2020-06-10, 03:42
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har, för husbehov! När de tar slut så åker SR-200 på, hemska tanke.

Har också ett litet lager som jag hoppas kunna fylla på inom den snaraste framtiden.
Citera
2020-06-10, 03:45
Medlem
gloffgloffs avatar
Staten New York fortsätter öppna upp

obligatorisk mask och handsprit på tunnelbanan i NY
de desinficerar tunnelbanan
50 000 test per dag i staten New York (19.5 miljoner inv)
de tar hjälp av globala experter

de tänker försöka ha kontroll på smittspridningen,
fokus på testing och smittspårning,
daglig uppföljning av testresultat och reproduktionstalet.

Cuomo har svår politik att hantera dessutom. Han kritiserar Trumps tweet.
Sean Penn kallar honom "a time capsule of reason".

Fantastiskt det hela.

New York Gov. Cuomo speaks on coronavirus and George Floyd protests — 6/9/2020
https://www.youtube.com/watch?v=ds3-ox5ydtg
Citera
2020-06-10, 03:46
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det finns många, de har en lista på vad FHM har gjort fel.

Fast frågan är om de lokala smittskyddsläkarna vågar gå emot regeringens beslut om fria resor?
Citera
2020-06-10, 03:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Känner igen mig. Går man och handlar så tar många ingen hänsyn till ens personliga utrymme.

Det kanske är lika bra att dra på sig SR-200, kanske inger lite mer respekt?

Edit:
Man kan ju skänka sina FFP3 till någon mer behövande?
Citera
2020-06-10, 03:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har också ett litet lager som jag hoppas kunna fylla på inom den snaraste framtiden.

Det kommer! Tyvärr är det lite segt på den fronten då sjukvården i princip dammsuger allt som finns tillgängligt och produceras. Misstänker att det är därför tengele avråder från munskydd. Ska se om jag vågar ha SR-200 nästa gång, skulle vara kul att se reaktionen hos folk.

Edit:
Problemet med SR-200 är att den krockar med hagelbrakaren, hade gärna bytt mot stridsmask 90 så man kan sätta filtret på rätt sida. Iofs behöver man inte sikta så noga med hagelbrakaren.
Senast redigerad av revodneb 2020-06-10 kl. 03:53.
Citera
2020-06-10, 03:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det finns ingen kurva specifikt för UK i den artikeln, varför ljuger du?
Jag ljuger inte alls utan jag kommenterade ett inlägg som verbalt beskrev kurvorna for UK och Sverige på ett sätt som stämmer väl överens med de två kurvorna i diagrammet ifråga. Min poäng är då att den tillplattade kurvan, som liknar Sveriges utveckling, blir lägre i början men högre mot slutet än den mer toppiga kurvan som når en hög topp först och sen faller ganska brant.

Vissa försöker nämligen få Sveriges tillplattade kurva att se ut som ett misslyckande och vänder de relativt höga värdena i svansen mot Sverige, utan att nämna att vår kurva ligger bra mycket lägre till en början under det mest kritiska skedet, dvs då värdena skjuter i höjden för den toppiga kurvan.

Jag tycker det är en viktig bild att känna till och jämföra med när dessa saker diskuteras så att man beaktar hela förloppet och inte bara enstaka ögonblicksbilder, dvs NU som en tråddeltagare betonade med stora bokstäver.

Förlåt om detta blev för komplicerat för vissa.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-06-10 kl. 04:11.
Citera
2020-06-10, 03:57
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Finns väl ingen smittskyddsläkare som skulle våga ställa sig upp mot guden Anders Tegnell!

Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det finns många, de har en lista på vad FHM har gjort fel.

Är det anledningen till att protokoll från FHM möten med smittskyddsläkarna plötsligt inte gick att få ut fast de är offentliga dokument?

Sådana kritiska röster hörs inte så tydligt i svenska media bruset!
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag ljuger inte alls utan jag kommenterade ett inlägg som verbalt beskrev kurvorna for UK och Sverige på ett sätt som stämmer väl överens med de två kurvorna i diagrammet ifråga. Min poäng är då att den tillplattade kurvan, som liknar Sveriges utveckling, blir lägre i början men högre mot slutet än den mer toppiga kurvan som när en hög topp först och sen faller ganska brant.

Vissa försöker nämligen få Sveriges tillplattade kurva att se ut som ett misslyckande och vänder de relativt höga värdena i svansen mot Sverige, utan att nämna att vår kurva ligger bra mycket lägre till en början under det mest kritiska skedet, dvs då värdena skjuter i höjden för den toppiga kurvan.

Jag tycker det är en viktig bild att känna till och jämföra med när dessa saker diskuteras så att man beaktar hela förloppet och inte bara enstaka ögonblicksbilder, dvs NU som en tråddeltagare betonade med stora bokstäver.

Förlåt om detta blev för komplicerat för vissa.

Det finns inget i artikeln som stödjer din tes. NHS har inte havererat, ännu. T.o.m Boris Johnsson överlevde! I en pandemi tycker man inte saker och ting, man agerar! Vad är din agenda egentligen? Jag är evinnerligt trött på att käbbla med dig, sover du aldrig? God natt!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Det kommer! Tyvärr är det lite segt på den fronten då sjukvården i princip dammsuger allt som finns tillgängligt och produceras. Misstänker att det är därför tengele avråder från munskydd. Ska se om jag vågar ha SR-200 nästa gång, skulle vara kul att se reaktionen hos folk.

Kör med SR-200. Kan riktigt se hur folk skulle titta
Citera
2020-06-10, 04:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Kör med SR-200. Kan riktigt se hur folk skulle titta

I will, har faktiskt 2. Man vill ju gärna att båda ungarna ska kunna säga farväl när man ligger där i respiratorn.
Citera
2020-06-10, 04:06
Medlem
HGs avatar
Citat:
I will, har faktiskt 2. Man vill ju gärna att båda ungarna ska kunna säga farväl när man ligger där i respiratorn.

Nu skall vi hoppas att du inte behöver ligga i någon respirator eller att du behöver dö.

Vi satsar på att vi nu skall överleva den här skiten!!!
Citera
2020-06-10, 04:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Staten New York fortsätter öppna upp

obligatorisk mask och handsprit på tunnelbanan i NY
de desinficerar tunnelbanan
50 000 test per dag i staten New York (19.5 miljoner inv)
de tar hjälp av globala experter

de tänker försöka ha kontroll på smittspridningen,
fokus på testing och smittspårning,
daglig uppföljning av testresultat och reproduktionstalet.

Cuomo har svår politik att hantera dessutom. Han kritiserar Trumps tweet.
Sean Penn kallar honom "a time capsule of reason".

Fantastiskt det hela.

New York Gov. Cuomo speaks on coronavirus and George Floyd protests — 6/9/2020
https://www.youtube.com/watch?v=ds3-ox5ydtg

Cuomo har varit en "god gubbe" hittills, även om han klantade sig lite i början. Jag hoppas att han löser ut det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in