2020-06-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En gammal tampongbild som inte har med mordet att göra, känns värdelöst att kommentera om eftersom ingen av Ls gamla arbetskamrater har varit offentligt misstänkta eller åtalade för mordet på L.
Jag tänker att det borde väl vara mer intressant att fundera på vad L hade för budskap med (den av S raderade) sockbilden som han glömt i urklipp natten till lördagen samt bilderna på den raderade hjärtformade kakan och loggremsan som de lyckades återskapa från Ls telegram.

Tänk om utredarna inför HR har fått extern hjälp och har lyckats återskapa mer bilder och konversationer?

DET vore intressant!

Det är just det, ointressant i det här fallet, att diskutera underliv fram och tillbaka. Åtminstone för de flesta av oss, medans en del verkar hänge hela sina inlägg till det ämnet på ett eller annat vis. Givetvis är det en intressant tanke med återskapad data från de tre suddgummina! Speciellt när åklagaren säger sig ha ny info inför hovrätten. Om inte annat så är jag övertygad om att återskapning kommer ske i framtiden precis som med allt annat som påstås vara oknäckbart i nuläget.
Fram tills dess att vi vet vad de tre rensade ur sina mobiler får vi anta att det var material som på något sätt är kopplat till mordet eller planeringen av detsamma. Och av den anledningen ska vi hålla blåslampan igång på dem även om det sker utanför den här tråden.
Citera
2020-06-12, 18:22
Medlem
Smhfs avatar
[quote=Ulanna|71928676 En gammal tampongbild som inte har med mordet att göra, känns värdelöst att kommentera om eftersom ingen av Ls gamla arbetskamrater har varit offentligt misstänkta eller åtalade för mordet på L.
Jag tänker att det borde väl vara mer intressant att fundera på vad L hade för budskap med (den av S raderade) sockbilden som han glömt i urklipp natten till lördagen samt bilderna på den raderade hjärtformade kakan och loggremsan som de lyckades återskapa från Ls telegram.

Tänk om utredarna inför HR har fått extern hjälp och har lyckats återskapa mer bilder och konversationer?

DET vore intressant![/QUOTE]

Allt som står i FUP har med mordet att göra, varför tror du vittnena blir förhörda, är det för skojs skull det finns en FUP?
Vittnena har rätt att lämna sina synpunkter om offret, som kan vara negativa saker som kommer fram om offret, av olika vittnen, som inte alltid är så trevligt.

Ska bara de positiva sakerna om ett offer spegla bilden?

Om du tycker det är värdelöst att kommentera varför gör du det då?

Nu svarade jag på firebirds inlägg till mig, du kanske missade det.
Citera
2020-06-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja. Därför att jag tycker att det är uppenbart
vilken idiot SD är. Det är väl alla överens om?
Inte mycket att diskutera

Det fanns ingenting LW kunde göra för att
ändra på honom. Den enda hon kunde ändra
på var sig själv. Det enda hon kunnat göra var
att bryta kontakten med honom helt. Men det
ville hon inte. Hon t.o.m. vägrade. Trots att SD
valde HD när han blev tvungen att välja mellan
dem. De flesta skulle nog bli ledsna, arga,
besvikna, bittra i hennes situation och säkert
beklaga sig för sina vänner.
Men de flesta har väl så pass mycket stolthet
att de inte tvingar till sig fortsatt kontakt utan
accepterar mannens val? Men inte LW. Hon
vägrade att bli dumpad, vägrade att acceptera
att hon blivit manipulerad och utnyttjad. Hon
skulle ha honom i vilket fall som helst. Hon
kunde inte fatta eller acceptera att SD valde
HD framför henne.
Kvinnor som lever i destruktiva relationer har
bara ett val; lämna och bryta. Annars
accepterar de att bli behandlade som skit och
då är det deras val.

När dumpade SD sin LW? LW var på väg till Norge och SD o. HD till USA. Samtidigt sa LW att hon nu är fri från SD. Det tycker jag tyder på att LW accepterade situationen. Menar du att LW ändå klamrade sig fast vid SD? Men gjorde SD det? Antagligen måste du mena att LW ljög.
Citera
2020-06-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Allt som står i FUP har med mordet att göra, varför tror du vittnena blir förhörda, är det för skojs skull det finns en FUP?
Vittnena har rätt att lämna sina synpunkter om offret, som kan vara negativa saker som kommer fram om offret, av olika vittnen, som inte alltid är så trevligt.

Ska bara de positiva sakerna om ett offer spegla bilden?

Om du tycker det är värdelöst att kommentera varför gör du det då?

Nu svarade jag på firebirds inlägg till mig, du kanske missade det.

Absolut har vittnena rätt att ge sin version av LW, precis som andra vittnen har rätt att ge sin version av SD den fökräcklige.
Citera
2020-06-12, 18:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men JG har väl sina dubier om SD är skyldig till mordet. Det visar sig i deras konversationer där JG är väldigt orolig för att det kan vara SD som är skyldig till mordet. Se FUP.

Det är skillnad på att ha dubier och direkt kunskap om vem som är mödare. Jag tror att varken JG eller HD har sådan kunskap varken vem mördaren är eller hur mordet gick till. Så hur de skulle "ta bladet från munnen" och se till att SD döms är för mig en gåta.

På en del skribenter låter det som att JG och/eller HD har filmat mordet men vägrar lämna över videobeviset till polisen. De uppmanas ständigt att gå till polisen så att SD kan dömas. Ja, som om det skulle räcka med några ord om ev dubier och misstankar från dem när inte ens en FUP på 14k sidor dög för TR.
Senast redigerad av Rosamund 2020-06-12 kl. 19:04.
Citera
2020-06-12, 19:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, tror du tänker rätt. Jenny bekräftar ju att L är en skärpt och begåvad person. Lena talar till och med om sig själv som smart, till skillnad från Hanna. Abstrakt tänkande är en fördel i livet samtidigt som en pastor som saknar mognad och erfarenheter som gör att de kan relatera till, känna medlidande med, visa empati och omsorg med andra människor knappast kan bli vidare förtjänstfulla eller nyttiga i verksamheten.

Att förakta människor och dessutom pyssla med integritetskränkningar som man dessutom lyckas rationalisera bort, eller skaka av sig med lätthet är ju som du säger mobbning. En kultur hon verkar väl förtrogen med. Gäller även fler än H.

Har du ett problem med en person kommunicerar du väl, du sprider väl inte ärekränkande material om andras menstruation? Eller känner du att förnedring och förlöjlande är korrekt sålänge det är du själv som handlar? Om man tycker att Esthers pojkvän saknar pengar för sin livsföring hos Wesströms när han hälsar på och man inte vill göra utlägg för honom, då får han väl åka hem. Eller börjar du beskriva en ungdom eller ung vuxen som en fattig looser för din väninna? Osv.

Så jag menar att det finns säkert många sätt att se på vad smarthet egentligen är. Verkligt smarta personer kanske inte delger hela världen sina tillkortakommanden och förväntar sig förståelse och uppmuntran? De kanske inte informerar polishuset om att de inte markerar gränser mot sin "stalkare" och därefter faller i gråt över bemötandet?
Det menar jag tyder på brist i värderingssystemet som är bra mycket viktigare än om du förstår djupen i Guds imnipotens eller kan förstå hebreiska derivata eller bildspråk i GT. Bäst är väl att kunna både och i pastorsämbetet.
Så du ska göra det ena, utan att försumma det andra.

Ja något ditåt. Hon verkar ibland gå längre än att hon "inte förstår" att hon beter sig illa mot andra, dvs det verkar avsiktligt. Sedan finns det ju människor som kan vara burdusa av en slags klumpighet, brist på uppfostran eller diagnos som inte menar att såra men jag tror inte LW vare sig var dåligt uppfostrad eller led av aspberger eller liknande. Hon missar snarare uppförandekoder för att andra människor inte intresserar henne. Eller om det är en bristande självkänsla som hon försöker kväva genom att försöka hävda sig?

Avd9 spekulerade i att hon söker drama, något kan väl ligga i det men ett aber med det är ju att hon i vissafall inte verkar vilja kännas vid saker hon villigt deltagit i, hon passar inte i sin egen självbild och inte heller den bild hon verkar uppfatta att andra har av henne. Människor som så att säga har blanka ytor i såväl vad de själva vet om sig som vad de antar andra vet* brukar inte må bra och dessutom ha bristande förmåga att komma till rätta med problematiska situationer. Ville hon ha drama hade hon väl inte gått till polisen och gnällt om att hon är rädd att det ska komma ut att pastorn ligger med gifta grannen? Men inte säga något om att han skulle hotat att döda henne som hon sagt åt en del bekanta trots att detta väl kan vara mer att jobba med för rättsväsendet.

* Med vad en person antar andra vet om den menar jag inte en paranoia utan syftar på den uppfattning av att andra vet vem jag är i den aspekt som kan ge en grundtrygghet, att inte ständigt måsta låtsas vara offer, stark, liten etc. Att inte bli ett med förljugen fasad även om man självfallet sällan blottar sig fullständigt för allt och alla, för sin egen och andras skull.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-12 kl. 19:13.
Citera
2020-06-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är skillnad på att ha dubier och direkt kunskap om vem som är mödare. Jag tror att varken JG eller HD har sådan kunskap varken vem mördaren är eller hur mordet gick till. Så hur de skulle "ta bladet från munnen" och se till att SD döms är för mig en gåta.

Jag skrev inte att JG har DIREKT kunskap om mordet. Utan att han var orolig för att SD är mördaren. De känner varann väldigt väl. Han kan inte bara gripa sina misstankar ur luften utan har säkert fog för sina misstankar. Sedan att de tar bladet från munnen och berättar vad de vet, det tror inte jag heller (kanske). Tror du att någon över huvud taget tar bladet från munnen i HR? Du kan vara övertygad om att det blir nya vittnesförhör i HR. Då måste vittnena hålla tungan rätt i munnen, om det inte ska gå åt pipan för SD.
Citera
2020-06-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var väl en sådan humor dom hade, JG skickade väl bilder till fjollan när han sitter på toaletten, Minst lika vidrigt som tampongen kan man tycka.

Nä. Inte på långa vägar att två personer som känner varandra ganska väl och fullt ut valt själva att umgås just för umgängets skull har sunkig humor. Jämfört med tanten som chefen ofta får ha samtal med för hon är en pest på arbetsplatsen.
Citera
2020-06-12, 19:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
När dumpade SD sin LW? LW var på väg till Norge och SD o. HD till USA. Samtidigt sa LW att hon nu är fri från SD. Det tycker jag tyder på att LW accepterade situationen. Menar du att LW ändå klamrade sig fast vid SD? Men gjorde SD det? Antagligen måste du mena att LW ljög.

Hon sa hela tiden olika till olika personer
beroende på vad de ville höra. Det borde du
veta vid det här laget. Hon sa att SD var elak
men att hon inte vågade lämna honom
samtidigt som hon stalkade honom och
hotade honom om att inte gjorde allt hon
krävde. Har du inte läst deras chatthistorik det
sista året?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-12 kl. 19:28.
Citera
2020-06-12, 19:16
Medlem
Citat:
En gammal tampongbild som inte har med mordet att göra, känns värdelöst att kommentera om eftersom ingen av Ls gamla arbetskamrater har varit offentligt misstänkta eller åtalade för mordet på L.

DET vore intressant!

Min önskeåterskapning är vem som loggat in på LWs konto, hur, och vad som gjordes där straxt efter 05 den 15onde.

Sockbilden är mysko. Men eftersom de känt varandra länge och gillade gåtor båda två kan det vara en kod som vi har ungefär lika stor chans att gissa rätt på som en drömbild. Varför raderades den? Knappast för att polis skulle sett den. Kanske var det viktigt att HD inte såg den, kanske bara platsbrist? ( fast det faller ju eftersom han tog väldigt många bilder utanför polishuset sedan).
Citera
2020-06-12, 19:23
Medlem
Citat:

DET vore intressant!

Tampongbilden är antagligt inte tillräckligt starkt för att vara ett realistiskt motiv för mord. Men det visar att BO struntar i normala uppförandekoder. Jag menar folk har i tråden diskuterat SDs töntiga skämt på sin arbetsplats. Men här har vi ett BO som är en vandrande konflikthärd på arbetsplatsen som chefen får ha återkommande samtal med för detta. Men det stör väl att behöva inse att ett kvinnligt BO visat kapacitet att bete sig avskyvärt och att problem i BOs relationer med andra kan bero på BOs brister, och speciellt mot andra än den man vill hålla som MGM. Men det kanske var SDs fel att LW inte kan visa vanligt folkvett mot sina kollegor?
Citera
2020-06-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja något ditåt. Hon verkar ibland gå längre än att hon "inte förstår" att hon beter sig illa mot andra, dvs det verkar avsiktligt. Sedan finns det ju människor som kan vara burdusa av en slags klumpighet, brist på uppfostran eller diagnos som inte menar att såra men jag tror inte LW vare sig var dåligt uppfostrad eller led av aspberger eller liknande. Hon missar snarare uppförandekoder för att andra människor inte intresserar henne. Eller om det är en bristande självkänsla som hon försöker kväva genom att försöka hävda sig?

Avd9 spekulerade i att hon söker drama, något kan väl ligga i det men ett aber med det är ju att hon i vissafall inte verkar vilja kännas vid saker hon villigt deltagit i, hon passar inte i sin egen självbild och inte heller den bild hon verkar uppfatta att andra har av henne. Människor som så att säga har blanka ytor i såväl vad de själva vet om sig som vad de antar andra vet* brukar inte må bra och dessutom ha bristande förmåga att komma till rätta med problematiska situationer.

* Med vad en person antar andra vet om den menar jag inte en paranoia utan syftar på den uppfattning av att andra vet vem jag är i den aspekt som kan ge en grundtrygghet, att inte ständigt måsta låtsas vara offer, stark, liten etc. Att inte bli ett med förljugen fasad även om man självfallet sällan blottar sig fullständigt för allt och alla.

Det här inlägget, liksom hundratals andra, pekar inte på någonting som för diskussionen framåt om vem som mördat LW. Alla inser väl inte vad andra tror sig veta om just dig. Spekulationer förekommer alltid. Och då menar jag inte "på den uppfattningen av att andra vet vem jag är i den aspekt som kan kan ge en grundtrygghet, att inte ständigt måste låtsas vara offer, stark, liten etc." (Citat från dig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in