2020-06-11, 19:40
Medlem
Coronavirus live news: Bahrain says 44% of asymptomatic cases are infectious
(The Guardian)

Borde meddelas omgående till Tegnell och regeringen!!!!!
Citera
2020-06-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
De siffrorna skulle jag säga att det finns stor anledning att tvivla på. Ett mer rimligt antagande - i min mening - är att det är just 5% av invånarna i Sverige som smittats.
Varför just 5% varför inte 3% eller som jag tror mellan 12 och 20%?
Citera
2020-06-11, 19:41
Medlem
Citat:
De siffrorna skulle jag säga att det finns stor anledning att tvivla på. Ett mer rimligt antagande - i min mening - är att det är just 5% av invånarna i Sverige som smittats.
Däremot är det ju betydligt fler än fem procent som exponerats för SARS-CoV-2.
Citera
2020-06-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Antalet döda följer antalet insjuknade..
Ja till viss del men de de flesta insjuknade registreras ju inte ens eftersom de vårdar sig själva hemma.
Citera
2020-06-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Precis som man sätt läkare berätta i media så går covid-19 vård nu på rutin. Man behandlar patienter med blodförtunnande redan från start etc. Detta var ett helt nytt virus. Erfarenhet hjälper och man ser nu vad som ger bästa resultat. Nya riktlinjer dras upp. Självklart kommer dödligheten gå ner med tanke på detta inom sjukvården.

Diskussionen började med frågan varför kurvorna ser helt annorlunda ut i t.ex. Skåne jämfört med Stockholm om inte immunitet är en betydande faktor, bättre behandlingsrutiner förklarar knappast skillnaden om det inte är så att läkarna i Malmö vägrar ta till sig ny kunskap på området
Citera
2020-06-11, 19:45
Medlem
kansascityshuffles avatar
Högsta antalet nyanmälda under ett dygn.
https://www.svd.se/senaste-nytt-om-coronalaget--folj-direkt

Sverige...
Citera
2020-06-11, 19:46
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Däremot är det ju betydligt fler än fem procent som exponerats för SARS-CoV-2.
Ja, där är juryn fortfarande ute, och som jag tidigare förklarat skulle det reda ut en del av de matematiska knutar som uppstår när man försöker få ihop vad som egentligen skett.

Att många blir exponerade för viruset med en tidigare grad av immunitet (T-celler..?) skulle förklara de knutarna, så där är jag minst sagt öppen.
Citera
2020-06-11, 19:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja till viss del men de de flesta insjuknade registreras ju inte ens eftersom de vårdar sig själva hemma.
FHM trams, mängden smittade var i april runt 5 %.
Citera
2020-06-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror du räknar rejält tokigt.

Mina beräkningar grundas på en artikel i Nature (den främst vetenskapliga tidskriften i världen):

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2405-7

Reproduktionstalet för Sverige räknar jag med vara runt 0,9 sedan slutet av mars, om detta är nog de flesta överens.

Har du några andra beräkningar över reproduktionstal får du gärna presentera dem.
Citera
2020-06-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Diskussionen började med frågan varför kurvorna ser helt annorlunda ut i t.ex. Skåne jämfört med Stockholm om inte immunitet är en betydande faktor, bättre behandlingsrutiner förklarar knappast skillnaden om det inte är så att läkarna i Malmö vägrar ta till sig ny kunskap på området

Immunitet är en given faktor i Stockholm. Det begriper väl även de mest enträgna alarmisterna? Frågan är bara hur stor del faktorn är. Personligen tror jag rätt folk blivit exponerade. Vårdpersonal, lärare, etc. Folk som inte kunnat sitta med laptopen på verandan under våren utan tvingats ut i smittans Sverige.
Citera
2020-06-11, 19:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
FHM trams, mängden smittade var i april runt 5 %.

Och ingen har blivit smittad sedan April?
Citera
2020-06-11, 19:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Hur sjukt det än kan låta så inträffade det dagen efter jag annonserade att det bara var en tidsfråga innan detta skedde.

Igår 10 Juni hade Sverige 1,427 nya smittade. UK hade 1,003.

Låt det sjunka in.
Britterna vågar väl knappt gå utanför dörren för att få bli testade. Varför skulle de ta den risken? Svenskarna är överlag modigare och trallar glatt iväg till vårdcentralen glada över att få göra en liten utflykt. Förstår inte hur du ens kan komma på tanken att jämföra de två kungarikena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in