2020-06-12, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast nu vet vi ju att utredningen av SB spår och pressen på Donald Forsberg att identifierades fick svaret att peka SB spår mot SE. Det är alltså som jag sa tidigt en desperat avledning.

Var en man Donald dpring inte som en liten flicka... flickan Barbro.
Förhören med Donald måste läsas.

Vore av intresse att också veta vem som frihetsberövades hösten 2018.

Jag förstår att PU varit optimistiska under de här tre åren fram till februari 2020 om uppgifterna stämmer. Något har helt klart hänt sista 3,5 månaderna. De har uppenbart slängt fram en halvdassig powerpoint för att just avleda de känsliga spåren.
Citera
2020-06-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Det är ju fan helt åt helskotta uppenbart att utredningen har arbetat med betydligt fler intressanta spår än svärmorsdrömmen Stig Engström. Vad i helvete var det som gick fel i vägen?

Spåren ledde väl ingenstans, nån kontakt mellan SE och Stay Behind kunde inte hittas, dna stämde inte, osv. Samma sak gällde nog de andra personer som var misstänkta.
Den stora frågan är väl varför åklagaren lät så säker på sin sak i februari när han sa att det fanns teknisk bevisning. Det var inte bara media som blåste upp det utan han sa uttryckligen att mordet var på väg att klaras upp och de hade teknisk bevisning.
Det här känns inte bra alls.
Citera
2020-06-12, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Spåren ledde väl ingenstans, nån kontakt mellan SE och Stay Behind kunde inte hittas, dna stämde inte, osv. Samma sak gällde nog de andra personer som var misstänkta.
Den stora frågan är väl varför åklagaren lät så säker på sin sak i februari när han sa att det fanns teknisk bevisning. Det var inte bara media som blåste upp det utan han sa uttryckligen att mordet var på väg att klaras upp och de hade teknisk bevisning.
Det här känns inte bra alls.
Nej, de har varit på rätt spår under en väldigt lång tid. Precis som Bobos säger så har dessa män försökt avleda det till Stig Engström, och de lyckades.
Citera
2020-06-12, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast nu vet vi ju att utredningen av SB spår och pressen på Donald Forsberg att identifierades fick svaret att peka SB spår mot SE. Det är alltså som jag sa tidigt en desperat avledning.

Var en man Donald dpring inte som en liten flicka... flickan Barbro.
Kan du svara om det är Stay Behind som gjort det eller knarkspaningen? Känns som du blandar ihop lite väl för många kort nu.

Knarkspaningen är redan kontrollerad och klar enligt Dag Andersson.
Citera
2020-06-12, 22:09
Medlem
Citat:
Nej, de har varit på rätt spår under en väldigt lång tid. Precis som Bobos säger så har dessa män försökt avleda det till Stig Engström, och de lyckades.

För konspirativt för mig.
Medger att det är jävligt gåtfullt alltihop så det är inte konstigt att man börjar tro att det är något fuffens i bakgrunden.
Citera
2020-06-12, 22:11
Medlem
Citat:
Det är ju fan helt åt helskotta uppenbart att utredningen har arbetat med betydligt fler intressanta spår än svärmorsdrömmen Stig Engström. Vad i helvete var det som gick fel i vägen?
Jag har redan sagt det för länge sedan. Pressen på och intresset för den påstådda Barbrogruppen besvarades med att plantera historier om SE OCH VAPENSAMLAREN.

DET ÄR FÖRKLARINGEN!

Så utred offentligt Donald och hans polare och den knarkspaningen som jobbade med dem i göra fall. GE kvalificerade oberoende utredare fria resurser att kartlägga allt jag tidigare nämn. Identiteter, var de befann sig, vapeninnehav. Ni kommer att se att det inte är problem att hitta lögner, tillfälle, medel och motiv utan att fantisera som i SE spåret.
Citera
2020-06-12, 22:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Gryningsräder mot flertal personer – beslag och förhör

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Joj78m/nya-detaljerna-ur-palmeutredningen-slog-till-i-gryningsrad

Var detta KPs lösning som han inte fick presentera och tvingades till plan B med SE som nödlösning?
Citera
2020-06-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Dessutom, icke att förglömma, Stig Engström var hela 52 år gammal vid tidpunkten för mordet!

Fyllde 52 två dagar innan mordet, medan mördaren sades vara 30-35 år...

(Som kuriosa blev mamma Ruth 111 år gammal...)

En annan sak är Mårten Palmes vittnesmål av man han såg, som han nu fått till likna Engström
men stämmer inte alls; blå täckjacka är knappas den rock Engström hade:

Bar något under jackan”
Han beskriver en man som står och tittar i ett skyltfönster - som plötsligt börjar följa efter Olof och Lisbet Palme utan att Mårten Palme i det skedet tänker närmare på saken.

Mårten Palme uppger i förhöret att mannen är omkring 40 år gammal, cirka 180 centimeter lång och kraftigt byggd.

Han uppger att mannen bar en "blå täckjacka som var ganska så lång, gick en bra bit ner åt benen". På huvudet hade han en keps med "knäppe till skärmen". Mannen ska också troligen ha burit på ett par stålbågade glasögon.

Mårten Palme uppger att "Grandmannen", som han kommit att kallas, gick en aning framåtlutad och såg ut att ha båda händerna instuckna i jackfickorna alternativt att han "bar på någonting under jackan". Han ska också ha sett "bufflig" ut men "utan att vara sjaskig".
Citera
2020-06-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andman75
Ja, har tänkt på detta scenario. Var det inte Lisbeth som ville ta en promenad efter bion och fönstershoppa? OP ville ta taxi direkt hem. Lisbeth valde vägen till den perfekta platsen för ett mord med optimal flyktväg

Är också inne på det , troligen inte inblandad i själva mordet men helt klart en stor anledning till att mordet inte är löst. Tänk efter nu, i princip samtliga vittnen påstår överhuvudtaget inte att en GM smög upp bakom paret Palme och sköt . Tvärtom så är alla oberoende av varandra överens om att det är ett sällskap på 3 personer innan skotten faller . Lisbeth talar INTE sanning om vad som händer minuten/sekunderna innan skotten!
Citera
2020-06-12, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursäkta mig. Blandade ihop korten.

Ja, utpasseringen sker efter loggning av kortet. Jag hoppas du åtminstone kan hålla med mig och många andra om detta. KP presenterar faktafel på denna punkt.

KP säger dock att loggning av kortet sker i precis anslutning till utpassering av Skandia. Helt fel.

Det sista du skrev visar att du fäster dig vid SE-spåret på helt långsökta resonemang. Det är precis vad du gjort i dessa tre månader i din iver att försvara Filters dumheter.

Du kallar mig mongo och ber mig sedan att ursäkta dina misstag, jag suger på den ett tag.

Du som anser att du vet mer än mig, hur förklarar du att enligt Bergström har SE bara stämplat in en gång och ut en gång den aktuella dagen, trots att han enligt ALG har varit ute och återkommit minst en gång?

Enligt Bergström på Skandia så måste man använda kortet på dörrarna mellan stämpelklocka och reception åt vilket håll man än går, till exempel om man kommer inifrån och bara ska ut i receptionen för att prata med väktarna.

Har du koll på om en sådan passering loggas?

EDIT; Reserverar mig för att det kan vara Häggström istället för Bergström.
Senast redigerad av OY 2020-06-12 kl. 22:16.
Citera
2020-06-12, 22:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
ALG 1986-03-01, sid 210.
Hon återger vad SE säger.
Så frågan blir då med SE som gärningsman... Chansar han på att det kommer blod ur munnen, eller stannar han så pass länge att han ser det, eller återkommer han till brottsplatsen och på nåt sätt ser/förstår det. (Eller säger ALG fel.)

Återigen ett risktagande av en gärningsman att berätta detaljer som lätt kan visa, sig vara fel.

Varför ljuger du? Förhöret hölls 10 juni 1986
Citera
2020-06-12, 22:17
Medlem
Vad är det som säger att inte receptionisten/vakten var i maskopi med SE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in