2020-06-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då har du säkert redan läst förklarungen till varför jag försvarade honom. JG har sedan start dömts och misstänkts för sin lojalitet mot SD. För att han inte sagt upp kontakten med SD så snart han häktades första gången. JG har fått utstå mycket skit i tråden från start och det minns du säkert.

Jag har försökt förklara att det handlar om kulturakillnader. JG är den typiske lojale amerikanen som ställer upp för nära och kära. Ni insunierade bl a att JG måste vara skyldig tiil mordet också bara för att han fortsätter umgås med SD, hämtar de med bil från flygplatsen, lånar ut sin torp etc. För mig är det ett tecken på någon som tar hand om vänner i nöd som vi är uppfostrade att göra. Inte ett tecken på att han vet att SD är mördare och försöker skydda honom som en del vill få det till.

Nu dillar tråden om att JG har kunskap om mordet bara för att han raderar sms. Jag tror knappast der var sådant innehåll som skulle gjort att SD fällts i TR. Kanske bara konversationer med SD om hur trött han är på Lenas hot och trakasserier? Då är det förståeligt att JG inte vill polisen ska se det om han tror SD är oskyldig. Han verkar ju själv ha misstänkt HD med tanke på alla trakasserier och mobbing hon fick utstå från BO.

Vilka "ni" har hävdat att JG måste vara skyldig till mordet? Jag har iaf inte gjort det och inte fått uppfattningen om att någon annan heller gjort så.

För amerikaner är det ok att ställa upp för nära och kära i stället för att berätta sanningen i förhör? Är det så "ni" är uppfostrade att göra?

Jag tror inte heller att JG VET om SD är GM. Däremot har han inte betett sig som någon som vill att sanningen ska komma fram.

Kanske kan han ha något slags samvete (med tanke på sms:et till LW:s son som inte blev så väl mottaget vilket inte är svårt att förstå) ändå och förhoppningsvis väljer att lägga alla kort på bordet innan nästa instans.

Så långt jag kommit i min tillbakablick så väljer du att envist försvara JG men är inte främmande för att ifrågasätta andra av LW:s geokompisar, fruar till dessa mm. Varför är just JG så otänkbar för dig från trådstart så fort någon nämner honom?
Citera
2020-06-13, 10:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Då har du säkert redan läst förklarungen till varför jag försvarade honom. JG har sedan start dömts och misstänkts för sin lojalitet mot SD. För att han inte sagt upp kontakten med SD så snart han häktades första gången. JG har fått utstå mycket skit i tråden från start och det minns du säkert.

Jag har försökt förklara att det handlar om kulturakillnader. JG är den typiske lojale amerikanen som ställer upp för nära och kära. Ni insunierade bl a att JG måste vara skyldig tiil mordet också bara för att han fortsätter umgås med SD, hämtar de med bil från flygplatsen, lånar ut sin torp etc. För mig är det ett tecken på någon som tar hand om vänner i nöd som vi är uppfostrade att göra. Inte ett tecken på att han vet att SD är mördare och försöker skydda honom som en del vill få det till.
I min värld är amerikaner ytligt trevliga men när det kommer till kritan väldigt falska.
Det är JG ett utmärkt exempel på.
Han var inte lojal mot LW, fast han tidigare hade gett sken av att vara hennes vän.
Han var inte lojal mot HD när han ringde polisen för att misstänkliggöra henne.
Trodde inte HD att JG var hennes vän?
I själva verket var det bara en falsk yta han visade.
När det verkligen gäller är det bara SD som existerar för JG.

Citat:
Nu dillar tråden om att JG har kunskap om mordet bara för att han raderar sms. Jag tror knappast der var sådant innehåll som skulle gjort att SD fällts i TR. Kanske bara konversationer med SD om hur trött han är på Lenas hot och trakasserier? Då är det förståeligt att JG inte vill polisen ska se det om han tror SD är oskyldig. Han verkar ju själv ha misstänkt HD med tanke på alla trakasserier och mobbing hon fick utstå från BO.
Även i förhören hos polisen och i domstol visar JG på många sätt att ärlighet inte är en egenskap han har.
Typiskt amerikanskt om jag ska generalisera.

Är det också typiskt amerikanskt att skicka toalettbilder till "kompisar" eller vad ska man annars skylla det avvikande beteendet på?
Citera
2020-06-13, 10:22
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD har enträget försökt med grannkvinnor och barnens kamraters kompisar men ingen har varit intresserad.
Det är svårt att se något attraktivt hos honom.

Är det konstigt om LW som ensamstående har ett aktivt sexliv?
SD är gift och skulle kunna ha haft sex med sin fru, om det inte var så att hon inte var intresserad.
Ursäkten att hon hade underlivsproblem är lite konstig eftersom hon har påstått att hon hade sex med sillen om jag inte tar fel.
Det verkar bara vara när hon är med sin (ex)man som hon har (får) underlivsproblem.
Du minns inte fel. Hanna har erkänt att hon haft sex med fler än bara Sillen, även under förhållandet med Stefan.

Detta är ju en av anledningarna till att hon nog bör oroa sig. Hon har ljugit för och kränkt Stefan ganska grovt. Den största anledningen till oro bör ju dock vara vad som kommer efter strösselförhör och slag i väggen, eller vem av Hanna och den framtida älskarinnan som får leva.
Citera
2020-06-13, 10:29
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De allra flesta i tråden anser väl dessutom, liksom polisen, att mördaren är funnen. Man väntar bara på nästa drag, och nästa. Det här kan bli en följetong som inte tar slut förrän GM får sitt straff.
I dagsläget är det ointressant om BO hade vita eller rosa underkläder.
Ja alltså även Tingsrätten säger ju att mycket talar emot Stefan men att det inte riktigt räckte ända fram. ”Vi hade inget annat val än att frikänna” löd det väl bl.a.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilka "ni" har hävdat att JG måste vara skyldig till mordet? Jag har iaf inte gjort det och inte fått uppfattningen om att någon annan heller gjort så.

För amerikaner är det ok att ställa upp för nära och kära i stället för att berätta sanningen i förhör? Är det så "ni" är uppfostrade att göra?

Jag tror inte heller att JG VET om SD är GM. Däremot har han inte betett sig som någon som vill att sanningen ska komma fram.

Kanske kan han ha något slags samvete (med tanke på sms:et till LW:s son som inte blev så väl mottaget vilket inte är svårt att förstå) ändå och förhoppningsvis väljer att lägga alla kort på bordet innan nästa instans.

Så långt jag kommit i min tillbakablick så väljer du att envist försvara JG men är inte främmande för att ifrågasätta andra av LW:s geokompisar, fruar till dessa mm. Varför är just JG så otänkbar för dig från trådstart så fort någon nämner honom?
Haha ja vad kan det bero på..
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-06-13 kl. 10:32.
Citera
2020-06-13, 10:32
Medlem
Citat:

JellyGray - en typisk lojal amerikan som ställer upp för nära och kära? Ha, tillåt mig småle. Du försvarar ständigt ögontjänaren som vänder kappan efter dit vinden blåser - en typ som återfinns i alla länder och inte har med nationalitet att göra.

J är trogen sin husse för att han är en feg amöba och troligen väldigt rädd för S. Han vet att det inte blir roligt om S skulle bli arg på honom. Därför raderar han fakta han tror kan vara besvärligt för S och det är jätteviktigt för honom att berätta för S att han minsann inte berättat i förhör att S sagt att han skulle ta livet av H för att han planerat ett liv med L. Det handlar om ren feghet - inte lojalitet. Tror jag.
Senast redigerad av Ulanna 2020-06-13 kl. 11:04. Anledning: Dubbelord
Citera
2020-06-13, 10:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Vad man berättar har väl delvis att göra med om man delar åklagarens världsbild eller inte. Ta t.ex. det här med polisens fadäs att beslagta en massa skor för SD, men inte de skor han hade på sig när han anhölls den 15/5. SD kanske berättade det här för JG och skojade om polisens inkompetens. I så fall tipsar nog inte JG polisen om skorna, eftersom han kanske anar att det bara skulle leda till en fortsatt utdragen förundersökning mot en som inte har med brottet att göra. En annan bekant som SD berättade det här för gjorde tvärtom, och ringde och tipsade polisen om skorna. Det var kanske ett riktigt beslut utifrån att den här personen ju trodde att SD var gm.

Vad som är rätt att göra beror väl på om man tror att det kan vara till gagn för utredningen eller om man tror att det tvärtom bara leder fel. I det här fallet ledde kanske skotipset till att förundersökningen mot SD blev ett eller ett halvt år längre än den skulle ha blivit annars, men något särskilt bevisvärde tycks det ju inte ha haft i slutändan.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-13 kl. 10:44.
Citera
2020-06-13, 10:48
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
JellyGray - en typisk lojal amerikan som ställer upp för nära och kära? Ha, tillåt mig småle. Du försvarar ständigt ögontjänaren som vänder kappan efter dit vinden blåser - en typ som återfinns i alla länder och inte har med nationalitet att göra.

J är trogen sin husse för att han är en feg amöba och troligen väldigt rädd för S. Han vet att det inte blir inte roligt om S skulle bli arg på honom. Därför raderar han fakta han tror kan vara besvärligt för S och det är jätteviktigt för honom att berätta för S att han minsann inte berättat i förhör att S sagt att han skulle ta livet av H för att han planerat ett liv med L. Det handlar om ren feghet - inte lojalitet. Tror jag.
Jag vill med bestämdhet hävda att det är förälskelsen i Stefan som förblindar Jerry. Några påstår att Jerry tog avstånd från Stefan i rättssalen men det förbryllar mig. Det enda han gjorde var ju att säga ”sådär gör man inte mot en vän” om hela härvan och sen lämnade han det ändå öppet för en fortsatt relation med Stefan. Hade han varit rädd hade han kunnat sköta detta på helt andra vis. Såhär gör bara inte vuxna heterosexuella män i en samborelation.

Svikandet av Lena
Tipsandet om Hanna
Smygandet med pannlampan
Raderingen av bevis
Bajsbilderna

Det säger fanimej allting.
Citera
2020-06-13, 11:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Vilka förhörs i vilket avsnitt på YT rättegången? preliminär lista - tyvärr skrev jag inte från början och hittar t.ex. inte MT. Litet ologisk placering ibland av förhören.
1-3: SD; 18-21. SD (? bara, ej lyssnat), ja, bara 45 SD (?)
4. UW
5.Socionomen från Gbg
6.Mållganpolis 1 TT
7. SOA
8. T*erese - HD kompis
9. LW granne som inte hörde ngt för att hon sov, SOA, Stefans chef
10. LWs vän Stefan från Stockholm (som bad henne söka skyddat boende i maj) Forensiker om skoavtryck - eller brist på
11. Mållgaspolis2
12.LW vänninna JF
13.SDs polisvän 3
14. Per - granne som mötte SD 12/5 Expressen ang publicering av artikel
15. NW
16. Mgl (LWs tidigare pojkvän)
17. Kvinnlig gckompis och socionom första polis på plats
22. SDs Gckompis
23. KH - lagrade LWs sparade mail och ringde polisen från Kina jag kallar honom KJ, kan ha fel
24. Kar*n- - HD vännina
25. SDs granne Judith och LWs telefonkompis JJ JudiT = klockren!
26. JS (Sill*n)
27. JH (LWs chef) JD, reviewer o LWs vän
28. , 32.35.36,39,40,43,44 rättsläkaren Poliser, forensiker, NFC
29. Supergoof*y (tidigare teammedlem m LW och SD)
30.Dalaans
31. JS (tidigare pojkvän till LW)
33. HÅ (Lw vänninna och GC reviewer)
34. HD
37-38 JG
41. CvMB (vän till LW)
42, Anna - grannen Pers fru

Säg gärna till om jag missat ngn

Lite tillägg.
Citera
2020-06-13, 12:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Kladdkaka, spermafläckar på trosor, tamponger med mera. Om jag ber dig riktigt vänligt skulle du då kunna tänka dig att förklara för mig vart du vill komma med detta, du har ju upprepat detta till den ledes väg.

JG fotograferade sina egna fekalier och därefter transmitterade bilden till sin dödspolare SD och SD själv, gjorde precis lika dant, lika barn leka bäst. Jag tycker faktiskt att det slår ut både kladdkakan, spermafläckarna på LW's trosor samt tamponghistorien.

Mvh/ @JokerMannen

Det som tjatas om är visat i FUP och motsäger ganska tydligt att LW inte "gått vidare" och brutit med SD. Vilket hävdas in absurdum av de som försöker få ett tänkt scenario att passa in i ett scenario att hon skulle dödats för att hon lämnat relationen med SD. Som att försöka passa in en fyrkantig kloss i ett runt hål.
Jag har lite svårt att se vad LW skulle kunna ta för sig som skulle få SD att tappa besinningen så till den grad just då.

Däremot kan jag tänka mig att det blivit en fnurra i någon annan relation där personen genom LWs egna berättelser är väl insatt i vad som varit mellan SD och LW och då haft farhågor att detta också skulle ske vid en brytning?

LWs anmälningar mot SD skedde ju nära i tid med att en ung man på boendet hon jobbade på mördades, så det är väl inte otänkbart att det var mer än relationen med SD som var jobbigt. Hennes kollega beskrev ju mordet som en tung period för personalgruppen, såklart, meningen var väl att mannen som mördades skulle vara i skola om dagarna men var välkänd för att hänga vid Järntorget och krana narkotika i stort sett dagligen.
Citera
2020-06-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
När den pilske kanin-hövdingen och blodsex-kungen SD spände på LW på sin arbetsplats så blodet stod som en fonten i taket, det tycker jag är betydligt värre än ... Ching Chong Tam-pong.

Varför skriver du Citat: "likt en Nordkoreansk gränsvakt" slut citat / Brukar sådana ränna in på dass för att kontrollera sina kollegor ?

Jag tror du har fått tamponger på loftet ?

Det är mycket mycket troligt att SD och HD mördade LW i samförstånd, ta dig en allvarlig fundering på det så kanske du glömmer bort tamponghistorien ?

Mvh/ @JokerMannen

Jag vet inte om nordkoreanska gränsvakter kollar kollegors tampongavfall. Men en läggning till att vara sjukligt kontrollerande underlättar nog en del i yrket.
LW skämtade med en väninna om att hon hade två kränkta vita män när gubben hon låg med i Dalarna blev upprörd då han fick klart för sig att hon fortfarande hade igång förhållandet med SD.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-13 kl. 12:46.
Citera
2020-06-13, 12:39
Medlem
Siameser håller ihop. Det lär en Dunderklumpig JellyGray bli varse, för jag tror inte han kommer erbjudas fortsatt plats i Team Fusk där antagligen S och H cachat vidare på HAX konto, så att S inte ska förlora några cachesviter med häktningstiden.

Jelly rökte sig när han svek siameserna. Han ringde ju polisen och bad dem leta efter L hemma hos H. Om den saken fick nog S veta först när han läste FUP. Den oro Jelly hade i aug -19, som tråden fått ta del av tack vare de hemliga tvångsmedlen som ses i FUP, visar en väldigt skärrad person som mår dåligt över att en trådis skrev att S nog inte alls skulle lita på sin lakej (nåt liknande).

Nu vet S att J svek när han ringde polisen mitt i natten om H och henne ger man sig inte på ostraffat. Det blev L varse efter 17 cacheraderingar = 17 slag. L död och H återloggade sina fuskcacher.

Ordningen återställd. Problemet L är borta och förutsättningarna för en återförening med Isdrottningen förbättrades.

H skickade hjärta till S på hans födelsedag och ser ut att ha slutat umgås med fiskegubben. H tog nyligen en mtb-tur på Sörmlandsleden. Ensam? Nej, knappast. S var nog hennes cachekamrat och snart byts namn på HAX konto till Team Davidss*n igen?

Text från logg 2 juni -20. H eller S råkade skriva "vi". I alla andra loggar (en dj-la massa) från den dagen framställs det som hon varit ensam, men siameser håller ihop..
Även om vi missade en kod så fick vi ihop allt till finalen och det blev en fin promenad dit. 😊

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=1a274956-444a-495c-bd86-c28e3715b4b0

HAX har även köpt reservdelar till SPA:t med någon av BaSoa**. Jag gissar att det egentligen var S och SOA som var på tur.

Hur jobbig L än var, så berättigar det inte ett mord. Hur fn kan J vara så skenhelig att han försöker bli vän med hennes äldsta son på Insta ett år efter mordet? Och hur i helvete tänkte han när han la ut en bild på sig och S*ft med r i p endast några timmar efter att hon hittats? Av vem fick han veta att det var bekräftat L? Visste han om alla anhöriga hunnit underrättats då? Fn, så mycket trolltyg, klant och fjant av den som ser sig som en rättfärdig Captain America.
Citera
2020-06-13, 12:44
Medlem
Citat:
Hon var knappast ärlig med sina avsikter alla gånger heller. Männen förleddes tro att det handlade om mer än bara kortsiktiga romanser. Ytterligare ett beteende som skapar motiv till mord.

Ja, jag tror också det kan vara i båda riktningar. Att en del kanske tog det mer lättsamt, om man såg LW som ett lättsamt vänsterprassel. Och andra tog det mer seriöst. I första fallet kan LW surnat till om hon blev varse det och i andra kan mannen blivit sårad, kanske hånad av LW? När hon beklagade sig över att ligget i Dalarna blivit upprörd över att hon samtidigt fortfarande hade igång förhållandet med SD skämtade hon med en väninna om att hon har två kränkta vita män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in