2020-06-10, 17:15
Medlem
Palmeutredningens chef Krister P har alltså för 3 veckor sen hört av sig till vittnet som säger att det inte var Stig E som mördat Palme. Hur kan en utredare som haft flera flera månader på sig att utreda inte höra av sig till vittnet? Troligtvis för att täcka upp alla möjliga inflik på utredningen .. skrattretande vilket löjligt utredningsarbete. Det som skulle bli Krister P bästa dag som utredare och skulle hyllas som stört, bäst och vackrast hamnade istället i en dammig låda tillsammans med de gamla utredarna.

Den här utredningen luktar korrupt och iscensatt på indicier som skulle passa ihop med vem som helst som var ute i Stockholm den kvällen. Den här utredningen stärkte bara teorierna att det är polisen som utfört detta och ingen annan. Så tack för ditt förtydligande Krister P.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Det som jag inte förstår är varför det tagit 3 års "intensiv" utredning på heltid när slutprodukten blir en jävla copy paste på Filters arbete, ett arbete som inte leder någonting i bevis och som bara skapar fler frågor än svar. Hela det här spektaklet hade inte ens gått att framföra på högstadienivå.

Fyfan rent ut sagt.

Jag har inga problem med att man lägger ner förundersökningen med hänvisning till att man inte kommer längre, men ge fan i att förtala en död person på lösa grunder. Ingen förväntade ändå sig en lösning, istället har KP lekt någon riddare på vit häst i över 3,5 månader.

Absolut, och att säga antingen åtal eller lägga ner bara för att tro man håller oss i spänning,
sen en presskonferens där löftet om tekniska bevis gick upp i rök, jag kunde valt en bättre
dag för semester...
Citera
Medlem
Svårt att hänga med i denna omfattande tråd, men stort tack till alla som gör kvalitativa inlägg.

Vilket är ditt starkaste argument för att Skandia-mannen inte är mördaren?
Citera
2020-06-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
YN:s vittnesmål har förekommit med all tydlighet sedan första början i PU så det var inget nytt. Som jag förstod det ville KP visa hur "slug och förslagen" SE var när han som förment GM höll låda med pressen på mordplatsen dagarna efter.

Detta med att vittnet Yvonne såg någon springa på David Bagares gata - att det var någon annan - då vill jag gärna veta vart denne " någon annan" tagit vägen, i och med att polisbilen korsade denna gata, medan Jeppsson sprang efter, och mitt emellan har vi ju då någon - någon som försvann!

Vart?

Jag är lite ställd, och kan bara framhäva att Sverige fått sitt egna "Jack the ripper" mord, som är olöst, och som hobbydeckare gillar att dissikera. Detta är dock än värre.

Inget vidare av KP. På vilka grunder är Stig Engström mördare? För att han inte kan försvara sig?
Inget DNA; inget mordvapen, ingen teknisk bevisning - Det ger ingenting.

KP vill nog helst gå i pension.
Citera
2020-06-10, 17:18
Medlem
Flabbss avatar
Har Daniel Suhonen uttalat sig ännu?
Citera
2020-06-10, 17:18
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men så var det inte enligt förhören med HO. Jag skall gräva fram detaljer senare.

Jag häpnande när KP drog fram en slide med denna till synes uppenbara felaktighet. Vad har de gjort i 3 år? Framför allt har de INTE haft en intern opponent som bemött
påståendena i PK-presentstionen.

Time will tell, men KP är på god väg mot Kwastens eftermäle. Och helt på egen hand.

Den punkten måste vara viktig.
Citera
2020-06-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbs
Har Daniel Suhonen uttalat sig ännu?
Lite kul att hans källor driver med honom ändå
Citera
2020-06-10, 17:20
Medlem
Dagen presskonferens blev inte vad många hoppats på. KP verkade tidigare mycket positiv och hade gott självförtroende angående utredningen. Idag satt han och skakade hela presskonferensen. Inte svårt att räkna ut att han och hans familj blivit hotade vilket gjort att teknisk bevisning blivit hemlighållen.
Citera
2020-06-10, 17:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men så var det inte enligt förhören med HO. Jag skall gräva fram detaljer senare.

Jag häpnande när KP drog fram en slide med denna till synes uppenbara felaktighet. Vad har de gjort i 3 år? Framför allt har de INTE haft en intern opponent som bemött
påståendena i PK-presentstionen.

Time will tell, men KP är på god väg mot Kwastens eftermäle. Och helt på egen hand.

KP sa inte rakt ut att utstämplingen skedde efter samtalet med HO. Det bara antas av folk för det stod i den ordningen i sliden.
Citera
2020-06-10, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sönerna Palme är verkligen otroliga. Först hävdar de med all bestämdhet att Christer Petersson är mördaren. "Mamma ljuger inte om den hon sett". Sedan tvärvänder man nu och är "tvärsäkra" på att det är Skandia-mannen som är mördaren

De alla är långt ifrån lika karismatisk som sin far också. De ärvde inte de sociala skillsen helt klart.
Citera
2020-06-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Antar att dom menar det berömda "Palme-hatet", han hade typ bekanta som var kritiska till Palme (om jag förstått saken rätt?).

Nu räcker ju inte lite allmänt hat för att man skall döda någon, det krävs en fullständig fixering. Jag, och många med mig, tycker att Löfvén är fullkomligt kass och närapå på hatar honom, men självklart har jag aldrig ens snuddat vid tanken på att attackera honom. Som sagt, att "hata på någon" någon minut i veckan räcker inte för att en vanlig man skall skjuta densamme. Inte ens överkonsumtion av alkohol kan förklara ett sådant beteende, och han hade dessutom både jobbet och frugan kvar...

Det jag tänker är att det inte räcker.
Ville Engström ha respekt, eller något annat i finare kretsar?
Citera
2020-06-10, 17:22
Medlem
Man försöker kasta ett köttben till gamarna. Att ringa in en MGM är inte att presentera en GM. Självaste Ingvar "Sulan" Carlsson - det närmaste landsfader vi haft efter Palme - är ju skeptisk.
Någon vet mer om det här. Tar det trettio år till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in