Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Vi har inte fler dödsfall per miljoner invånare NU. NU har Sverige fler döda per miljoner invånare. Vi hade massor med dödsfall (man undrar vilken planet du befunnit dig på de senaste tre månaderna) när epidemin var som värst här, men tack vare vår lockdown (jag vet att du har problem med definitionen, men lita på mig) så har vi kontroll på vär smitta. Det är därför våra kurvor över antal smittade och döda pekar rakt nedåt. Till skillnad mot Sveriges kurva över smittade som pekar uppåt.
Om du har mer problem med sakförhållanden och fakta så kan du väl pinga och be om hjälp?
"Stay the fuck at home" får avsedd effekt, ser du.
UK: 40883 döda
Sweden: 4717 döda
Nog sjutton har ni fler döda per miljon invånare. Källa: worldometers
Så hur kan ni ha färre bekräftat smittade om det är som du säger att ni testat 3x så många (per miljon)?
UK: 289140 smittade (4338/milj)
Sweden: 45924 smittade (4489/milj)
Observera nu att båda talen (döda och smittade) gäller ackumulerade värden. Det är vad som är intressant i den här frågeställningen även om jag får på känn att du försökte glida över i döda per vecka istället även om du inte uttryckte dig så väl. Men vad är poängen att jämföra det momentanvärdet med det ackumulerade antalet testade och smittade?
Förklara det om du kan, helst utan tillmälen som inte tillför diskussionen någonting.