Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Jag vill pusha för en tidigare uppgift jag hittade för några veckor sedan.
När LaRouche-rörelsen stämde FBI i början på 90talet för att få tillbaka sin anteckningsbok om
MOP efter en rassia (det enda dokument man ville ha tillbaka av en hel container beslagtagit material).
Då svarade domstolen att man fått ordentlig tillåtelse att läsa de hemliga dokumenten (man gick inte endast på FBIs rekommendation) och kan bekräfta att de skulle skada Sveriges förhållande till främmande "vänlig" makt om dessa kom ut. Vi tar det igen, LaRouche kunde inte få tillbaka sin anteckningsbok om MOP då det kunde störa Sveriges förhållande till inblandad vänlig/friendly makt. Det rör sig alltså inte om Sovjet som man aldrig skulle uttryckt sig så om. Frågan är om ens sydafrika räknas som vänlig-makt men troligtvis.
LaRouche överklagade och fick samma besked men förtydligat att juryn verkligen tagit del av de hemliga dokumenten och att det inte var aktuellt att låta dessa flyta omkring och att beslutet var deras.
Var det hela orsaken till LaRouche-rassian?
Påmminner också om tidningsartikeln med upphittad väska från amerikansk polis i sthlm som innehåller uppgifter om MOP skrivna av LaRouche. Denna hämtade av säpo och som bad uppgiftlämnaren glömma alltihop speciellt om de bläddrat i papperna.
Jag fortsätter att gissa.
Skulle man kunna peka ut Sydafrika, kanske
Skulle man peka ut USA,England,Frankrike,Tyskland, Norge ,Danmark eller Finland absolut inte
Ingen svensk regering oavsett partifärg skulle vilja peka ut något av dessa länder med en så allvarlig anklagelse.
Då pekar man hellre ut SE som dessutom är död och inte kan försvara sig, mycket enklare val