2020-06-11, 08:06
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Hur kunde Stig checka ut från Skandia och på bara några minuter dra slutsatsen att Palme saknade livvakter o sedan skjuta??? Orimligt allting...
Nu tror jag ju inte ett dugg på att SE ensam är gärningsmannen, men det är ju inte orimligt att han lämnat jobbet tidigare för att hämta middag och då sett Palme gå in på biografen. Tillsammans med maten hämtar han sin revolver som han haft i sin bil. Därefter går han in på kontoret, äter mat, väntar tills tiden då biofilmen slutar, går ut, pangar. Eller jo förresten.. det är som du säger orimligt.
Citera
2020-06-11, 08:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Goebbels
Vad tror ni skulle hända om man hittar den revolver CA hade? Kommer den att provskjutas eller struntar man i det i och med att förundersökningen är nedlagd?

Mordet preskriberas ju inte. Således kan utredningen tas upp igen om det framkommer ny bevisning.
Citera
2020-06-11, 08:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Naturligtvis så bör den ju undersökas monumentalt.

Krister Petersson bör fortfarande anmälas för förtal av avliden.
Kan vem som helst göra det?

En sådan anmälan kommer att lämnas utan notis. Det har gått så pass länge sedan mordet. Det är de anhöriga som måste anmäla. Du kan inte göra det om du inte är anhörig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-06-11 kl. 08:10.
Citera
2020-06-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Nu tror jag ju inte ett dugg på att SE ensam är gärningsmannen, men det är ju inte orimligt att han lämnat jobbet tidigare för att hämta middag och då sett Palme gå in på biografen. Tillsammans med maten hämtar han sin revolver som han haft i sin bil. Därefter går han in på kontoret, äter mat, väntar tills tiden då biofilmen slutar, går ut, pangar. Eller jo förresten.. det är som du säger orimligt.
Visst, men livvakter? Även om han inte såg några livvakter vid Grand jag menar checka ut, bestämma sig för att skjuta det saknas livvakter nej man gör inte allt detta på några minuter.... Det rimliga är ju att tro det finns livvakter längre bort!!
Citera
2020-06-11, 08:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Men det vapen man testat kom väl från vapensamlaren och var väl ganska intakt, ändå kunde man inte säga varken bu eller bä.
Men jag kan ju ha fattat fel, förstås.

Man testar 788 vapen. Sedan kommer man på att det är ogörligt... Vem bestämde det?
Hux flux är det inte möjligt avgöra en koppling vapen - kula. Nej, rikets säkerhet går före sunt förnuft.
Citera
2020-06-11, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
En sådan anmälan kommer att lämnas utan notis. Det har gått så pass länge sedan mordet. Det är de anhöriga som måste anmäla. Du kan inte göra det om du inte är anhörig.

Okay..stackars Stig har nog inte tillräckligt engagerade släktingar för det..men jag hoppas jag har fel.

Borde för övrigt inte Krister Peterssons hjärna efterlysas?
Senast sedd omkring år 2017.
Citera
2020-06-11, 08:15
Medlem
Var Stig I en grupp borde Palmespanarna hittat något kring det. Nej sanningen är nog att sanningen skall döljas till varje pris.
Citera
2020-06-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man testar 788 vapen. Sedan kommer man på att det är ogörligt... Vem bestämde det?
Hux flux är det inte möjligt avgöra en koppling vapen - kula. Nej, rikets säkerhet går före sunt förnuft.

Det är inte tillrådligt att tro någonting av vad två lallande idioter säger.
Jag tror inte ett ord av vad KP och HM säger.
Man kommer närmare sanningen på det sättet.
Citera
2020-06-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag kan inget om vapen och ammunition så därför har jag en fråga till er kunniga angående detta. Man pratar om Metal Piercing ammunition, alltså metallbrytande ammunition. Men hur kan då kulorna vara så demolerade efter att bara ha gått igenom Palmes kropp. Visserligen har de slagit därefter i gatan, men ändå?

Det där med "Metal Piercing" ska nog tas med en nypa salt. Ammunitionen ifråga har helt enkelt en blykula med mantel i kopparlegering. Om jag förstå saken rätt marknadsfördes den på 60/70-taletfrämst mot poliskårer, med motiveringen att den skulle kunna skjuta igenom bildörrar (vilket de flesta kulor redan klarar. Tunn bilplåt står inte pall för speciellt mycket).
Vidare klarar de att passera ett mjukt mål utan alltför mycket deformation, men inte hårdare material såsom gatsten eller husfasader.
När man idag talar om pansarbrytande ammunition avses snarare kulor med kärna av hårt stål eler tungsten.
Citera
2020-06-11, 08:20
Medlem
p.norths avatar
Nu hängde jag inte med svängarna riktigt,
Bakdörren på Skandiahuset larmades?
Yvonne vittne möte GM?
Citera
2020-06-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics

Bröderna Mozart började 21.15, så för att ha sett dem måste SE ha varit ute vid den tiden eller strax därförinnan.
Men väktaren i Skandiahuset, ALG, är i förhör säker på att han kom in efter att ha ätit vid 20.10. Så tidigt finns det ingen sannolikhet att han ska ha sett Palme ute.
Citera
2020-06-11, 08:25
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vem har påstått att det ska levereras ett mordvapen och var framgår det? KP har aldrig sagt det.

Sedan att Daniel Suhonen yrade om det på Twitter är ju bara uppmärksamhetssökande spekulation

Var ju inte bara Suhonen. Det cirkulerade runt dom uppgifterna i media sedan i Februari och GW påstod det dessutom efter att han tolkat KP’s ord om ”avgörande teknisk bevisning”.

Ett långt steg alltså till den stammande, uttorkade, figuren med flackig blick som inte kunde möta blicken hos garvade insatta journalister som Borgnäs och Wall.

Var ju så misstänkt att jag förväntade mig att Melander skulle hoppa upp och säga att vi var med i dolda kameran.
Senast redigerad av Krakem 2020-06-11 kl. 08:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in