2020-06-11, 18:30
Medlem
FurirRevaers avatar
Presskonferensen understryker ju bara ännu mer hur ohjälpligt Holmér förstörde utredningen. Medvetet eller omedvetet skapade han sådana skador i utredningen att vi står där vi står idag.

Även Ölvebro och Helin mfl bär stor skuld för detta misslyckande för även efter CP:s friande i hovrätten fanns möjligheten till omtag, att på allvar gå till botten med sådana som SE mfl uppslag.

Störst skuld har dock Ingvar Carlsson. Han lät Holme'r och Ebbe hållas. Han kunde gjort något åt eländet men ville inte, kunde inte. Varför?

Så här finns mycket kvar att göra i. Jag hade hoppats på åtminstone en 70-80% lösning men detta är ju i bästa fall 50/50. Och då finns det jobb kvar att göra.

Spanare och övervakare, knattegrupper och barbromänniskor. Om de inte hade med mordet att göra, vad gjorde de därute?

Alf Enerström som tydligen skulle parkera om bilen just då enligt exet? Exet som gav honom alibi men nu alltså tagit tillbaka alibi så de allra största palmehataren har ett par okänd timmar, timmar då mordet begicks.

Alla rykten, Dahlgren och Lingärde mfl. Vart tog allt det vägen?
Citera
2020-06-11, 18:33
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rädsla, knappast. Snarare nedlåtande uppfattning om GW.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han är en skrävlare med behov att orera. Här är högst delaktig till att ha skapat ohemula förväntningar inför det som skedde igår. Ha skröt upp KP något så in i helvete och menade att när KP säger något då är det substans. Det i sin tur gjorde ju att media hakade på och skrev upp det ännu mer.
1. Skriv inte GW, skriv LGWP eller vad fan som helst! Gunnar Wall är GW.

2. Du har helt rätt i ditt omdöme, Persson är Sveriges mest överskattade människa. En självspeglare, skrytmåns, fd rövslickare och moraliskt moras.

3. Var det inte Persson som bad åklagare Petersson i teve att sakta i backarna när Petersson utlovade en lösning? Kan det ha varit i SVT Veckans brott februari 2018? Eller var det senare, i TV4?
Citera
2020-06-11, 18:34
Medlem
kyrkstockens avatar
Kära vänner:
Så vitt jag förstår har de finska flickorna inte pekat ut anti avsan. Det är Sven Aner som dragit den extremt osäkra slutsatsen. Flickorna har sagt att de pratade med en man med walkie-talkie som de visste var polis, visste talade finska och tränade på ett gym i upplands-väsby (om jag minns rätt). De har aldrig pekat ut AA.
Sven Aner har väl backat från AA och själv sagt att han blev lurad.
(AA blir nu bara en tänkbar skytt, precis som CP, SE och jag själv).

Är historien sann är det med all sannolikhet mördaren de pratat med och PU har aldrig uträtt saken.

Men på sveavägen passerar samtidigt ett ungt par och dom ser inte de finska flickorna eller mannen. Men de finska flickorna har sett det unga paret passera
Citera
2020-06-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Menar du att han inte är trovärdig eller att han hördes i gamla utredningen?
Jag menar att han inte används i den argumentation KP för.

Jag menar att han på rak fråga om han har sett Stig E (beskriven via signalement) svarar citat:

”Ja där är man ju influerad av vad man hört och sett i massmedia. Där ha man ju egna teorier. Jag vet inte att jag sett honom på platsen” osv

Du får läsa själv och bilda dig en uppfattning. Jag är klar med att LL efterhandskonstruerar att han sett Stig E.

För övrigt är jag övertygad om att Stig E inte mördande Palme
Citera
2020-06-11, 18:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Presskonferensen, är KP nervös i sin person. Han såg ut som sju svåra år och skakade. OM han har haft tre år på sig och skall leverera "lösningen" så borde han tämeligen ha självförtroende.

Han utstrålade mycket starkt självförtroende och utlovade en lösning nyss men igår var det en helt annan KP, osäker, ingen yrkesstolthet och missmodig. Något har uppenbarligen hänt på väldigt kort tid. Vad det kan vara kan vi bara spekulera kring bortsett att vi vet att han försökt förankra sin lösning hos högre makt innan den presenterades.
Citera
2020-06-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Finns det någon vänlig själ som har tillgång till Anna Hages bok som kan kolla om detta citat stämmer?

"Ja hon skriver själv i boken att hennes granne eller kompisens granne (någon granne i alla fall) som va polis sagt att även om hon såg GM så skulle hon inte säga det eftersom det då skapades en hotbild mot henne. Efter det sa hon att hon inte sett GMs ansikte, men som hon skrev i boken: "men det gjorde jag"."
Har kollat lite snabbt men hittar bara att hon säger att hon inte såg ansiktet men hon såg mördaren springa därifrån.

För övrigt, har man lite sunt förnuft och är insatt i fallet inser man att SE inte är GM. TP är en stor bebis. Att se honom genomföra sin teori i Veckans brott....ja, det är verkligen tragikomiskt. Det är som en dålig sketch. Det skulle kunna vara ett humorprogram, eller en film. Jag ser framför mig Henrik Dorsin gestalta SE med drag av rollkaraktären Ove i Solsidan.

KP har ju varit en kompetent åklagare tidigare men i det här fallet är han ganska naiv, eller styrd.
Nånting är fruktansvärt fel och jag är jäkligt trött på det.
Citera
2020-06-11, 18:45
Medlem
HailToTheKings avatar
Kan inte låta bli att undra vad fan utredarna höll på med under så många år. SE tog livet av sig år 2000 och då hade dom haft 14 år på sig att utreda honom grundligt men så verkar det inte gått till? Är det bara inkompetens ifrån polisens sida eller ligger här en hund begraven? Är inte direkt förvånad över att det dyker upp konspirationer. Är själv väldigt nyfiken på walkie-talkie snubbarna.
Citera
2020-06-11, 18:48
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailToTheKing
Kan inte låta bli att undra vad fan utredarna höll på med under så många år. SE tog livet av sig år 2000 och då hade dom haft 14 år på sig att utreda honom grundligt men så verkar det inte gått till? Är det bara inkompetens ifrån polisens sida eller ligger här en hund begraven? Är inte direkt förvånad över att det dyker upp konspirationer. Är själv väldigt nyfiken på walkie-talkie snubbarna.

Ja om det var SE hade han sannolikt hjälp av Stay Behind (med kontor i Skandiahuset) och dess resurser, och jag tror att folk med koppling till SB var inblandade i utredningen och såg till att fokus leddes bort från SE och att denne stämplades som en harmlös tokstolle.

Anledningen till att vi fått skämmas så mycket över utredningen genom åren kan alltså vara att den varit infiltrerad från första början.
Senast redigerad av vinbra 2020-06-11 kl. 18:56.
Citera
2020-06-11, 18:48
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
KP sa på presskonferensen att inget vittne har sett SE på mordplatsen. Men cheva-mannen säger in intervjuer att han har gjort det, att han har sett honom strax efter att mördaren springer.
Har han fått några frågor på det?
Citera
2020-06-11, 18:49
Avstängd
staticages avatar
Min fråga är varför Löven känner att det är dags att städa undan alla spåren?
Själv tror jag på sydafrika spåret.
Löven har själv varit nere och krånglat där bere.
Vilken relation hade stefan till Palme under 80-talet då Palme levde??
Stefan umgicks ju med en välkänd mördare och krimunell,som han sedan tyckte det var bra att ha med ner till sydafrika i Jas-mut härvan där.
Citera
2020-06-11, 18:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Ja, sönerna kan vi tyvärr inte sätta så mycket tilltro till. Det handlar givetvis om så mycket mer för dem än ett statsministermord.
Sönerna har väl iofs tagit del av utredningen på ett sätt som allmänheten inte har.

CP kan läggas till de 134 personer som erkänt mordet på OP, fälldes av TR och det är alltså inte konstigt om det fanns en viss övertygelse om att han var mördaren: https://www.expressen.se/nyheter/pettersson-ville-erkanna-for-marten/
Citera
2020-06-11, 18:57
Medlem
HailToTheKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Ja om det var SE hade han sannolikt hjälp av Stay Behind och dess resurser, och jag tror att folk med koppling till SB var inblandade i utredningen och såg till att fokus leddes bort från SE och att denne stämplades som en harmlös tokstolle.

Ja det här är något att spana in lite mer på. Jag menar, hela tiden har dom varit inne på pundaren CP och tydligen var ju SE alkoholist och teorin har ju varit att någon av dom på impuls genomfört ett statsminister mord och klarat sig undan dom hela vägen. Det låter ju snarare som att det är personer som skulle torskat totalt inom loppet av ett par timmar.

Nä, någon har fått hjälp från högre instanser. Finns nog en hel del intressant i FUP som skulle väcka en hel del frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in