raderar sms. Jag tror knappast der var sådant innehåll som skulle gjort att SD fällts i TR. Kanske bara konversationer med SD om hur trött han är på Lenas hot och trakasserier? Då är det förståeligt att JG inte vill polisen ska se det om han tror SD är oskyldig. Han verkar ju själv ha misstänkt HD med tanke på alla trakasserier och mobbing hon fick utstå från BO.
Jag har försökt förklara att det handlar om kulturakillnader. JG är den typiske lojale amerikanen som ställer upp för nära och kära. Ni insunierade bl a att JG måste vara skyldig tiil mordet också bara för att han fortsätter umgås med SD, hämtar de med bil från flygplatsen, lånar ut sin torp etc. För mig är det ett tecken på någon som tar hand om vänner i nöd som vi är uppfostrade att göra. Inte ett tecken på att han vet att SD är mördare och försöker skydda honom som en del vill få det till.
Nu dillar tråden om att JG har kunskap om mordet bara för att han raderar sms. Jag tror knappast der var sådant innehåll som skulle gjort att SD fällts i TR. Kanske bara konversationer med SD om hur trött han är på Lenas hot och trakasserier? Då är det förståeligt att JG inte vill polisen ska se det om han tror SD är oskyldig. Han verkar ju själv ha misstänkt HD med tanke på alla trakasserier och mobbing hon fick utstå från BO.
Vilka "ni" har hävdat att JG måste vara skyldig till mordet? Jag har iaf inte gjort det och inte fått uppfattningen om att någon annan heller gjort så.
För amerikaner är det ok att ställa upp för nära och kära i stället för att berätta sanningen i förhör? Är det så "ni" är uppfostrade att göra?
Jag tror inte heller att JG VET om SD är GM. Däremot har han inte betett sig som någon som vill att sanningen ska komma fram.
Kanske kan han ha något slags samvete (med tanke på sms:et till LW:s son som inte blev så väl mottaget vilket inte är svårt att förstå) ändå och förhoppningsvis väljer att lägga alla kort på bordet innan nästa instans.
Så långt jag kommit i min tillbakablick så väljer du att envist försvara JG men är inte främmande för att ifrågasätta andra av LW:s geokompisar, fruar till dessa mm. Varför är just JG så otänkbar för dig från trådstart så fort någon nämner honom?