2020-06-09, 20:44
Medlem
c19.se tickade förbi platz.se och gick upp till 4757 döda och det anges till 35 nya döda. En ganska hög siffra.
Platz.se står kvar på eftermiddagens siffra 4754 döda och det noterades till 27 nya döda.

Det verkar som om 280 personer vårdas på IVA.

Det som sticker ut lite är 7 nya döda i Skåne men där är bara ett fåtal på IVA.

Jag tror vi kan vänta oss minst 40 nya döda i morgon, det är fortfarande ganska höga siffror och jämför man med Danmark, Norge och Finland är det katastrof.
Citera
2020-06-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Testerna gjordes i de mest drabbade områdena därav de höga talen, men det "glömde" SR ta med eller?

"I italienska Bergamo som har varit centrum för Coronaepidemin i Italien, visar tester att en majoritet av befolkningen bär antikroppar mot viruset."

Första jävla raden.
Citera
2020-06-09, 20:46
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast det är väl tydligt att det gäller Bergamo.. ingen har väl hävdat att det gäller Italien i stort?

Precis, de värst drabbade områdena av Bergamo. Vad trodde du?
Citera
2020-06-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
"I italienska Bergamo som har varit centrum för Coronaepidemin i Italien, visar tester att en majoritet av befolkningen bär antikroppar mot viruset."

Första jävla raden.

De värst drabbade områden i Province of Bergamo
Citera
2020-06-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Utveckla gärna ditt resonemang. Varför är ministern störd? Och på vilket sätt är det uppenbart att hen söker uppmärksamhet?
Skulle knappast uttryckt sig så om inte uppmärksamhet var vad hen sökte. Störd för att hen gjorde en galen jämförelse. Hade varit bättre att uppmana sjuka att stanna hemma.
Citera
2020-06-09, 20:49
Medlem
Citat:
De värst drabbade områden i Province of Bergamo
"Mer än halva befolkningen i provinsen, 57 procent har smittats av Coronaviruset och har utvecklat antikroppar"

Okej då. Fjärde raden. En helt ofattbar mörkläggning av SR.
Citera
2020-06-09, 20:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Signalpolitik så Sverige inte blir temporärt utestängda ur Schengen. Det är också anledningen till de stor ansträngningarna att skapa allmän testning.

https://ledarsidorna.se/2020/06/utrikesdepartementet-orimligt-att-tolka-statistik-pa-detta-satt/

Sverige borde bli utestängt från allt möjligt.
Det kanske skulle få de styrande och medelsvensson att inse att något är galet.
Citera
2020-06-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
"Mer än halva befolkningen i provinsen, 57 procent har smittats av Coronaviruset och har utvecklat antikroppar"

Okej då. Fjärde raden. En helt ofattbar mörkläggning av SR.

Ditt nöt. Du fattar fortfarande inte. Dom säger själva att de testade de värst drabbade delan av Bergamo.
Citera
2020-06-09, 20:51
Medlem
Citat:
Precis, de värst drabbade områdena av Bergamo. Vad trodde du?

Jag svarade en person som tyckte SR mörkade just det faktumet. Jag höll inte med om det.

Det är bra att läsa vad man svarar någon annan på, innan du kommer in och är dryg
Citera
2020-06-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag svarade en person som tyckte SR mörkade just det faktumet. Jag höll inte med om det.

Det är bra att läsa vad man svarar någon annan på, innan du kommer in och är dryg

Du svarade inte annan person. Du skrev ett påstående och en fråga till mig.
Citera
2020-06-09, 21:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sverige borde bli utestängt från allt möjligt.
Det kanske skulle få de styrande och medelsvensson att inse att något är galet.
Jag tror inte det. Svensson har så ömma tår att motstånd bara gör svensson ännu mer kränkt och omöjlig. Prova att övertyga en vanlig svensson om politik, svensson blir bindgalen och kör gladeligen över stupet för att slippa backa på sina principer. Svensson är en fullblodsextremist utan att förstå det.
Citera
2020-06-09, 21:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Alla är tester på pågående infektion. Inga är antikroppstester. Antikroppstester bedrivs helt separat i ett helt annat syfte och redovisas aldrig blandat med PCR-tester (svabbar), vare sig på Worldometer eller någon annanstans. Detta vet du mycket väl eftersom du uppenbarligen förstår skillnaden mellan antikroppstester och tester på pågående infektion, och därmed ens ställer frågan.

Du är utan tvekan ett troll som bara vill orsaka maximal förvirring och det är mycket märkligt att moderatorerna låter dig hållas i den här tråden. Det reser många frågor, minst sagt.
Tvärtom tycker jag det var på sin plats att fråga eftersom UK och Sverige har ungefär lika många dödsfall och smittade, UK lite fler döda och Sverige lite fler smittade, enligt vad som framkommit i tråden de senaste dagarna. Därför finner jag det förvånande att UK har färre smittade trots avsevärt många fler tester, som du nu med all tydlighet förklarat är just PCR-tester. Kallar du det att trolla så är det nog du som trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in