2020-06-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mac4EVER-
Men är det inte konstigt att det tagit så lång tid att lösa mordet på en så viktig person, jag menar dom som är anklagade är väll inte direkt några as smarta agenter direkt. Hur kan dom kommit undan i över 30 år?
De kanske hade fel ingång hela tiden. Ensam galning alternativt stor orealistisk konspiration och inget mitt emellan.

Det finns ju även medelvägen ’pyttekonspitation’ med två pers inblandade, enligt samma upplägg som mordförsöket på advokat Henrik Lilja dvs en person som själv inte anser sig kapabel o inte vill ha blod på händerna anlitar en torped. Jag vet typ ingenting om SE men av bilder att döma är en glasspinne den enda sorts Magnum han pallar att hålla i. Med keps, trenchcoat o randig halsduk såg han ju ut som ”tänkte’nte på de”-uppfinnaren i Lorry. Känns som nån som skulle stå i bakgrunden, bita på naglarna och skita lite i byxan medan torpeden gör jobbet. Sen kanske springa fram och låtsas vara hjälpsam fast egentligen checka att jobbet blev gjort.

Om SE öht är inblandad tror jag mer på nåt sånt. Att han spanade ängsligt medan nån ’Bogdan’ el dyl gjorde jobbet och sen flög hem.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-09 kl. 23:51.
Citera
2020-06-09, 23:39
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det är en värdelös fakta för honom och den är dum att lägga i händerna på andra. Minst av allt ger det honom kontroll över situationen. Det öppnar upp för hela diskussionen om stämpeluret i förtid. Hade han struntat i det och polisen kollat upp saken nån månad senare hade Bergström kunnat ge dom ett klockslag med tillägget att den kan vara fel. Typ. Engström kan ha gjort detta som GM ändå men det är inte rationellt och därför finns det ingen anledning att misstänkliggöra honom för det.

Problemet är att du tänker rationellt om en icke-rationell person.
Citera
2020-06-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Antingen Keyser Soze eller Steven Bradbury OS 2002. Kan inte välja.

Edit: där Bradburys motstånd givetvis är Hans Holmén med vänner.

Bradbury hade superflax både i kvart semi och final.
SE däremot uppvisar en skicklighet som inte ens Ohno(hette väl den amerikanske superfavoriten)hade i shorttrack.
Citera
2020-06-09, 23:40
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Finns det bevis om skottet kom framifrån , eller bakifrån ?

En man som pratat och fått fel svar? Sedan vänt om och skjutit?

Har Lisbeth frugan vittnat om detta?
hon kan ju aldrig ha missat det

Palme sköts kl 23.21. Han sköts ganska högt upp i ryggen, på mycket nära håll; på ca 20 centimeters avstånd från mordvapnets mynning.

Kläder och kulhål kan du få fram bilder på genom att googla "Palmes slips" och "Palmes skjorta"
Citera
2020-06-09, 23:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Tror du eller vet du? Var har du läst eller hört det? Skitspännande ifall det blir så eftersom det tyder på att något tas upp om bevakning eller spaning. Kanske vi äntligen får höra mer från Säpos PM om bevakning?

Skulle du bli förvånad om Sagnells underhuggare är de som hörs i etern?

Jag skulle inte bli det.

Kanske får vi veta att radiotrafiken även omfattar säpofolk, inte heller en högoddsare.

Ett land och en tid då allt och alla kollades, men inte statsministern under några timmar, och just då mördas han, det kan man knappt tro på, kan du?

Ringde SÄPO men fick inte svar, i en tid då försvaret stod på tå 24/7 och väntade på ett överraskningsanfall precis när som helst, skulle inte tro det.

Varför aktiverades inte kuppförsvaret omedelbart efter att man fick namnet på den avlidne? Jo, sannolikt därför att nyckelspelare visste att det inte var ryssen eller kuppmakare som tagit livet av OP, ganska avslöjande, man visste att OP skulle mördas, och man lät det ske, ganska omskakande för landet.
Citera
2020-06-09, 23:43
Medlem
Jag hörde att presentationen av palmemordet kommer att äga rum klockan 9:30 imorgon (stämmer detta förresten?). Jag provade nyss och min TV verkar av någon anledning inte få in några kanaler. Nu spelar normalt detta ingen som helst roll för mig då jag är under 50 och alltså aldrig använder min TV för att titta på något från TV-tablån. Just imorgon hade jag för en gångs skull vilja använda den. Är det någon som vet om man kan streama detta någonstans? För övrigt ligger nog Christer Anderson högst på min lista men ska bli spännande! Ber om ursäkt om svar på min fråga redan har nämnts men orkade faktiskt inte gå igenom tråden. Den är ganska fet.
Citera
2020-06-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Jag frågar igen, är alleles för nyfiken för att släppa detta: vilken är den teorin? Vem är GM enligt den teorin? Vet att det är kunskap bakom, och vill gärna veta mer.
Kommer faktiskt inte ihåg bobos teori (skämskudde) Har följt MOP slaviskt i 30 år. Dock inte sista åren. Boboslacke kom från ingenstans in i tråden. Denne skriver knappast inlägg i andra trådar. Ibland har jag fått för mig att bobo är flera personer men tror jag har fel där. Ibland snäser bobo av folk ibland är han mer förlåtande. Tror bobo har ett syfte, och syftet är att röka ut någon eller några. Det verkar som att det lyckats. Boboslacke: Kan du med några rader sammanfatta din tes. Tycker boboslacke är en av några som tillfört tråden mycket fakta!
Citera
2020-06-09, 23:45
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Desinformation är stalltipset på den kusen i loppet.

Ok, att Bo Theutenberg vet nått annat. Men försöker lägga ut dimridåer? Tajmingen är ju märklig, veckan efter Petersons presskonferens. Kanske vill skydda nån officerskollegor?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
KGB hade sannolikt sina tentakler inne även i det svenska samhällets mörkaste vrår, till exempel på SÄPO, så oavsett vem som planlade mordet bör KGB ha haft vetskap, tänker jag.

Jo, sant. Och isf låtit det ske.
Citera
2020-06-09, 23:45
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Nej jag håller inte med om logiken här. Just för att SE är en så orimlig mördare är det ju konkreta bevis som krävs mot honom, annars kan PU omöjligt ha valt honom som GM. Det skulle bli ramaskri med en lös anklagelse mot en fullständigt osannolik mördare. Jag får inte ihop det.

Enormt osannolik mördare. Om han nu är mördaren måste hans beteende sakna motstycke, världsunikt. Att mördaren skulle göra allt detta: mediakåtheten, kommentarerna, intervjuerna, förhören och spektaklet vid mordnatten. Det är så fruktansvärt långsökt.

Om han var så pass iskall måtte frun ha haft fel om den osäkra feminina mannen med dåligt självförtroende - å det grövsta. Som sagt; det hade saknat motstycke.
Citera
2020-06-09, 23:47
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Jag hörde att presentationen av palmemordet kommer att äga rum klockan 9:30 imorgon (stämmer detta förresten?). Jag provade nyss och min TV verkar av någon anledning inte få in några kanaler. Nu spelar normalt detta ingen som helst roll för mig då jag är under 50 och alltså aldrig använder min TV för att titta på något från TV-tablån. Just imorgon hade jag för en gångs skull vilja använda den. Är det någon som vet om man kan streama detta någonstans? För övrigt ligger nog Christer Anderson högst på min lista men ska bli spännande! Ber om ursäkt om svar på min fråga redan har nämnts men orkade faktiskt inte gå igenom tråden. Den är ganska fet.

SVT Nyheter-appen sänder och även TV4-appen. 9.30 börjar själva presskonferensen men båda kanalerna kommer att sända från kl 9, skulle jag tippa.
Citera
2020-06-09, 23:47
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Kommer faktiskt inte ihåg bobos teori (skämskudde) Har följt MOP slaviskt i 30 år. Dock inte sista åren. Boboslacke kom från ingenstans in i tråden. Denne skriver knappast inlägg i andra trådar. Ibland har jag fått för mig att bobo är flera personer men tror jag har fel där. Ibland snäser bobo av folk ibland är han mer förlåtande. Tror bobo har ett syfte, och syftet är att röka ut någon eller några. Det verkar som att det lyckats. Boboslacke: Kan du med några rader sammanfatta din tes. Tycker boboslacke är en av några som tillfört tråden mycket fakta!

Håller med, mycket intressant fakta och kunskap. Därför hade det ju varit oerhört intressant att få reda på teorin.
Citera
2020-06-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman

Not to worry. Åklagarmyndigheten kommer att sända det live som en digital pressträff på youtube.

https://youtu.be/K9UE5qI_PwQ

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
SVT Nyheter-appen sänder och även TV4-appen. 9.30 börjar själva presskonferensen men båda kanalerna kommer att sända från kl 9, skulle jag tippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in