Nu vet vi i alla fall att det fanns män med walkie-talkies i närheten av Palme hans sista timmar. Dessa är identifierade. PU har haft en dialog med dessa via ombud. Vi vet inte vilka dessa är men de har uppenbarligen "högre rang" än PU och behöver inte svara på frågor om de inte har lust. Vi vet inte vilka dessa är men att de har någonting med sveriges hemliga försvar att göra (och befriar dom från att delta i en mordutredning) är självklart.
Det är ett steg frammåt. Tidigare har man ju förnekat existensen av dessa individer. Nu vet vi att de finns.
Jag tror att lösningen finns här. Det behöver inte vara så men nog ser det misstänkt ut när saken aldrig utreds. Dag anderssons kritik är försiktig men intressant. hans avgång likaså.
Jag är pessimistisk om framtiden. Jag har svårt att se att sanningen skall sippra ut ur denna krets. Det finns inte heller någon dc-3 att hitta. Det skulle förvåna mig om man lämnat något pappers-spår efter sig.
Ett annat uppslag är piketbussen från södermalm uppe på brunkebergsåsen. Kan det bara få en olycklig slump. Och när piketkollegan ber om sambandstjänst just denna natt. Alltså vad skulle oddsen vara om det gick att spela på?
Jag tror inte det är i egenskap av några hailande poliser i så fall utan om de möjligen är knutna till någon försvarsgrupp. Men hur har det gått sedan för dessa poliser? Det borde väl ge en fingervisning?
SE är ju bara ett annat tänkbart uppslag. Det är mycket som inte stämmer om hans utsaga - ja! Men allt pekar ju snarare på mytomani. Att kalla någon för mördare på så lösa grunder?
Rörde sig i Palmefientliga kretsar = bodde i Täby och läste SVD