2020-06-10, 18:59
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

#Freetrazke.

Vilken timing att va avstängd

Va fan? Skall jag behöva dra hela Häcken oket själv? Orimligt!!!

HLM!
Häcken Lifes Matter!
Citera
2020-06-10, 19:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Va fan? Skall jag behöva dra hela Häcken oket själv? Orimligt!!!

HLM!
Häcken Lifes Matter!

Passa dig, det är mycket smitta här speciellt Ohörsamhet. Nu har Welcome to reality också smittats men är nog tillbaka om en vecka.
Citera
2020-06-10, 20:16
Medlem
mikeymikeys avatar
Snart dags för konstigaste allsvenskan någonsin. Är det bara Malmö och eventuellt Hammarby som är favoriter?
Blir ju spännande hur hemmaplans fördel påverkar.
Kan det bli så att alla nykomlingar klarar sig tack vare detta?
Många frågor.
Citera
2020-06-10, 21:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Fyra varningar. Det är vad som krävs för att bli avstängd i svensk elitfotboll säsongen 2020.
Detta sedan man infört en tillfällig regel.

Är detta tillräckligt eller skulle det vara fem varningar istället eller ännu fler.
Citera
2020-06-10, 21:28
Medlem
knullklassons avatar
Har något allsvenskt lag spelat träningsmatch nyligen, i så fall vilket/vilka?
Citera
2020-06-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
O ja. Förlorar vi mot ÖSK i premiären väntar ångestmatcher i form av Norrköping hemma, Hammarby borta och Malmö hemma. Inte så himla otänkbart att vi inte tagit en enda trepoängare där å då men nu såhär kort inpå är man mest optimistisk

På matchdagen lär det ändras rätt fort.

#Freetrazke.

Vilken timing att va avstängd

Coronans fel, fotbollsabstinensen ledde nog till massiv frustration, inte konstigt att topplocket flyger!

Riktigt skit att man inte får gå på matcherna men ja jösses, nu börjar man ju bli taggad. Jag kommer skrämma människorna i min närhet i år också gissar jag.

Min inofficiell AS låt för året... Peter Gabriels orkesterarrangerade cover av Bowie och Enos Heroes. Episk skit(eller magi om man så vill).

Oh, we can be heroes
Just for one day
Oh, we can be us
Just for one day

I, I can remember
Standing
Standing by the wall
And the guns
Shot above our heads
And we kissed
As though nothing could fall
And the shame
The shame was on the other side
Oh, we can beat them
For ever and ever
Then we can be heroes
Just for one day
Citera
2020-06-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är detta tillräckligt eller skulle det vara fem varningar istället eller ännu fler.

Hade hellre sett någon form av återställning efter x antal matcher utan kort. Tre gula på tio matcher är lika med avstängning, eller något sådant.
Citera
2020-06-10, 22:28
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Hade hellre sett någon form av återställning efter x antal matcher utan kort. Tre gula på tio matcher är lika med avstängning, eller något sådant.
Allvarligt. Kan de inte skrota det där med antal gula. Gammal kvarleva från när Conny, Vito, Batista, Gentile, Vinny, Batty etc slaktade folk bakifrån 17 ggr per minut.

Nu får man kort för att man skriker dubbelkuk om man missar öppet mål.

Typ 5 gula på vårdslöshet på 10 matcher elr 3 i rad är väl ok. Men resten kan väl skrotas?

Visa rött om ngn spelar fult i 70 minuter. Det andra är bara jävla trams idag.
Citera
2020-06-10, 22:47
Medlem
Nå, hur går det. Vilka matcher ska ni se?

Söndag
12:00 IK Sirius – Djurgårdens IF
14:30 IFK Norrköping – Kalmar FF
14:30 IFK Göteborg – IF Elfsborg
17:30 Örebro SK – AIK
17:30 Hammarby IF – Östersunds FK
Premiär utan publik, hur kommer det vara? Luktar kryss, 2-2?
El Västìco. Fortsätter Elfsborg och Göteborg sin fina utväxling från föregående säsong. Mini-skräll 0-2
Örebro - Gnaget. Svårbedömd.... eller nä 0-0. Intressant att se Örebro som jobbar långsiktigt och nya AIK. Gnaget startar alltid trögt.

Måndag 15 juni:
19:00 Falkenbergs FF – BK Häcken
19:00 Helsingborgs IF – Varbergs BoIS
19:00 Malmö FF – Mjällby AIF
Måndagsskrällar. Nykomlingarna tar poäng i matcherna.
Citera
2020-06-10, 22:47
Medlem
Keldons avatar
Snubben som svarade Abbe Khalili på årets genombrott har fan humor. För lite sånt i allsvenskan tycker jag.
Citera
2020-06-10, 22:58
Medlem
Rullande varningssystem är väl rimligast, för poängen är väl att man ska få bort konsekvent fult och osportsligt spel och inte paragrafrytta? Där varningar försvinner efter 10 omgångar(oavsett om spelaren medverkar eller ej för att göra det enkelt). Säg att spelaren varnas i omg 1 och 7, blir han varnad i omg 10 också så blir han avstängd men om han håller sig i skinnet försvinner varningen från omg 1 och han står på en varning igen. Och så vidare. I praktiken kan du då ta sex-ish varningar på 29 omgångar utan att bli avstängd. Exempel omg 2-7-13-19-24-29 ger ingen avstängning. Går man 5-6 matcher mellan varningarna är det fullt rimligt.
Citera
2020-06-10, 23:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Varför ska man hålla på och joxa med dom gula korten? Orsakar man gula kort så blir man så småningom avstängd. Är det nått problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in